soundscape nieuws

Toon

Ursa Major
Lid sinds
24 augustus 2002
Berichten
2.228
Locatie
Geel
Soundscape heeft z'n hele produktreeks gemoderniseerd en zal op de Music Messe uitgebreid z'n nieuwe produkten demonstreren. Het gat vnl. om :

-de mixpander, een kaartje met 9 motorola DSP's en de mogelijkheid tot 48 analoge inputs.
-de nieuwe mixtreme, die tot 192 Khz gaat en 16 i/o aan TDIF biedt plus DSP's dus ook met zero latency mixen!!
-een nieuwe reeks van AD convertors (o.a. door Digital Audio Denmark gemaakt)

http://www.sydec.be/News/Press/?ID=e7e32026-7798-4b36-94c3-e38a60e314b2

De nieuwe software kan nu ook rechstreeks VST's draaien (wel met latency), enkel spijtig dat je in andere audio-software paketten hun DSP plugins niet kunt runnen (zoals UAD en Powercore).
 
Re: soundscape nieuws

Origineel geplaatst door Toon
Soundscape heeft z'n hele produktreeks gemoderniseerd en zal op de Music Messe uitgebreid z'n nieuwe produkten demonstreren. Het gat vnl. om :

-de mixpander, een kaartje met 9 motorola DSP's en de mogelijkheid tot 48 analoge inputs.

ik lees net wat leuke dingetjes over die Mixpander spullen : SSL heeft verschillende hardware voor de Mixpander gemaakt...en niet eens gruwelijk duur...

(SSL heeft Sydec/Soundscape overgenomen las ik ergens)

zijn er hier überhaupt mensen die ervaring hebben met dit spul ?
 
Ik werk al 6 jaar met een mixtreme. Wat je eigenlijk met deze systemen(mixtreme/mixpander) krijgt is een hardware digitale mixer in een software omgeving. De meeste plugins die op hun systemen draaien zijn al een paar jaar oud en hebben niet echt een gelikte interface.

Nu met de overname van SSL zijn er wel 2 nieuwe EQ plugins bijgekomen die er zeker ook goed uitzien en vergelijkbaar zijn met UAD/Liquidm/Duende. Je hebt nu nl. de SSL EQ zelf, ongeveer hetzelfde als de Duende Eq en een API clone van Algorithmix.

Qua hardware (AD/DA) is eigenlijk alles mogelijk, je hebt de standaard Ibox Ta's die 24 kanalen AD/DA conversie aankunnen (1900€). Daarnaast bestaan er ook Madi/Adat/Aes EBU converters , Apogee en Digital Audio Denmark converters, digitaal gestuurde preamps ....

Het voordeel dat je hebt is dus vnl. de zero latency gekoppeld aan een modulaire mixer. Nu met de SSL overname zijn er al redelijk snel nieuwe plugins bijgekomen, ik verwacht dus ook dat voor de direkte toekomst SSL nog met leuke verrassingen gaat komen.

Het nadeel is wel dat je de DSP plugins niet in Cubase zelf (of elk ander DAW)) kan gebruiken, enkel voor de Audiostream Cubase ingaat of na audiostreams die Cubase verlaten. (zoals een hardware digitale mixert dus)
 
ik liep er eigenlijk tegenaan toen ik dit zag :

http://www.solid-state-logic.com/news/xlogic_alpha_link.html

wat mij dus aanspreekt is dat je met zo'n Mixpander kaart plus zo'n SSL bak een soortement van SSL mixer hebt in een software omgeving (die SSL's hebben 24 analoge 1/o's)...voor als ik me niet vergis zo'n 3000 a 4000 euro totaal...en dan ook nog dsp's op je kaart...

vervangt dit dan een standaard geluidskaart,of moet je het zien als een software/digitale mixer,waar je ook nog andere spullen bij moet hebben ?
 
Goeie vraag van Dione, vervangt dit een geluidskaart en kun je stellen dat je hierdoor tig (lees 48 analoge inputs hebt?)
 
Die mixtremes/mixpanders zijn gewoon "geluidskaarten "met asio ondersteuning. Dus buiten die converters+ processorkaart heb je niet echt iets anders nodig en kan je rechtsreeks audiostreams met Cubase maken (zaosl RME en anderen dit doen) . Je hebt zo idd een soort van digitale SSL mixer voor niet al teveel geld.
 
mmm...en waarom zijn er dan nog zo weinig gebruikers van dit systeem ?

ik heb ondertussen wat reacties op andere forums gelezen,die gebruikers zijn allemaal erg enthousiast moet ik zeggen...maar goed,hoe goed is de kwaliteit van die spullen ? hoe goed zijn de converters en zo ?
 
Origineel geplaatst door dione
mmm...en waarom zijn er dan nog zo weinig gebruikers van dit systeem ?


Er zijn zeker wel wat gebruikers van deze systemen, vnl. Pro's en weinig gearslut kids. In Engeland zijn er wat bekende producers/studios die Soundscape gebruiken ,ook Sigur Ross werkt er bv. mee.

Soundscape heeft altijd een beetje in een hoekje gezeten omdat mensen niet weten wat het eigenlijk allemaal is. Het zit qua prijs ergens tussen Protools TDM en de goedkopere spullen en dan worden er keuzes gemaakt.

ik heb ondertussen wat reacties op andere forums gelezen,die gebruikers zijn allemaal erg enthousiast moet ik zeggen...maar goed,hoe goed is de kwaliteit van die spullen ? hoe goed zijn de converters en zo ?

Blijkbaar goed genoeg voor SSL.

Dan heb je 24 analoge i/o's van SSL voor totaal zo'n 3300 euri ? En kun je in je DAW mixen met minimale latency en heb je ook nog dsp power om pluggies op te draaien

Zolang je hun DSP plugins gebruikt en niet door Cubase gaat kan je realtime mixen. Je kan bv. een song met veel UAD plugins en grote latency afspelen en toch in realtime een headphone mix maken voor een zanger. Het microfoonsignaal komt de soundscape mixer binnen , hier zet je bv. nog een DSP galmpje en EQ op en die route je realtime terug naar de hoofdtelefoon. In Cubase zelf laat je die audiostream van het microfoonsignaal binnenkomen maar mute je de uitgang van dat kanaal. (anders krijg je weer die Cubase latency)

Je moet dus altijd een beetje via een omweg mixen , misschien ook vandaar dat het niet iedereen aanspreekt. Voor mensen die uitsluitend met programma's als Cubase werken, geen monitor mixes moeten doen voor muzikanten etc... is dat realtime gebeuren ook niet zo belangrijk (of ze werken liever met een hardware digitale mixer ...kan ook)
 
Origineel geplaatst door Toon
Er zijn zeker wel wat gebruikers van deze systemen, vnl. Pro's en weinig gearslut kids. In Engeland zijn er wat bekende producers/studios die Soundscape gebruiken ,ook Sigur Ross werkt er bv. mee.

Soundscape heeft altijd een beetje in een hoekje gezeten omdat mensen niet weten wat het eigenlijk allemaal is. Het zit qua prijs ergens tussen Protools TDM en de goedkopere spullen en dan worden er keuzes gemaakt.



Blijkbaar goed genoeg voor SSL.



Zolang je hun DSP plugins gebruikt en niet door Cubase gaat kan je realtime mixen. Je kan bv. een song met veel UAD plugins en grote latency afspelen en toch in realtime een headphone mix maken voor een zanger. Het microfoonsignaal komt de soundscape mixer binnen , hier zet je bv. nog een DSP galmpje en EQ op en die route je realtime terug naar de hoofdtelefoon. In Cubase zelf laat je die audiostream van het microfoonsignaal binnenkomen maar mute je de uitgang van dat kanaal. (anders krijg je weer die Cubase latency)

Je moet dus altijd een beetje via een omweg mixen , misschien ook vandaar dat het niet iedereen aanspreekt. Voor mensen die uitsluitend met programma's als Cubase werken, geen monitor mixes moeten doen voor muzikanten etc... is dat realtime gebeuren ook niet zo belangrijk (of ze werken liever met een hardware digitale mixer ...kan ook)

Tja,wat mij het mooie lijkt is dat je dus al je analoge zooi,plus fx e.d. kunt aansluiten en dan later beslist wat je waar naar toe stuurt...

Ik las trouwens wel dat die goede plug-ins (SSL) heel veel dsp-power vergen en dat je maar enkele van kunt gebruiken tegelijk...da's jammer...

Maar goed,blijft leuk...lekker flexibel systeem zo te zien...

Over de convertors zeggen veel mensen dat die tussen RME en Apogee in zitten qua kwaliteit...dat is ook niet verkeerd...en ik las dat Neve ook al dingen maakt voor dat systeem...
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik ken dit allemaal nog niet maar zag dit dus.

http://www.sydec.be/Products/Details/ID/c5c702ba-f5f0-4c18-892f-657783bb0721/iBox+8-LINE+(SS8IO-3)/

Kan ik dit op mijn pc aansluiten en dan vanuit mijn mixer 8 sporen tergelijk opnemen in ableton?
vast niet, maar ik zag het zomaar staan. Leek me ook al zo goedkoop.

Dat zijn de oudere 20 bit converters, je hebt nog een mixtreme kaart van 495€ nodig en dan heb je 8 I/O + dsp power. Uitbreidbaar tot 16 I/O (en meer als je nog mixtremes bij zou kopen).
 
Leuk...maar toch niet zo leuk als gedacht uiteindelijk...

Kun je die convertors ook buiten dat systeem gebruiken ? Via adat of zo ?
 
Back
Top