lfo op de dx

gijs

.
Lid sinds
12 januari 2004
Berichten
2.442
mede n.a.v. de vraag over lfo's in Klank, geluid en theorie , hierbij een leuk lfo-voorbeelje. Hier heeft de lfo ervoor gezorgd dat een stepsequencer-lijntje uit de maat kan lopen.

en laat gelijk ook maar weer eens de kracht van mijn kleine rommelpotje horen: de dx-200...

advies: draai hem af via een kleine gitaarversterker als je die hebt. klinkt ie extra acid-rauw! net als vroeger op de illi-feesten onder viaducten :)

 
Origineel geplaatst door Zhanox
niet leuk...?=(
Beter, zo kan ik er ook nog wel een paar. Ik ga het gewoon eens proberen...
 
hoezo kun je een sequence uit de maat laten lopen doormiddel van een LFO?
uiteraard snap ik dat een LFO iets kan triggeren maar waardoor loopt dat 'acid' geluid ten opzichte van de drums uit de maat dan? ...mischien ben je niet duidelijk genoeg geweest met je omschrijving...

aldus een 6 trak die zich ff voor den domme houd... ofzo...
 
Origineel geplaatst door 6 trak
hoezo kun je een sequence uit de maat laten lopen doormiddel van een LFO?
Ik zal vanavond wel een lfo op mijn clock van een sequencer zetten, dan krijg je een kikke shuffle! :) Vetten Hendrik!
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik zal vanavond wel een lfo op mijn clock van een sequencer zetten, dan krijg je een kikke shuffle! :) Vetten Hendrik!

Blokgolf of triangel?
 
Origineel geplaatst door bikkel
Blokgolf of triangel?
Maakt niet zo veel uit...


LFO --> CVin VCO --> clock input sequencer..
 
dudes, ik kan hem nie toelichten vrees ik, kom ook pas net kijken....:o:

nee heb gewoon een patterntje op de dx gemaakt en toen wat met de lfo gaan klooien. Op een gegeven moment klonk het zo dat het lijkt alsof sommige noten net naast de 16 sequencesteps vallen, dus bv een noot op step 13 en een half, hetgeen in ons notenschrift dus eigenlijk niet bestaat.
 
Origineel geplaatst door Zhanox
dudes, ik kan hem nie toelichten vrees ik, kom ook pas net kijken....:o:

nee heb gewoon een patterntje op de dx gemaakt en toen wat met de lfo gaan klooien. Op een gegeven moment klonk het zo dat het lijkt alsof sommige noten net naast de 16 sequencesteps vallen, dus bv een noot op step 13 en een half, hetgeen in ons notenschrift dus eigenlijk niet bestaat.
Pardon? Notenschrift niet bestaat? Heb je ooit jazz gezien? :)

Jiehoe! Gisteren avond nog op tv.. Geweldig! :)

Maar ik snap wat je bedoeld. Een lfo op je VCA zetten zodat de noten pas na een halve step te horen zijn. :)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top