welke moederbord /processor combo?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

martin

Stamgast
Lid sinds
26 februari 2003
Berichten
113
Locatie
Amsterdam
ik ga binnenkort een pc laten samenstellen in een bekende computerzaak bij mij in de buurt.

alleen weet ik nog niet wat een goeie combo is qua moederbord en processor.

ik wil namelijk geen gedonder als ik met mijn vst syntjes en samplertjes aan t stoeien ben.

die verkoper probeerde me een asus moederbord aan te smeren maar zijn die wel ok, bv in combo met een pentium processor?

alvast bedankt!
 
in geval van pentium cpu's hoef je niet echt bang te zijn dat er een foute moederbord bij zit met rare chipsets ofzo.
kies er gewoon 1 waar een intel chipset inzit en het zal 99 van de 100 keer goed zijn.

in geval van amd cpu's moet je liefst bij oudere modellen uit de buurt van via-chipsets blijven en in de buurt van nforce2 moederborden

asus is altijd een goede moederbordjemijn inziens:okdan:
 
Re: welke moederbord /processor combo?

Origineel geplaatst door martin
die verkoper probeerde me een asus moederbord aan te smeren maar zijn die wel ok, bv in combo met een pentium processor?

Asus aansmeren? mmmmmmhhh. Asus is wel een top merk. (ik zweer er al jaren bij). In combinatie met een goede chipset en Intel IV procc moet dat garant staan voor een stabiel systeem!
Echter 'de rest', vaak verwaarloosd, is ook erg belangrijk: kwaliteits geheugen, beeldkaart, HD....etc

Ennuh, niet te vergeten je geluidskaart en je (muziek-geoptimeerde) Windows XP!!!!!
 
heb net een asus mobo en p3 proc. gehaald . ( tgaat om een asusp4p800 de luxe

cubase sx flipt em behoorlijk van hypertrading op het mobo . als je em uitzet heb je ongeveer 50 % snelheids winst .

de p4 is soms een stuk sneller dan een amd . maar andere weer op amd .. tis raar maar waar . hypertrading word geloof ik nog nergens goed ondersteund .

mog er iemand zijn die betere rezultaten haalt met hypertrading aan hoor ik het graag

ooh ja een p4 3 ghz overgeklockt op 3.3 ghz heeft ongeveer dezelfde floting point rezultaat als een amd 2.5 ( sisoftsandra )

als ik hypertrading aan zet is mn pc stukken sneller dan de gemiddelde 3 ghz ( sisoft )

nah kijk maar even
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top