Prophet 5 v2 of v1? kapot?

Catscan

Electronic sounddesigner
Lid sinds
15 april 2002
Berichten
3.168
Locatie
Studio.
Mischien toch wel makkelijk op te knappen?

Maar wat is het nou een v1 of een v2
f5_3.JPG
 
Kijk eens goed naar de staat van de IC's, lekker hobby'en om dit op te lossen:


70_3.JPG
 
yept, lijkt wel gesmolten.
Verder bijzonder veel LMM'etjes (LMM = Last Minute Modifaction, veel gesoldeerde draadjes die je eigenlijk
op het printboard zou verwachten, en niet als losse connecties).

Ziet er iiig uit alsof er erg veel mee gerommeld is.

Lijkt mij trouwens een revision 1, Forumlid EDP heeft nog een versie 3 te koop, kun je de verschillen goed
zien aan de rechterkant, boven het naamplaatje: EDP's Profeet .
 
Origineel geplaatst door High deciBel
yept, lijkt wel gesmolten.
Verder bijzonder veel LMM'etjes (LMM = Last Minute Modifaction, veel gesoldeerde draadjes die je eigenlijk
op het printboard zou verwachten, en niet als losse connecties).

Ziet er iiig uit alsof er erg veel mee gerommeld is.

Lijkt mij trouwens een revision 1, Forumlid EDP heeft nog een versie 3 te koop, kun je de verschillen goed
zien aan de rechterkant, boven het naamplaatje: EDP's Profeet .

Maar dat verschil heeft de v2 ook...
 
Is dit nou een v1 v2 v3 of een v3.1 v3.2 ?
Een V1 zou best wel vet zijn
En die van EDP is een V3.2
Alleen de V3.3 zijn standaard met midi
En de V1s zitten vol met SSM chips die de prophet wel heel erg lekker laten klinken
 
Gejat van Vintagesynth.org:

There are basically three versions of the Prophet 5. Rev 1 P5s are pretty unreliable, if you find one; they're also quite rare. These were all hand-assembled in the 'garage stage' of the company. Rev 2 uses SSM chips, and has some differences in its control logic capabilities from the final version. It can be retrofitted for MIDI, and is considered by most to be the better-sounding of the two 'common' P5s. Rev 3 is the final version, and subsequent Rev 3.1, Rev 3.2 and Rev 3.3 each are capable of taking a MIDI retrofit. They're also capable of microtonal tuning. The audio quality of the Rev 3 is different, however, as it uses Curtis chips instead of Rev 2's SSMs; many people think the Rev 3 units sound 'thinner'. The Rev 3, however, is considered the most reliable of all of the different versions.


Ikzelf zit toch ook met een schuin oog te kijken naar een mooie Prophet...
 
Ik denk dat je je er een flinke buil aan kan vallen. Er is flink gerommeld in die bak zeg !! Voor zo'n 'knutselproject' is de prijs toch echt te hoog (nu al, en nog ein tag und eine stunde te gaan).
Nee, persoonlijk zou ik er nooit aan beginnen, en ik ben toch niet bang om wat risico's te nemen met dit soort dingen...
Als je pech hebt, hebben ze er zo erg in zitten prutsen dat er printbanen onderbroken zijn, ook leuk om die weer te verbinden. Tis allemaal wel te doen (als je voor alle ic's nog (op redelijk korte termijn) vervangers kunt vinden), maar zoals ik al zei, niet voor zo'n bedrag.
 
Ik denk zelf dat de modificaties door sequential zelf uit gevoerd zijn
En dat het om een niet cutris versie gaat
En ja het blijft natuurlijk een gok hoe makkelijk die te fixen is
 
Origineel geplaatst door Catscan
Die onderste bedoel je.....
Lijkt wel gesmolte of?

dat zijn weerstandjes die over een ic zijn gesoldeerd en er zit een beschermlaagje op vandaar dat ze er zo raar uitzien maar dat zit wel goed
 
Origineel geplaatst door matrixxx
dat zijn weerstandjes die over een ic zijn gesoldeerd en er zit een beschermlaagje op vandaar dat ze er zo raar uitzien maar dat zit wel goed


Idd Wijnand nu jij dit zegt veranderd mijn conclusie, het leek idd eerst of het was gesmolten...
 
Links op het board was idd wel duidelijk, maar rechts (de zwarte bultjes bovenop de IC's) zou ook nog
kunnen. Ik heb ook wel ontplofte IC's gezien die er zo uitzagen, maar dit zijn dat "nette" ontploffinkjes.

Feit blijft dat er wel erg veel externe (groene) draadbruggen liggen van en naar diverse punten op het board.
Misschien is it dan toch wel zo'n "hand-assembled in the 'garage stage' " versie (rev 1). Dan heb je iets bijzonders.
Anders heb je een beetje duur Elektuur projectje, als het niet blijkt te werken.
 
Het is een Prophet 5 v.2 (nee, niet 3.2) met SSM chips. Bij versie 1 zit de aan/uit schakelaar op het frontpaneel. Versie 3.x heeft rechtboven extra knoppen voor de cassette interface. Versie 1 was het onbetrouwbaarst, omdat ze met de hand in elkaar werden gezet en zonder quality control de deur uit werden gesmeten om de rekeningen te betalen. Versie 2 is al wat betrouwbaarder, maar zoals je kunt zien is dat niet altijd het geval. Versie 3.x is het meest betrouwbaar (de laaste versie 3.3 heeft zelfs standaard MIDI erop zitten), maar ze klinken anders dan versie 1 en 2, omdat bij versie 3 CEM chips zijn gebruikt.
 
Back
Top