Div. SCSI-dingen

pjeut

Ouwe rot
Lid sinds
14 Maart 2003
Berichten
2.109
Locatie
Emmeloord
Deze thread gaat zowel over "interessante spulletjes gezien" als over "gevraagd". Daarom heb ik hem maar in het sample-forum gezet. Als dat niet goed is, merk ik het vanzelf.
Afgelopen weekend was ik bij "Het Goed" in Emmeloord. Dit is de kringloopwinkel die aan de basis lag van de keten van nederlandse kringloopwinkels, en die ook de originators van marktplaats.nl zijn.
Soms (niet vaak) valt daar voor weinig nog wel 'ns wat te krijgen. Naarmate je meer van bepaalde dingen iets te weten komt, kijk je ook gerichter. In mijn geval heb ik me de laatste weken in SCSI verdiept.
In ieder geval kon ik zo dus een Nec CD-Rom lezer scoren voor 4 euro, een bijpassende kabel (Ultrawide ± 30 pins naar DB-25) was net zo duur, en een externe harddisk voor 7 euro (merk Lacy(?)). het is natuurlijk allemaal oud spul, maar goed, het werkt en voor die prijs kun je nog 'ns een gokje wagen.
Ik geef het maar evendoor want bij die winkel liggen nu nog zeker vier van de CD-lezers, één externe Harddisk en nog wat SCSI-kabels voor dezelfde prijzen.
Wat wel jammer is, is dat die Harddisk een Ultrawide aansluiting heeft met 66 pinnen. Ik weet niet of dit de juiste benaming is, maar het is in ieder geval zo'n hele brede slanke aansluiting. Daar voor lag er geen kabel, en daar ben ik dus naar op zoek.
Wie kan me daar aan helpen?

Groet.
 
herstel

herstel

Die externe harddisk heeft dus een High density, 68-pin female external connector.
Wie heeft een kabel met de bijbehorende male-aansluiting en aan de andere kant DB-25 (dit is de voorvoorkomende aansluiting die je bijv. op een Akai S-2000 ziet).

Tevens schopje.
 
Ik vond laats een 4,3 gig hd in een apple systeem die op de stoep stond voor grofvuil en cd :D
 
High density, 68-pin

High density, 68-pin

Schopje,

k ben dus op zoek naar een SCSI-kabel met aan één kant een high density 68-pins stekker en aan de andere kant (liefst) een DB-25 stekker (mag ook een High Density 50 pins zijn.

Lees ook het begin van de thread, misschien is het wat voor iemand.
 
hou je er wel rekening mee dat scsi2 naar ultrawide niet zo maar kan.
Daar heb je een convertor voor nodig die weer geterminate is van zichzelf.
 
SCSI-converter.

SCSI-converter.

Wat zeg je me nou?

Zo'n Akai sampler (S2000) met een DB25, dat is dus SCSI-2? En zo'n Adaptec 2904 kaart is SCSI-3?
Dan komt zo'n combinatie van SCSI 2 en 3 dus heel veel voor, want velen op dit forum hebben een akai sampler met een adaptec kaart in hun PC. Toch heb ik nog nooit van zo'n converter gehoord, hoe ziet zo'n ding er uit, hoe kom je er aan.

Ik dacht dat zo'n SCSI-verbinding tussen PC en sampler een eitje (hardgekookt, dat wel) zou zijn. Ik kom alleen maar problemen tegen. Ik heb nog niet één keer m'n MESA kunnen proberen, dus wie weet wat voor drama's ik daarmee nog krijg.

Heeft iemand misschien een plaatje van een "gemiddelde" PC / sampler configuratie met daarbij een omschrijving van de onderdelen, want ik begin inmiddels danig te twijfelen aan de zaken die ik dacht te begrijpen.

B.v.d.
 
ik heb een doos vol van die rotzooi ..
hoeveel Gb was die scsi disk die er nog lag ?
misschien wil ik zo'n kabel daarmee wel ruilen
kost toch iets van 4 euro toch ?

en lacy is een best merk hoor
volgens mij hebben ze als eerste een terrabyte in 1 kast

pb maar .. en ik woon in r'dam
 
Origineel geplaatst door MadR
ik heb een doos vol van die rotzooi ..
hoeveel Gb was die scsi disk die er nog lag ?
misschien wil ik zo'n kabel daarmee wel ruilen
kost toch iets van 4 euro toch ?

en lacy is een best merk hoor
volgens mij hebben ze als eerste een terrabyte in 1 kast

pb maar .. en ik woon in r'dam

Sorry,

Die Lacy is al weg (ik weet niet precies hoe groot 'ie was, maar zeker géén terrabyte). Overigens heb ik nog steeds interesse in een SCSI kabel High Resolution 68-pin naar DB-25, maar nou las ik dus van Errol (twee berichten terug) dat je dan een convertor nodig hebt, dus, of je die ook hebt?
 
ik zeg niet dat die adapteckaart ultrawide is. Dat zou ik echt niet weten.
alleen kun je scsi2 naar ultrawide alleen met een convertor aan elkaar koppelen.

Zelf werken mn sadie premastering systemen met scsi2 en die zijn gekoppeld aan een kingston tower met een aantal removable laden.
om ultrawide schijven te kunnen koppelen aan mn sadie's ehb ik een klein convertortje tussen die 2 formaten.
Mn sadie premastering systemen zijn "dedicated" wat inhoud dat ze een eigen scsi kaart hebben.

uit evaring weet ik dat je een convertor met termination moet hebben.

Ik had eerst convertors zonder, met als gevolg dat ik 20 premasters overnieuw moest uitdraaien
aan het eind van die week.
Er zaten allemaal digitale errors op de cdr's.

succes
 
die converter heb ik ook maar is redelijk schaars en doe ik niet weg
(heb er maar 1 geloof ik )
kabels wel in overvloed hiero ...
ook die dikke printer stekker naar small utrawide (zoals op de mpc2xl zit)
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Errol
ik zeg niet dat die adapteckaart ultrawide is. Dat zou ik echt niet weten.
alleen kun je scsi2 naar ultrawide alleen met een convertor aan elkaar koppelen.

Zelf werken mn sadie premastering systemen met scsi2 en die zijn gekoppeld aan een kingston tower met een aantal removable laden.
om ultrawide schijven te kunnen koppelen aan mn sadie's ehb ik een klein convertortje tussen die 2 formaten.
Mn sadie premastering systemen zijn "dedicated" wat inhoud dat ze een eigen scsi kaart hebben.

uit evaring weet ik dat je een convertor met termination moet hebben.

Ik had eerst convertors zonder, met als gevolg dat ik 20 premasters overnieuw moest uitdraaien
aan het eind van die week.
Er zaten allemaal digitale errors op de cdr's.

succes

Errol,

Ik heb een Adaptec 2904 en die heeft uitsluitend een ultrawide 50-pin connector. Daarnaast heb ik een Akai S2000 en een Iomega Zipdrive, allebei DB-25. Dit lijkt mij een veelvoorkomende equipe, toch?
Dus ik, en al diegenen die iets vergelijkbaars hebben, moeten dus middels een kabel van DB-25 naar ultrawide 50-pin. Toch hoor ik dat verhaal van een convertor voor het eerst, en dat verbaast me. Ik krijg van andere forumleden de indruk dat een kabel met aan de ene kant een db-25 stekker en aan de andere kant een ultradie genoeg is voor een goeie verbinding.

Of hebben we het gewoon over verschillende dingen?
 
Back
Top