ASIO probleempje

Chappie

Nieuwkomer
Lid sinds
24 april 2004
Berichten
17
Locatie
Blaaah!
Hallo,
Ik heb een Edirol PRC-A30 gekocht, hierin zit een geluidskaart, die ook ASIO ondersteund.
Maar deze krijg ik niet aan de praat. Ik heb et geprobeert met verschillende progies (fruity, reason, orion en cubase) allemaal werken ze aardig via de Direct Sound systeem (afgezien van de hoge latency), maar zodra ik probeer om
via ASIO te werken krijg ik het prachtig blauwe windows scherm te zien waarin word vermeld dat er een "Fatale uitzondering op (blalbalbla) in VDX RDWM (blablaba) heeft plaats gevonden.

K heb al verschillende drivers geprobeert, maar hij blijft f_cken!
 
A:/ format C:

clean install maken, alles goed configureren, updaten & een restore point of immage maken.

& don't vergeet 2 maak some backups voor je start
 
Andere drivers proberen?

En werk je nog met win 98/me?
 
K heb idd alles geformateerd en opnieuw geinstalleerd (Win98 ), dat hielp helaas ook niet, verder heb ik nog geprobeerd om andere drivers te installeren, hielp ook niet. Sterker nog, zelf via Direct Sound kan ik nu geen geluid uit dat ding krijgen!

Ik heb zo'n vermoeden dat het in mijn USB Poort zit. Verder zie ik bij de systeemeigenschappen nog een "PCI Multimedia" dinges staan die ik niet goed geinstalleerd krijg (ik weet geeneens welk apparaat maar ik vermoed de onboard geluidskaart. Ik denk dat ik maar even wacht op een betere installatie CD van Windows (als het kan WIn98SE of XP (wat is beter??)... (ik neem aan dit ik hier niet om mag vragen op dit forum, maar ik ben natuurlijk altijd per email bereikbaar :) )
 
Het probleem zit mogelijk in je USB, aangezien USB ondersteuning in Win98 niet echt heel erg geweldig is. Gebruik je Win98 of Win98SE (Second Edition)? Voor zover ik weet is de eerste editie van Win98 slechter met USB dan de tweede editie.

Ik weet eerlijk gezegd niet meer precies in hoeverre er updates zijn voor het gebruik van USB onder win98, iemand anders misschien een suggestie?
 
Klopt, als ik ga zoeken naar update's voor usb onder win98 word ik helemaa bedolven.
K heb een usb die op het moederbord zit (chaintech nogwatdinges) en dan schijnt het te gaan om een VIA Hupelepupblablabla verhaal (sorry maar ik heb alles niet bij de hand), en daarvoor zijn weer nog meer problemen.
Iemand ook zo'n chaintech nogwatdinges moederbord met zulke problemen?? Of zonder, mag ook....

FF een update van mijn rampenstory: Via Directsound kan ik nu wel gebruik maken van de geluidkaart. Als ik ASIO wil gebruiken geeft fruity de medeling "at least 2 asio output channels are needed", propeer ik het dan nog een keer, dan krijg ik weer het eeuwige blauwe scherm...... :confused:
 
ik weet geeneens welk apparaat maar ik vermoed de onboard geluidskaart


heb je die on board geluidsshit in je bios disabled?
 
Ik heb de onboard Geluidskaart uitgezet, en ook de onboard USB poort staat uit. Verder heb ik nog een paar nieuwe usb poorten gekocht (USB 2.0), maarr hiervoor werken de drivers niet lekker, tis namelijk voor Win98se.....
 
Origineel geplaatst door Chappie
Klopt, als ik ga zoeken naar update's voor usb onder win98 word ik helemaa bedolven.
K heb een usb die op het moederbord zit (chaintech nogwatdinges) en dan schijnt het te gaan om een VIA Hupelepupblablabla verhaal (sorry maar ik heb alles niet bij de hand), en daarvoor zijn weer nog meer problemen.
Iemand ook zo'n chaintech nogwatdinges moederbord met zulke problemen?? Of zonder, mag ook....

FF een update van mijn rampenstory: Via Directsound kan ik nu wel gebruik maken van de geluidkaart. Als ik ASIO wil gebruiken geeft fruity de medeling "at least 2 asio output channels are needed", propeer ik het dan nog een keer, dan krijg ik weer het eeuwige blauwe scherm...... :confused:

Als je een via chipset hebt, zou het best kunnen dat het probleem daaruit te herleiden valt. VIA chipsets willen niet altijd goed met audio werken, probeer in ieder geval de nieuwste 4 in 1 drivers te downloaden op www.viaarena.com
 
K heb daar ff gekeken, maar ik kan alleen losse drivers vinden..... en die helpen niet.... (Edit: Kheb em al gevonden!)
Bovendien zit ik nog steeds met een "PCI Multimedia Device" waar ik geen stuurprogramma voor kan vinden...
Krijg zin om mijn moederbord aan brokken te slaan.... :stupid
 
Back
Top