Ervaringen Pearl analoge drumcomputers

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
'k Heb net een een Pearl Drum-x op de kop getikt.
Het is een analoge drumcomputer met 5 trigger inputs en indiv. outs.
Hij schijnt enorm lekker te zijn en goed tweakable voor basskicks, snares en toms.
'k Heb hem dus nog niet zelf kunnen testen, maar ben zeer benieuwd.

Daarnaast ben ik tegenwoordig best geinteresseerd in tweakable analoge drumcomputers. 808's enzo zijn gewoon niet flexibel genoeg. Daarbij is de Pearl syncussion natuurlijk zeker interessant, maar al zeer bekend/gewild en duur.

Maar zijn er nu nog andere Pearls en andere Simmonsen interessant, die wij met z'n allen ongewild negeren?
Zijn er van die bakjes die uitblinken in sissende hihats?
Voor claps lijkt de Simmons Claptrap het goed te doen.

Laat je suggesties en onontdekte beauty's eens even bovenkomen.
 
sissende hihats... Een TR-606 met analogue solutions mod (of imipolex mod)..

Of een 606 met sherman erachter.

Ik ben erg te spreken over de SDS-400 en SDS-800. Die noise is echt lekker.
 
hey nick,

als je hier langskomt om de pearl uit te proberen/mee te nemen, kun je direkt die 606 aan't werk horen (heb ook zo'n gemodde)... tevens kan ik je aanraden een bezoekje aan mono-poly in hellevoetsluis (half uurtje rijden hiervandaan) eraan vast te plakken... hij heeft altijd wel kicken triggerbakkies liggen.

(krijg ik nou korting op m'n volgende aankoop dennis ;))
 
Re: Ervaringen Pearl analoge drumcomputers

Origineel geplaatst door nick nova
'k Heb net een een Pearl Drum-x op de kop getikt.


Ik ben in het bezit van de Simmons SDS8 en de SDS9, Lekkere duistere analoge bakjes ben er erg blij mee.

En blij dat ze ondergewaardeerd worden, Zijn ze te minste nog te verkrijgen en lekker underground.

Heb ook de Claptrap en ben daar zeer over te spreken:P
 
nick ik heb een Pearl syncussion en dat is een leuk en muzikaal klinkend apparaatje...aan te bevelen
 
Even wat ervaringen over de Pearl Drum-x.

Ik vind de snares geweldig en bruikbaar, de kicks krijg ik niet zoals het hoort qua bonk die je in je lichaam voelt.
Verdere de typische tomgeluiden enzo. Heb een gevoel dat het een bak is voor erbij, niet als main-drumbak, hihats kan ie echt niet. Maar de klank op zich is echt geweldig warm en die telkens andere triggering voel je echt wel. Ik ga hem toch nog effe houden, het lijkt of ie me nog gaat verassen.

Binnenkort de Vermona drm-1 mk2.........
 
Back
Top