[TRACK] Sleep

SoLiS

Gamma Indiaan
Lid sinds
5 juni 2003
Berichten
198
Locatie
Alkmaar
http://www.stonefish.nl/solis/sleep.mp3

Dit is een early version van mijn nieuwste track. Is nog niet helemaal uitgewerkt.
Misschien wat tips wat er nog aan gedaan kan worden?

Track info:

Sequencing is 'live' op de E-mu Command Station MP7 gedaan. Bass en drums komen ook uit deze bak. Alle synthgeluiden komen uit de Novation Nova behlave de strings, die komen uit de Roland JV1080 (orchestral exp), en een arp-achtig geluidje in het break-achtige gedeelte, die komt uit de Yamaha CS1x. Samples komen uit de Yamaha A4000.

Verder: TC electronics Triple C stereo over bass en drums en TC electronics M-one reverb gebruikt. Gemixt met een Behringer mengerd en opgenomen met Egosys geluidskaart. Stiekem heel licht een beetje gemasterd en vervolgens geMP3't met LAME 192kbs.
 
Hij heeft wel wat. Wel heel erg strak verder.

En die stem is van de X-files? Maar dan een trapje lager?

Die shakers, percussie dingetjes springen er een beetje uit.
Zeker wel de moeite waard om te beluisteren. :)
 
Origineel geplaatst door fuse
Hij heeft wel wat. Wel heel erg strak verder.
Vind het zelf ook nog wat te strak. Iets teveel quantizing misschien.

En die stem is van de X-files? Maar dan een trapje lager
Nope. Is van een VRPO documentaire. 1 van de 2 is inderdaad wel een beetje gedownpitched.


Die shakers, percussie dingetjes springen er een beetje uit.
Ben ik ook nog niet helemaal happy mee. Wil sowieso alle drums nog goede samples voor zoeken en dan met de sampler doen. Maar om een track te schrijven zijn de drums/percussie uit de MP7 wel erg makkelijk.


Zeker wel de moeite waard om te beluisteren. :)
Thanx.
 
Ik vind het een geinige track, veel leuke ideeen erin verwerkt. Misschien een tip voor de te strakke drums; varieer de velocity waarde van met name de hihats, scheelt al heel veel in de meeste gevallen. probeer bv eens in een 8beat: 100 70 50 70 100 50 115 70 (velocity). hoewel je dan wel weer minder het "vintage drum" idee krijgt. Verder een goede track!
 
Origineel geplaatst door dumdumdadumdum
Ik vind het een geinige track, veel leuke ideeen erin verwerkt. Misschien een tip voor de te strakke drums; varieer de velocity waarde van met name de hihats, scheelt al heel veel in de meeste gevallen. probeer bv eens in een 8beat: 100 70 50 70 100 50 115 70 (velocity). hoewel je dan wel weer minder het "vintage drum" idee krijgt. Verder een goede track!
Thanx voor de tip. Dat zijn inderdaad dingen die ik ook vaak toepas. Deze drums zijn alleen (net als alle andere tracks) gewoon door mij ingespeeld en hebben dus de velocity waarden zoals ik ze erin heb geramd. Blijkbaar heb ik nogal een robotachtige stijl van inspelen......=(
 
Klinkt toch echt als 1 velocitywaarde... heb je niet toevallig de velocity sense uitgehad? Sommige synths willen ook wel eens zelf bepalen of het instrument wat jij gebruikt wel of niet zou moeten reageren op velocity (zie je vaak ook bij de orgelklanken bv.). Als je een tr-kit gebruikt hebt, is die wel velocity-sensitive geprogrammeerd?
 
Zitten zeker wel velocityverschillen in alle drum/percussie tracks. Als ik de hihat tracks solo hoor je het heel duidelijk, zitten er rare pieken in. Het moet kwa velocity ietsje meer swing hebben denk ik. Bovendien zit het allemaal wel erg strak op de tel.
Bij de bass heb de velocityverschillen wel weggepoetst trouwens. Evenals een aantal synthgeluiden.
 
misschien moet je die verschillen wat meer aandikken, wat "overdrevener" spelen, ik denk dat dat je eindmix geen kwaad doet.
 
mooi nummer,maar standaard,weeral zoveel gehoord,standaardklanken?bliepjes hier en daar,filter open en toe,niets vernieuwend,nu en dan een stem,strings laten opkomen,dus een nummer van 12 in een dozijn,maar kwa opnames moet ik zeggen goed gemaakt,maar inspirerend?Nee.
 
Er zitten veel goeie ideëen in verwerkt. Ik zou wel de pad op de achtergrond iets naar voren halen en er een chorus of zo overheen zetten, zodat ie een zachter karakter krijgt.
De verlaagde snaredrum klinkt ook niet 100% lekker in de mix. De aanslag kraakt een beetje en dat is jammer. Ik zou eens een andere drumsample verlagen en kijken wat het effect daarvan is.
Het statische van de hihats/tamboerijnen stoort me niet zo echt, eigenlijk. Ik zou ook wel eens proberen een melodielijn erover heen te zetten.

Maar zoals m'n kommentaar begonnen ... er zitten veel goede ideëen in. Er verandert veel in de song, wat verveling tegenwerkt, goede stereospreiding en zuivere opname :okdan:

:doei:
 
Origineel geplaatst door Danny
De verlaagde snaredrum klinkt ook niet 100% lekker in de mix. De aanslag kraakt een beetje en dat is jammer. Ik zou eens een andere drumsample verlagen en kijken wat het effect daarvan is.
Bedoel je die snare+bass op de 2e en 4e tel? Ik had het niet gehoord, maar daar zit inderdaad een kraakje in aan het eind. Ik moet eigenlijk goede drumsamples bij elkaar zoeken en in de sampler trappen!!! Op een of andere manier klinkt dat altijd een stuk beter dan die drumgeluiden uit m'n MP7.
 
Origineel geplaatst door SoLiS
Bedoel je die snare+bass op de 2e en 4e tel? Ik had het niet gehoord, maar daar zit inderdaad een kraakje in aan het eind. Ik moet eigenlijk goede drumsamples bij elkaar zoeken en in de sampler trappen!!! Op een of andere manier klinkt dat altijd een stuk beter dan die drumgeluiden uit m'n MP7.

Inderdaad. Je kan eens proberen om een bas en onverlaagde snare te programmeren en daarover een verlaagde claps. Je kan met volumeverhoudingen gaan bepalen hoe het karakter van de totaalsound gaat worden.

:doei:
 
Origineel geplaatst door Mike Rockmore
orignele titel :D sleep en daaronder staat back to sleep :D
Zag het ook net. Puur toeval. Ik heb die ook gelijk maar even beluisterd, heel anders.
 
Back
Top