"Waarom een sampler?"

"Waarom een sampler?"

  • liever een sampler

    Stemmen: 143 57,0%
  • liever een goede pc

    Stemmen: 74 29,5%
  • boeit me weinig

    Stemmen: 34 13,5%

  • Totaal aantal stemmers
    251
Ik gebruik een Kurzweil K2000 als sampler.

Ik heb er oa. supersaws mee gemaakt met gesampelde Juno/JP & Virus sawtooth's
Maar ik speel er nu vooral m'n Akai Drumloop cd's mee af.

Ik prefereer m'n K2000 boven software
omdat ie rock-steady is,
en omdat ik de kurzweil als master keyboard gebruik...

'k denk idd ook wel dat de hardware sampler concurrentie ondervind van software spul,
maar ja,
ik heb het niet zo met van die ingewikkelde en kleurrijke screens
en dat knobjes draaien met de muis...

(oeps weer een hardware vs software debat...)
 
Tja, mijn sampler de yamaha A5000 gebruik ik eigenlijk ook bijzonder weinig, tot niet! Nu was ik al niet zo van het samplen. Maar qua drums ga ik toch weer terug naar mijn sampler denk ik. Alleen moet ik dan me maar even niet ergeren aan de knoppen en weer eens zoeken waar de samples staan, ik heb n het verleden iig een aantal dagen me alleen maar bezig gehouden met het vullen van de sampler.

En alles komt weer een keer terug dus die sampler blijft iig in het rack zitten.
 
ik gebruik de s900 en emax. twee samplers die niet echt aan gebruiksvriendelijkheid doen maar die klinken als een klok!
 
Ik gebruik helemaal geen softsynths oid, ik doe alles hardwarematig. Dus 't gebruik van een softsampler is dan niet echt logisch.
 
Ik gebruik mijn sampler eigenlijk altijd als synth. Dat vind ik het leukst ermee. Ik maak er vaak vreemde geluiden eme die ik niet zozeer met synths kan maken.

Soms voor beats, maar beats doe ik meestal gewoon in renoise (tracker).

Verder gebruik ik geen softsamplers.

Hoe dan ook, ik hou van mijn A4000 en deze gaat nooit de deur uit!
 
Ik gebruik eigenlijk alleen maar mijn S6000. Ik heb ook (en ja, officiele) sampler software, maar daar kan ik gewoon niet mee overweg. Dat is deels ook een kwestie van mijn manier van werken. Het scherm van de S6000 ligt gewoon op mijn masterkeyboard. Ik kan daar niet een toetsenbord en een muis op leggen, dus als ik de softsampler wil gebruiken moet ik telkens heen en weer lopen. Maar ik kan me voorstellen dat als je alles op de PC doet, je ook op de PC samplet. Maar als je zoals ik verder niks op de PC doet, waarom dan wel de sampler. Da's alleen maar ontzettend onhandig.
 
ik heb nog 12 bit samplers vooral vanwege het geluid*analoge fýlters.. en de beperking.klýnken voor minimale tracks gewoon erg goed

knippen van samples doe ýk wel op de computers.daar is ook mýjn lýbrary op.het samplen met de oude bakken gaat dan best snel
 
Ik gebruik m'n Roland DJ70 MkII sampler als synth... Heb golfvormen
van m'n oude Crumar DS2, Arturia Moog, Casio's en die bewerk ik dan
met de filters/LFO's/env van de DJ70. De DJ70 kan ook FM (wel beperkt)
en een beetje granulaire synthese (leuk voor noises).

Hij is betrouwbaar, goeie klank en veelzijdig... maar geeft soms ook echt
wel streken!!!

:)
 
Origineel geplaatst door trash
Pas me emu verkocht,tot nu geen dag spijt van gehad.
Software gaat zoveel verder,en het is veel strakker qua timing(als je daar van houd)

Is dit nog steeds je mening Trash?
 
Waarom een sampler? Omdat ik geen sauna heb thuis en dat lost zich vanzelf op als ik mijn Z8 aanzet. Tering wat wordt dat ding heet zeg :( Ik zweet me een ongeluk hier en er kan ook geen raam open vanwege die @$#^&-muggen.

Maar goed, verder is het een fijne machine hoor. Ik gebruik hem voor van alles wat; werk ook alleen maar met hardware, vandaar. Eronder staat een mooie S950 voor de crunchy lo-fi geluidjes :halleluja
 
S950
man, I love this sampler.
Wat deze met beats doet is zo lekker.

Laatst ook met een nummer bezig, S950 met mijn favoriete drum program erin
en het begint te leven.
Het is de eenvoud, strakheid en de sound die het 'm doet.

Ik heb laatst een schakelaar voor de display erop gemaakt,
als alles geladen is en hij in playmode staat gaat het display uit,
gaat de foil ook langer mee.

Hooihuis, ik deel je mening.
Alleen wordt geen 1 van mijn samplers echt heet zoals jij beschrijft,
alleen mijn S1100 als ie een tijdje aanstaat, maar binnen het redelijke.
Wel die muggen, daar heb ik ook last van als hier het raam op een kier gaat,
kop van Noord-Holland veranderd zo langzamerhand in een soort moeras
:frons:
 
Je kunt toch zo'n ding in je open venster stoppen met gaas erin, zodat je venster toch open staat maar de muggen en andere insecten niet binnen kunnen? Een "hor" heet dat hier in het dialect van de streek, hoe de officiële benaming luidt weet ik niet (zou kunnen dat het ook "hor" is).

Wiki
 
Origineel geplaatst door mikemix
Hooihuis, ik deel je mening.
Alleen wordt geen 1 van mijn samplers echt heet zoals jij beschrijft,
alleen mijn S1100 als ie een tijdje aanstaat, maar binnen het redelijke.

Okee, ik overdreef een heeeeeeeeel klein beetje :) Maar heet wordt hij wel, that's for sure.

Dat van die hor zou misschien een goed idee zijn ja. Zit ik sowieso nog met mijn rolgordijnen die ik 's avonds absoluut dicht wil hebben ivm inkijk. Anders is het net zo'n etalage waarin je staat te werken en dat lijkt me niet echt verstandig.

Maar goed, back on topic.....samplers! Ik blijf het superdingen vinden waarmee je gewoon heel veel kunt doen en ontzettend creatief kunt zijn. Als je maar wilt! Lekker knippen, plakken, sounds verkloten, resamplen enz. :halleluja
 
Origineel geplaatst door Hooihuis
Dat van die hor zou misschien een goed idee zijn ja. Zit ik sowieso nog met mijn rolgordijnen die ik 's avonds absoluut dicht wil

M'n moeder is handig in die dingen; ze heeft aan de binnenkant van de slaapkamervensters in ons huis boven-en onderaan dunne telescopische stangen gemonteerd (dat monteren heeft m'n vader gedaan :D) en daartussen witte gordijndoek gespannen. Dit heeft ze ook gedaan met de hor, zij het dat ze hier velcro heeft gebruikt in plaats van die stangen. Hierdoor kan er niemand binnen kijken, ook niet als de hor in het open venster zit.

't Is misschien een idee voor in je studio, want als de rolluiken naar beneden zijn, maakt het niet zoveel uit of je raam open staat of niet (bij mij toch niet).
 
Nah ik heb een hele dikke PC maar er komt hier toch echt wel een MPC bij te staan strax, ik wordt gek van dat gekut op de pc, kost me gewoon veel teveel werk en daarbij moet je vaak een geheel uitgeschreven pakket openen om je gesampelde shit in te luisteren, opstarttijd + teveel koffie = geen zin meer, nah j/k, i just love akai's :D

"wilt u ook minder romslomp, schaf een hardware sampler aan"

:okdan:
 
Ligt er denk ik gewoon puur aan wat je gewend bent, wat je fijn vind werken.
Ik kreeg op mijn pc te hogoe latency, op dat moment moest ik een oplossing zoeken.
Had ooit een s2000 gekocht voor weinig, nooit veel mee gedaan tot het wel moest.
Dacht nee heel die handleiding , hoe moest dat nou weer
:confused:
In het begin wat kloten met het menu en de handleiding.
Heb hem nu onder de knie .
Ben er blij mee

Vote
Maar ja liever een dikke pc meteen een Mac Dual 2.66 voor mij, Heb ik meer aan, maar een goeie pc is ook wel wat duurder he?

Dat is de vraag niet, wat heb je liever op het sample gebied.

Op dit moment een hardware sampler , Nu ik overweg kan met de sampler.
(Omdat het warmer klinkt)


groetjes
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb altijd een MPC willen hebben om lekker beats op te maken, echter is het er nooit van gekomen en de manier waarop ik nu werk (veel met ableton live) denk ik niet dat ik nog kan wennen aan de manier van werken op een MPC.

Of een normale sampler for that matter, het is denk ik maar net hoe je werkt. Of het wel of niet iets voor je is.

Bijkomend probleem vindt ik de vervangbaarheid als iets kapot gaat, spare parts van de wat oudere samplers gaan toch langzaam aan verdwijnen.

Wat dat betreft is software wat gemakkelijker.
 
Back
Top