You let go-_= 3:32=_-van Gossen

Gossen

Ingeburgerd
Lid sinds
4 Maart 2004
Berichten
46
Locatie
Pixelland
Ik blijf met melodietjes klooien. Kan er nix aan doen :)

Dit keer is het een beetje een Blues-achtig-dans-ding. Hij is wel wat aan de korte kant (3:32).

Weer met Renoise en een paar VSTi's, voornamelijk PlugSound (demo versie) van Ultimate SoundBank.

::You let go

Veel plezier (of niet) en tnx voor het lezen/luisteren :)

GreetZ Gossen
 
Cool man die drums lijken net echt :D
Mooie geluiden. en die bass is ook errug cool :D
Knap dat je dit soort muziek met renoise kan maken :)
Misschien moet je es een demotje rond sturen kijken of je m kan releasen
 
Ik vind het eerder een jazz-nummer.

Misschien het nog wat 'opleuken' met bv een trompet, saxofoon of zo? Is maar een suggestie.
Niet onmiddellijk m'n muzikale voorkeur maar ik vind het wel goed gemaakt.
 
De beats klinken inderdaad wel tracker achtig.... Maar de bass en melo's zijn erg lekker jazzy en apart! Lekker...

Hey, wordt de e-piano soms afgekapt door die bell-pianosound? Dat klinkt als een foutje...


(BtheW Gossen, wanneer zit je eens op MSN dan? ;))
 
Tnx voor de reacties!!

::ReSoNaNcE
Of ik hem rond ga sturen als demootje weet ik niet. Ik weet niet dit nummertje kans heeft, ik denk het niet eerlijk gezegd. Die samples van de Ultimate SoundBank klinken idd echt (volgens mij zijn ze zelfs echt). Kun je heerlijk mee pingellen en prutsen :)

::Hover
En het is dus jazz. Ok, tnx. (Omdat hij redelijk up tempo is? Ik weet nml het verschil niet zo goed..) Een saxofoon klinkt mij iig zeer lekker in de oren. Ga ik denk ik wel gebruiken. Bedankt voor de tip.

::Almeros
Drum partijen vind ik moeilijk idd. Dus het kan 'houterig' overkomen. Puntje voor in m'n agenda :)
Die fout die je hoorde?? Waar precies, ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld nml. Zowiezo bedankt voor je comment.
(ps Lekkere track, die je gepost hebt!!)

Binnenkort komt de update wel online.

GreetZ Gossen
 
Lekkere jazz-loopjes zitten hierin!

Structuur van de track kan nog beter, maar 't klinkt best lekker!
Eigenlijk loopt alles wel OK, op de ritme-sectie na...
deze klinkt een beetje houterig en sluit niet lekker aan op de rest vind ik.

Ik zou die house-beat eruit slopen en er een funky breakbeat onder zetten
gecombineerd met die jazz drums die je er al in hebt zitten...

Suc6!

P.S. Ken je de plaat 'Bugge Wesseltoft - New Conception of Jazz'??
Zo niet, ga hem halen, want die ga je zeker goed vinden..
 
Ok, ik ga nu een nieuwe drum eronder gooien (luisteren/kijkend naar Longplayers Promo Video 2002 hehehe lekker hoor!!) Tnx voor advies.


GreetZ Gossen
 
Heej Gossen...

Ik weet nou eigenlijk niet of ik versie 2 veel beter vind dan 1 :confused:

De ritme-sectie is nog steeds een beetje droog en houterig.
Ik denk dat er toch een ritme onder moet zitten wat wat meer 'groove' heeft

Maar.. het belangrijkste is inderdaad dat je er plezier in hebt gehad,
ga vooral lekker verder zou ik zeggen.. 8)
 
Nou... ik vind versie 2 stukken meer 'kloppen' om het zo te zeggen! Beats zijn relaxed zo en leuke fx erbij...

Misschien dat als je er in het begin meteen een instrument bijzet, dat dan de opbouw nog wat mooier is. Nu is de cymbal wel wat kaal en omdat hij zo duidelijk hoorbaar is klinkt alleen die nu nog wat trackerachtig...

En dat foutje waar ik het over had hoor ik in de nieuwe versie ook niet meer!

:dj:

Om ff in HenkJan Smits woorden te spreken... "Je hebt goed geluisterd naar onze commentaren en er ook wat mee gedaan" :D
 
Dit is wel lekker! Lekker jazzy :) Alleen jammer van die stamp kick, sonde, haalt de laidback sfeer uit de track. Van mij hoeft er helemaal geen kick in, maar alleen wat Jazzy drums. Percussie staat volgens mij iiieeeetsjes te hard t.o. de rest.

oow, khad niet gezien dat je een nieuwere versie had gemaakt... Klinkt stukken beter zonder die kick!!
 
Nogmaals tnx!!

Ik ben zelf ook iets meer gecharmeerd van de tweede versie. Past idd wat beter.

Maarja, als ik dan "Bugge Wesseltoft" luister, heb ik nog een hele lange weg te gaan :) (zowiezo nog wel, ben nog maar 24 ;))

Ik laat hem nu ff in de kast liggen, af en toe ff keren. Over een paar weken weer naar luisteren.

GreetZ Gossen

p.s. forcesupreme, heerlijk nummer, die laatste.
 
Groovy :)

Ook wel een lekkere tribal beat van te maken denk ik :)
 
Origineel geplaatst door Gossen
Maarja, als ik dan "Bugge Wesseltoft" luister, heb ik nog een hele lange weg te gaan :) (zowiezo nog wel, ben nog maar 24 ;))

Precies, de jeugd heeft de toekomst! Als ik kijk naar de tracks die ik maakte toen ik 24 was, ben ik
nu toch een stuk vooruit gegaan....
en ik ben nu pas net 26 ;)

Maaruhm, die track van je is zeker niet slecht, wil er eigenlijk weleens een remix van maken.
Dus als je zin hebt om de samples/loopjes los te knippen en op te sturen.......
 
Leuk idee :)

Alleen zijn het geen samples. Behalve de drumpartijen dan (versie 2). Ik kan de melody wel apart opnemen denk ik. Kijken wat ik kan doen.
 
OK, ik hoor het wel! :kimono:
 
Cool mate!
Ik zal vanavond de samples even downloaden (als ik thuis ben...)

:dj:
 
Back
Top