Mijn gemodificeerde EMI 2-6

Chinetti

Fortune favors the bold
Lid sinds
31 december 2002
Berichten
3.235
Ik heb m'n EMI 2-6 vandaag gemodificeerd en met lichte trots vertel ik U dat hij werkt!
De reden dat ik dit heb gedaan was dat de tulp plugjes erg slecht op de print vast zaten en ze begonnen los te komen. 1 output had de geest al gegeven, een andere output zat zo los dat ik er alleen geluid uit kreeg als ik de kabel op iets liet rusten en ook de andere 4 outputs begonnen kuren te vertonen. De laatste druppel was toen tijdens een optreden vorig weekend de kabels gewoon uit de tulp sockets trilden... Erg genant, kan ik je zeggen. Tijd voor maatregelen dus, ik laat me niet in de maling nemen door een stuk te duur plastic.

147457.jpg


Kortom, vandaag de kaart maar 's opengeklikt (er zitten geen schroeven in), de RCA sockets eruit gesoldeerd en nieuwe draadjes weer vast gesoldeerd. Aan die draadjes heb ik jack sockets gesoldeerd. Vervolgens heb ik van aluminium een half open kastje gemaakt waarin de hele geluidkaart ligt en de jacks zijn bevestigd. Ik heb de kaart maar met duct tape aan het aluminium vastgezet, zodat ik alles makkelijk weer los kan halen. Dat is met reden: schroeven durfde ik niet in het plastic (bang dat het zou scheuren, met alle mogelijke gevolgen van dien) en als ik het had vastgelijmd zou ik de kaart nooit meer kunnen repareren. En aangezien ik over een tijdje ook nog de inputs wil doen (had ik nu simpelweg geen tijd voor) leek duct tape me een prima oplossing. Er zijn wel 's gekkere dingen gedaan met duct tape.

german_taping.jpg


Het werkt allemaal prima, en zelfs de brom waar de EMI kaarten om bekend staan is volledig verdwenen! Ik ben tevreden. En nu, nu toon ik U mijn trots:

En zo ziet het er nu uit:
stern2.jpg

stern4.jpg

stern1.jpg
 
leuk hoor ....
en ook cool dat die ruis weg is ..
ik snap effe niet hoe het kan maar dat terzijde

trouwens wat voor soft draait je nu op dat laptopje ?

en kun je ook helemaal terug naar de origineel met tulpjes e.d. ?
 
Origineel geplaatst door MadR
leuk hoor ....
en ook cool dat die ruis weg is ..
ik snap effe niet hoe het kan maar dat terzijde

trouwens wat voor soft draait je nu op dat laptopje ?

en kun je ook helemaal terug naar de origineel met tulpjes e.d. ?

ruis kan toch aan de outputs liggen? Tis toch zo dat bij een DX7 of TX7 van yamaha als je dan de outputs vervangt door nieuwe dat je dan van je ruis afbent...
 
Origineel geplaatst door MadR
leuk hoor ....
en ook cool dat die ruis weg is ..
ik snap effe niet hoe het kan maar dat terzijde

trouwens wat voor soft draait je nu op dat laptopje ?

en kun je ook helemaal terug naar de origineel met tulpjes e.d. ?

Ja, ik zou terug kunnen naar de originele tulpjes, maar dan moet ik wel opnieuw solderen. Maar ik hoop dat dat niet nodig zal zijn, die tulpjes in die EMI's zijn echt waardeloos. Het zijn van die vierkantje blokjes, die alleen maar met 2 plastic pinnetjes en de 2 soldeer punten aan de print vast zitten. Verder worden ze totaal niet gefixeerd. De sockets zijn dus alleen aan de onderkant bevestigd, terwijl alle druk er vanaf de zijkant opkomt als je er een kabel in steekt. Met simpele audio tulpjes is dat geen probleem, omdat die dingen redlijk soepel in de socket glijden. Maar met tulp -> jack kabels, die vaak wat dikker zijn en wat zwaarder in de socket glijden, wordt het echt lastiger. Dus als je te hard drukt met je kabel, dan wip je zo de tulp socket van de print, met alle gevolgen van dien.
Nee, dan is dit echt de beste oplossing.

De software die je op de foto ziet is Renoise.
 
Back
Top