"Check Battery" zegt mijn Juno 2.

Maurix

Ingeburgerd
Lid sinds
10 Maart 2004
Berichten
68
Heej mensen,

Ik ben nieuw hier en dit is mijn eerste post, dus reken me niet af op evt fouten :)

Het volgende is er aan de hand. Ik ben de trotse eigenaar van een Roland JUNO 2. Een aantal toetsen vielen de laatste tijd uit en ik heb hier contact over gehad met Feedback in Apeldoorn en Huigens Muziek in Hengelo (ov). Beiden gaven aan dat het uitvallen van mijn toetsen stof moest zijn. Ok, dus ik Juno open(had ik vaker gedaan) en helemaal schoon gespoten met perslucht. Dus ik zet hem vrolijk in elkaar en nu geeft hij dus aan "Check Battery". Je kunt je voorstellen dat ik ENORM baal en bang ben dat dit het einde betekend van mijn legendarische synth.

Nu, je raad het al, ben ik benieuwd of hier mensen zitten die dit probleem kennen(vast niet) of weten wat ik hier aan kan doen. Ik heb op het mainboard van juno een cmos battery zien zitten, maar die is volledig intakt en zit goed gesoldeerd, maar er zit ietsjes speling in. Heeft iemand een idee waar ik dit mee kan fixen, of liever nog (goedkoop) kan laten fixen?

Ben benieuwd, ben pretty desperate....
 
Het zou wel eens best kunnen zijn dat die batterij stillaan aan vervanging toe is. Dit gebeurt bij iedere synth met geheugens wel eens ;) . Als ie vast gesoldeerd zit, zou ie in principe goed contact moeten geven. Dus ik vermoed dat je er eventjes een nieuwe in moet steken. Vraag me niet hoe, want ik heb zelf geen Juno 2.

Hoop dat je er iets mee bent.

:doei:
 
Ik ontdek net wel dat ik gewoon verder kan, de menu's in e.d. maar nog geen geluid heb. Ik begin nu te twijfelen of ik de stekkertjes van de toetsenmodule wel goed heb aangesloten, iemand heir een overzicht van???
 
Ik gok dat je battery los is gegaan, waardoor het geheugen leeg is gegaan.

Probeer even een klank te programmeren.
En als het toetsenbord niet goed zit, dan zou de synth het nog wel via midi moeten doen. :eureka:
 
als eerste kan je de battarij ff opmeten met de multimeter (zet wel je synth aan als je de battarij gaat meten voor een eerlijke weergave)

wat ik me verder afvraag en waar jou probleem mee is begonnen zijn je toetsen
doen die het nu allemaal weer of zijn er nog steeds toetsen die het niet doen
als dat zo is dat er div toetsen het niet doen zijn het dan telkens de zelfde toetsen of telkens een andere toets

ben benieuwd
 
Back
Top