behringer ultradyne dsp9024 vs tc electronics triple-c

feindbild

!TKRÓKT!
Lid sinds
23 september 2002
Berichten
1.069
Locatie
leuven
ben op zoek naar een betaalbare multiband compressor.
mijn oog is gevallen op twee mogelijke kandidaten:

- ultradyne dsp9024 van behringer 198 euro
- triple-c stereo van tc electronics 249 euro

heeft er iemand ervaring met deze apparaten? vooral vergelijkingen tussen beide interesseren me, maar ook getuigenissen over de apparaten apart zijn meer dan welkom.

het is zowel om individuele instrumenten als om de totaalmix te bewerken, dus het is erg belangrijk dat het degelijk klinkt. en ja, ik weet het, dat hangt voor het grootste deel af van hoe ik alles instel, maar ik wil graag gewaarschuwd zijn als er opvallende gebreken/tekortkomingen/minpunten aan die machines zijn.

alvast bedankt.
 
Ik heb begrepen dat de DSP9024 best moeilijk in te stellen is om het juiste resultaat te krijgen. Deze is volgens mij het meest geschikt om over de eindmix te gooien. Zelf gebruik ik de Triple-C en ben er best tevreden over. Ik gebruik hem alleen voor de kick en bass...hij is ook erg goed voor percussie.

review van de triple-c: http://www.soundonsound.com/sos/dec....asp?session=33a36763763adcd071ed45b7e64a19b5
 
Origineel geplaatst door musica
Ik heb begrepen dat de DSP9024 best moeilijk in te stellen is om het juiste resultaat te krijgen. Deze is volgens mij het meest geschikt om over de eindmix te gooien. Zelf gebruik ik de Triple-C en ben er best tevreden over. Ik gebruik hem alleen voor de kick en bass...hij is ook erg goed voor percussie.

review van de triple-c: http://www.soundonsound.com/sos/dec....asp?session=33a36763763adcd071ed45b7e64a19b5

bedankt voor de link naar de review. ik had hem al gelezen. wat je daar zegt lijkt me ook het geval te zijn: die ultradyne heeft wel standaardinstellingen, maar volgens de meeste reviews die ik vind, zijn ze niet erg goed. er zou wel een goed resultaat te behalen zijn, maar alleen als je er echt heel veel tijd en moeite insteekt...
de reviews die ik op harmonycentral over de triple-c vind, zijn allemaal heel lovend...
 
Ik heb er eentje DSP9024, klinkt best goed.. maar die parameters instellen :confused: wat een drama..

En behringer heeft de support voor een update van het control programma gestopt.. dus onder winxp kan je dat proggie niet gebruiken..

Maar ik verkoop hem niet ;) ben er erg blij mee.. af en toe errrruggg handig..
 
Origineel geplaatst door Erazotropa
En behringer heeft de support voor een update van het control programma gestopt.. dus onder winxp kan je dat proggie niet gebruiken..

Maar ik verkoop hem niet ;) ben er erg blij mee.. af en toe errrruggg handig..


als mac-gebruiker zou ik de software sowieso toch niet kunnen gebruiken, of?

maar wat de kwaliteit betreft, ben je er dus tevreden van?
hmmm, het wordt er niet makkelijker op...
 
Heb zelf ook de Ultradyne gehad....zelfde verhaal : moeilijk in te stellen,maar hij gaat wel heel diep in op de zaken....vond 'm toch wel fijn...klonk ook goed...

Is die Behringer niet een 6-bands comp.,tegenover 3 banden van de TC ?
 
Origineel geplaatst door feindbild
zo is dat. en hij heeft nog gate en exciter (ultramiser) op de koop toe.

Die gate was goed...die exciter heb ik nooit toegepast...
 
zeeer tevreden over de triple C ... gemakkelijk om de instellingen te veranderen (en op te slaan) ... en een mooi schermpje dat logsich is opgebouwd, maw een logisch!! En klinkt :okdan: , en niet enkel op drumgeluiden ....

Degelijke kwaliteit voor een kleine prijs ...

Over de behringer kan ik niets zeggen daar ik hem zelf nog niet getest heb ... maar voor enkel 50 euro meer heb je TC!

Grtjz,


:duivels:
 
Back
Top