Simpel mixertje tussen PC/monitors

Zeg nou gewoon dat je geen budget hebt en daarom prioriteiten stelt ijsmuts :P

Nee ik kan me er zelf niets bij voorstellen om alleen met de geluidskaart te werken, voor mij is de kaart een recordingtool en zou zonder een goeie mixer de contole missen. Zou me wel kunnen indenken dat als je met veel softsynth werkt en weinig doet met harde synths dat je dan minder behoefte voelt een grote mixer te kopen.

Wat pre-amps betreft; zou zelf ook er wel een "Pure Path" van dhr Neve tussen hangen als ik veel vocalen zou doen :{, daar kan mijn Soundcraftje ook niet tegen op.

Persoonlijk zou ik dan wel voor een beetje kwaliteit kiezen als je toch iets nodig hebt, er zit IMHO aardig verschil tussen de low (no) budget mixertjes en de wat duurdere alternatieven.
 
Laatst gewijzigd:
Waarom ga je er vanuit dat ik met synths werk? Nooit dus, geen hardware, geen software. Ik componeer niks, dude, zoals ik zei, ik neem vocalen op, en mix tracks. Klaar. Niet blij doen, lezen. Controle missen? Ik blijf mezelf herhalen-Mackie control! Ik heb ook een soundcraft mixer gehad, die heb ik de deur weer uitgedaan omdat als ik alleen het eerste spoor gebruik, een focusrite preamp inderdaad beter geluid geeft, en een stuk gekloot scheelt, right?
 
Origineel geplaatst door IJsman
Waarom ga je er vanuit dat ik met synths werk?

Omdat het hier een Synthforum is? :bekdicht:

Origineel geplaatst door IJsman
Nooit dus, geen hardware, geen software. Ik componeer niks, dude, zoals ik zei, ik neem vocalen op, en mix tracks. Klaar. Niet blij doen, lezen.
Vanwege het feit dan 99% hier iets met Synths doet ging ik er voor het gemak van uit dat jij dat waarschijnlijk ook deed. Jammer dat je grapjes zo serieus neemt maar ik zie dat je hier ook nog niet zo lang rond hangt.

Origineel geplaatst door IJsman
Controle missen? Ik blijf mezelf herhalen-Mackie control! Ik heb ook een soundcraft mixer gehad, die heb ik de deur weer uitgedaan omdat als ik alleen het eerste spoor gebruik, een focusrite preamp inderdaad beter geluid geeft, en een stuk gekloot scheelt, right?

Mixerless studio rock hoor ik je nog roepen. Ondanks de Mackie geen analoge in en outs bezit in de traditionele zin heeft het volgens mij toch hetzelfde doel voor ogen: mixen..

Dat laatste punt had je al gemaakt.

De topic starter zal waarschijnlijk geen Mackie Controll zoals jij in huis hebben (of ik moet wat gemist hebben) en wil gewoon iets tussen zijn monitor en computer waar ie misschien iets meer aan heeft dan een schakelknop van Conrad, right?

Niet zo snel op pik getrapt voelen...
 
Origineel geplaatst door IJsman
...de telefoon gaat.

Als ik iets aan het opnemen ben dan staat er a) geen telefoon in de buurt en b) hoor ik hem dan toch in de andere kamer verweg dan neem ik hem niet op.

Wel zo prettig toch? Niet dan?
 
Origineel geplaatst door fuse
Als ik iets aan het opnemen ben dan staat er a) geen telefoon in de buurt en b) hoor ik hem dan toch in de andere kamer verweg dan neem ik hem niet op.

Wel zo prettig toch? Niet dan?

Joh..ik componeer muziek terwijl mijn vriendin de hele tijd tegen me aan zit te lullen, de afwas staat te doen etc (mijn setup staat in de keuken btw. haha).

En het werkt nog stimulerend ook! haha..ik heb uitzicht op de tuin vanachter mijn computer..heerlijk zonnetje ..

En ik heb net nog een telefoongesprek gevoerd terwijl ik een loopje zat te editen. :D
 
Origineel geplaatst door The Q
Grappig... wel dure monitor aanschaffen maar geen geld uitgeven aan een goeie mixer. Alsof dat geen belangrijk deel is van je homestudio.

Valt me echt op hiero, gasten die voor 10.000 eurie aan synths en aanverwanten uitgeven en vervolgens de meest el cheapo mixer op de markt verkrijgbaar er tussen hangen. Daar doe je je gear geen eer mee aan.

Da's wel even een erg simpele conclusie die je trekt Qtje. Om even de situatie uit te leggen:
Die Mackie's 824 kosten een dikke hoop knaken normaal (2000,- of meer?) en die stonden nu in de aanbieding voor 1640,-. Dus ik heb m'n laatste studenten-spaarcentjes aangebroken om die dingen aan te schaffen want zo goedkoop krijg ik ze nooit meer nieuw. Ik heb nu nog 55,- en daar moet ik de komende 3 weken mee door zien te komen, inc. carnaval. :bekdicht:
m.a.w.: ik heb momenteel nog niet eens geld voor een goede mixer; zo gauw de studiefinanciering binnenkomt kan ik weer vooruit. Die monitoren zijn uberhaupt de eerste aankoop die ik heb gedaan voor m'n "zogenaamde" studio.
En daarbij, als ik geen geld uit zou willen geven aan een goede mixer, dan zou ik waarschijnlijk dit topic nog niet eens hebben geopend :kroon:

Maar aangezien ik dus wel een goede mixer ertussen wil hebben, wil ik eerst weten of m'n huidige mixer nou zo enorm nadelige invloed heeft op het geluid, dus vandaar dat ik er even naar informeer. Verder heb ik die mixer al 4 jaar, vanaf de tijd dat ik nog niet eens muziek "maakte", dus ik heb niet een DJ-mixer ertussen gezet om maar goedkoop uit de kosten te zijn. Alsof jij in 1 keer de perfecte studio in 1 koop hebt gedaan :erm:

En ik denk dat het bij veel anderen mensen ook zo is, zoals je zelf al zegt: geen budget, dus het gaat om prioriteiten en die monitors hadden bij mij de hoogste prioriteit. M'n volgende aankoop wordt een audiophile 24/96 en daarna dus een mixer, want een mixer heeft in ieder geval toch de minste invloed van die 3 componenten.

En nou weer terug on-topic ... Heb even gekeken naar die samson en die mackie dingetjes. Ook naar die behringer, maar dat zijn niet echt mijn dingen, ik heb graag een mixertje met schuifjes voor het volume. Want dan kan ik die nieuwe mixer ook gebruiken om hier thuis te draaien. Of kunnen die mixers daar niet tegen als je te snel/te vaak met de schuifjes klooit? :confused:
 
Laatst gewijzigd:
owkeej, point taken.

Maar vooral niet bezuinigen op je mixer hé ;) Met die Phonic er tussen zou je het zeker even moeten redden, want ik zou mijn dure monitor niet zonder meer rechtstreeks durfen aansluiten op een geluidskaart.
 
Origineel geplaatst door IJsman
Ok, en dan wat? Stel, de persoon voor wie je aan het tracken of mixen bent wil even een flinke hoeveelheid volume, om te checken hoe het geluid "voelt"/ op je afkomt, of juist even heel zacht? Wat gaat sneller denk je? Een limiter plugin? Hoe ga je mixen als je eindmix gelimit word?

Nog een voorbeeld, je wil controlroom volume op nul hebben omdat je geen opnamebooth hebt. Wat dan? Toch maar even de masterbus dichtdraaien in je software? (wedden dat bij 9 van de 10 mensen de persoon achter de microfoon begint te schelden?)

Denk het nog even door.

Nog een situatie. Je bent even weg van de pc bezig, met laten we zeggen, bijvoorbeeld de instellingen van een hardwarecompressor op je kicks ofzo...je hebt je hele mix draaien, en het volume redelijk hard...de telefoon gaat. Je kan op stop drukken, maar je kan ook even op je hardwaremixertje het volume dichtdraaien, toch veel makkelijker?

Ik ben het met al je punten eens, en toch lost het niks op aan het probleem wat ik citeerde, dat je met je muis uitschiet en dan het volume heel hard is.

Edit: En met een limiter bedoel ik in dit geval iets wat je boxen en oren beschermd tegen gigantische piek waardes, niet zo zeer als mix tool. Al, ik moet er ook bij zeggen dat ik niet weet of zo'n plugin bestaat (vast wel) en of het werkt als je pc crashed of zo.
 
Origineel geplaatst door Gran&Tilly
Ik ben het met al je punten eens, en toch lost het niks op aan het probleem wat ik citeerde, dat je met je muis uitschiet en dan het volume heel hard is.

Edit: En met een limiter bedoel ik in dit geval iets wat je boxen en oren beschermd tegen gigantische piek waardes, niet zo zeer als mix tool. Al, ik moet er ook bij zeggen dat ik niet weet of zo'n plugin bestaat (vast wel) en of het werkt als je pc crashed of zo.

Dit probleem zal je niet hebben met een mixertje / volumeknop: je uitgangsvolume van je computer staat dan al maximaal (of op 0dB), dus veel harder zal het niet gaan met het uitschieten van je muis!
 
Origineel geplaatst door Inflexus
Dit probleem zal je niet hebben met een mixertje / volumeknop: je uitgangsvolume van je computer staat dan al maximaal (of op 0dB), dus veel harder zal het niet gaan met het uitschieten van je muis!


Haha, inderdaad!:stupid:

Stom van me. :Z

"I know nothing, I'm from barcelona!"
 
Had ik dan niet ergens een klein beetje gelijk?!:confused: IK WIL GELIJK HEBBEN IK WIL GELIJK HEBBEN:duivels:




Nee, ik zal toch moeten toegeven dat dit de meest onzinnige posts van mij waren op dit forum tot nu toe, lol.8o)




EDIT: En dit is nog m'n 200ste ook....nu ga ik pizzas bakken ofzo.
 
Om maar even terug te komen op mezelf:
Origineel geplaatst door BigDplayboy
En nou weer terug on-topic ... Heb even gekeken naar die samson en die mackie dingetjes. Ook naar die behringer, maar dat zijn niet echt mijn dingen, ik heb graag een mixertje met schuifjes voor het volume. Want dan kan ik die nieuwe mixer ook gebruiken om hier thuis te draaien. Of kunnen die mixers daar niet tegen als je te snel/te vaak met de schuifjes klooit? :confused:

Zijn "studio"-mixers te gebruiken als DJ-mixers? i.v.m. het snellen draaien en schuiven met de knopjes/schuifjes?
 
Back
Top