[triphop/ambient] jerzz - analogika

jerzz

jerzzno
Lid sinds
12 mei 2003
Berichten
464
Locatie
Arnhem
heu!

Deze jongen zit weer boordevol inspiratie. Ditmaal weer slepende beats; vinylkraakjes en zelfs een heel ambientmiddenstuk om u lekker te laten trippen. Het eindigt in een orgasme van geluiden. Veracht trouwens de komende tijd meer van dit soort projecten. Ben namelijk even in een triphop/ambientfase beland.

Oordeel zelf:

http://www.wire.fm/board/two-song.php?id=7533

Ik raad je aan om eerst eventueel een rielekste houding aan te laten nemen; eventueel een geestverruimend middel te gebruiken met andere woorden: tripse!

jerzz
 
Tof man.
Deze sla ik op op m'n schijf, is dat okay :D

Ben benieuwd naar je volgende tracks. Lekkere losse vibe. Zonder cheap te worden.
Het enige commentaar wat ik zou kunnen geven is dat de mix nogal veel hoog bevat.... en de basdrum/synthlijn meer gedefinieerd mag worden. (harder/meer bas)
Misschien heb je te lang achter elkaar eraan gewerkt.
Na 2 uurtjes (geloof ik ongeveer) gaan je oren moe worden en pikken ze hoog niet meer zo best op zodat je het erbij gaat draaien. Of heb je gewoon boxen die bas accentueren?
Aan dat eerste kun je 2 dingen doen; als je na 2 uur denkt "er moet hoog bij" die gedachte negeren, of gewoon ff pauze pakken.

Maar f*** it. Goed bezig. Meer van dit. Lekker hoe die zo terug komt uit de break. "Damn".... Jazeker.
 
gave track :biertje:
mix kon beter, m.n. die bassline in de 2e minuut moet harder tov het hoog... dat stukje is erg cool trouwens
 
jeezus, dit is een goed nummer zeg. erg coole stijl, een cd / lp vol met zulke tracks zou ik meteen kopen.
dit moet je uitbrengen man. en dan natuurlijk op vinyl.

misschien is het ambient gedeelte hier en daar gevuld met wat cliche 'ambient' twinkel en reverb geluiden die bij mij weinig doen (behalve die bzzzt, die ik direct associeer met eraserhead!), maar vanaf 3:50 gaat het helemaal goed. mix mag nog iets dikker, maar volgens mij kan het alleen maar leuker worden. zou mij wel spannend lijken om nog een schepje erbovenop te doen zo rond de 5:00. amon tobin stijl zeg maar. hatzakee. maar das mijn mening.

waar heb je het mee gemaakt? gewoon cubase (+ sampler) of iets exotisch??
dit is het eerste op sf wat ik echt interessant vind.
ik ga die andere nummers ook eens beluisteren.

:okdan: :okdan: :okdan: :okdan: :okdan:
 
Dank allen voor de positieve reacties tot nu toe... Ik zal me binnenkort eens gaan toeleggen op de afmix en zal jullie punten zeker meenemen. Het is een heel andere stijl als wat ik normaal gesproken maak; maar het bevalt me wel :P
Heb ook nog wel wat ideeen rondom een vervolg op deze track (in dezelfde stijl)


jerzz
 
Yup, vette track! :biertje:

Zoals de anderen al zeiden zou ik even naar de eindmix kijken (minder hoog, meer bass)
en van mij mag er op een gegeven moment vanaf 3.50 ofzo
nog wel een wat stevigere portishead-achtige triphop beat bij (met een wat duidelijkere kick en snare)
 
Back
Top