[Track] Brainbow Pucids

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
2.371
Hey, allen,

ik heb me weer geamuseerd gisteren, en het is Brainbow Pucids geworden.
Van "Rainbow Cupids", een term die ik bij de sfeer vond passen, maar dat dekte gewoon niet helemaal de lading.

Ik heb er alleen gisteren 8 uur aan gewerkt en het in een ruk -leve de Senseo koffierobot- afgemaakt. Had ik maar 's het geduld om een half jaar aan zo'n track te werken. Maar goed vooralsnog lukt me zoiets niet....

Er zitten verwerkte strings in die Fuse hier een keer gepost had als synth demo. Ik heb hem ervan verwittigd.
Verder; Ik heb gebruikt Soundforge om geluiden bij elkaar te gooien en te friemelen met geluidsfragmentjes (wat heerlijk is dat toch!), voor de opname -ja schandalig, ik HOOR het verschil gewoon na opname :stupid- een Soundblaster Platinum kaart, voor de samples een TB-303 en een gemodde Alesis HR-16:B met daaroverheen een Moogerfooger ringmod, een Lexicon Reflex en een Drewtronics Sherlock, voor het nodige gefreakte noisebeats werk.
Ow ja en een D&R limiter als eindtrap. Om te compressiepieken nog wat op te leuken.
Verder mixing desk een Yamaha MC802 en monitors Tannoy Reveals EN Roland RH-50 koptelefoon. Omdat het, vind ik de laatste tijd, ook mooi moet zijn door koptelefoon als je door de stad of het bos wandelt... En omdat ik de huidige status quo overeind wil houden met de buren.

Zo dan. Tijd voor koffie. Wat vinden jullie hiervan? Ik heb een poos gedacht dat ik oude house wilde maken omdat ik daar veel naar luister, maar ik heb toch altijd weer de meeste lol als ik mijn manische buien in muziek weg kan schrijven... dus het is weer lekker uptempo, noisy en vadsig digitaal. Ik kan het niet laten!
 
Jummie, fijn luistervoer weer!

Het zuigt en pompt allemaal een beetje, aan de ene kant is dat fijn, en is het deel van de compositie, aan de andere kant had er misschien iets meer dynamiek in gemogen?

Die melodieen op de achtergrond hadden zich wel wat verder mogen ontwikkelen naar mijn smaak, dit is echt een nummer waar je in kan weg dromen op die manier. Maar ik snap dat je er dan al snel een half jaar mee bezig bent ;)


Edit: dat met die soundblaster heb ik nou ook, voorheen hoorde ik het niet, maar ineens is m'n oor erop getraind ofzo, en nu hoor echt een wereld van verschil tussen de opnamen en het orgineel :(
 
Origineel geplaatst door Gran&Tilly
Jummie, fijn luistervoer weer!

Het zuigt en pompt allemaal een beetje, aan de ene kant is dat fijn, en is het deel van de compositie, aan de andere kant had er misschien iets meer dynamiek in gemogen?

Jah ik ben gewoon ZO blij met mij zelfgebouwde limiter die zo ontzettend ruist aan alle kanten.... :D, da's altijd; als ik wat nieuws heb komt het in een track helemaal naar voren.... in deze tracks had ook eigenlijk een funky Linndrum beat gemoeten, ook om het dynamisch open te breken en om nog een vollere kick over die weggecompreste kick te doen, maar die staat nog steeds bij de reparateur en Joost mag weten wanneer die klaar is.... zucht.
 
sow... lekker aparte beat :P veel cool fxjes erop en gaan maar... Goedgeplaatste edits; lekker hoor!

Hij duurt ook lang genoeg(2min25) anders wordt je volgens mij helemaal dol van die bliepjes en piepjes 8D

Ik ga nog maar eens een bakkie leut zetten :koffie:

jerzz
 
vette shit!

vindt dit errug lekker klinken, mag van mij wel iets minimaler, en die string iets freakieer, (lees minder standaard)
oja..hij mag ook wel iets langer :)
 
Re: [Track] Brainbow Pucids

Origineel geplaatst door dob
Hey, allen,

]
Lekker dob, Ga zo door!!! Waarom zou je, Je shit verkopen als je zulke lekkere expi/coole tracks aflevert.

8)
 
Back
Top