Muse Reasearch

EternalFall

Ouwe rot
Lid sinds
26 juli 2002
Berichten
610
Locatie
Genk (Belgie)
Ik heb een search gedaan op het forum, maar ik denk niet dat dit eerder is gepost:


http://www.museresearch.com/


Een alternatief voor Plugzilla. Alleen vond ik geen prijsopave.


Dit soort dingen hebben serieuze kansen denk ik, op voorwaarde dat de prijzen een beetje redelijk zijn.

Plugzilla kost al meer dan 3000 US ( herinner ik mij), en dan bovenop een aantal Vsti's kom je al gauw over de 1000 Euros erbij.

Alleszins is er nu wat meer concurrentie, zoals de creamware Noah, deze Muse en Plugzilla, Eko Open systems. Misschien dat daardoor de prijzen zullen gaan zakken.

Kennen jullie misschien nog andere ? En ook de prijzen?



Take care



EF
 
muse

muse

De nieuwe feedbackkrant is net in de bus gevallen en daar staat ook de Muse Research Receptor in (inclusief artikeltje). Prijs: €1799,- !

Zie het ding nu voor het eerst, dus ga eens ff snuffelen of dat ding doet wat ik vermoedt. Als het zo is dat je bv een B4, PPG, Steinberg Piano enzovoort onstage kunt aansturen en niet 5 minuten nodig hebt voor het inladen ervoor, dan vind ik 'm heel interessant.
 
Ik vind de Receptor een interessante optie. Hij kent namelijk multi-patches waarbij je dus sounds van verschillende VST en effecten kunt aansturen vanaf je masterkeyboard. Je kunt ze ook nog eens met een program change activeren. Hij kan zowel stand-alone (live) als in combinatie met een PC gebruikt worden (studio).

De Receptor draait trouwens op een Linux OS met daarbinnen een Windows schil waardoor je in principe alle Windows VST's zou moeten kunnen draaien (16 maximaal).

Ben wel benieuwd hoe de performance is als je ruige VST's gebruikt en of je inderdaad bv tegelijkertijd een Steinway, Prophet V en een PPG kunt aansturen. Zou mooi zijn
 

Attachments

  • receptor_front_sm.jpg
    receptor_front_sm.jpg
    25,9 KB · Bekeken: 54
zag hem ook staan in de Feedback-folder.....maar tussen de regels door kon ik lezen dat (lang) niet alle vst's en plug-ins worden ondersteund....en dan is 1799 euro wel erg veel geld....zeker omdat ie ook niet echt veel uitgangen heeft...
 
Jaaa,..haaaa,.... heel leuk allemaal,...

Maar wat ik nou al maanden probeer uit te vogelen,...

(voor een vriend van een viend van een kennis zijn zus die weer een oom heeft
waarvan de zoon ook muziek schijnt te maken)

Kun je ,...uhhh ,...hoe zal ik t es formuleren,...ook,..uuhhh,..
van de vrachtwagen gevallen plugs draaien in die bak.
Niet dat ik daarmee werk hoor,.. :engel: puur nieuwsgierigheid ,..gnigni

Ennueh,.. giswerk is altijd leuk maar t zou ook fijn zijn als er iemand is die t echt weet!!!!

Heeft iemand er al eentje onder z'n vingers gehad????
 
Dit las ik trouwens op de site bij de FAQ,..
Ze zeggen dus niet expliciet dat t niet kan,...

we strongly advise against running pirated or stolen software on this product.

Dit zette me op t spoor dat t wel eens zou kunnen maar er zijn nogal wat tegenstrijdige berichten.


I received a disc of… um… "free" plug-ins from… er… my friend. Will they run on the product? [-]

Let's be honest. You don't want the music you create or the instruments you use to be stolen. By the same token, we strongly advise against running pirated or stolen software on this product. And be advised: many “cracked” plug-ins are inferior to the “real thing” – and there's no customer support provided for getting a cracked piece of software to run, nor are there maintenance releases, nor is there any warranty support for damage caused by running such software. We advise you to be cool, buy the software you use, and we'll all live happily ever after. Developers will have incentive to further push the boundaries of virtual instruments and effects, meaning you (the user) will reap those benefits by having new and powerful sounds forever into the future. And besides, it's way better for your karma.
we strongly advise against running pirated or stolen software on this product.

Over m'n karma maak ik me trouwens niet zo druk,... ik geloof in vrije info en gelijke kansen enzo.
 
Linux

Linux

Wat wel grappig is dat deze bak linux draait.

VST support onder linux is ook een pak verbetert de laatste tijd.
 
Origineel geplaatst door Boost303
T lijkt me dat het nog even gaat sduren voordat hij daadwerkelijk in de schappen ligt

Naaahh,.. hij is al te koop bij feedback,..kosten 1799 pleuroos!!!!
 
Hoe zou nou zo een plugin als Steinberg The Grand werken in zoiets? (dat is er een die ik veel gebruik)
 
Origineel geplaatst door Gitaarwerk
Hoe zou nou zo een plugin als Steinberg The Grand werken in zoiets? (dat is er een die ik veel gebruik)

Als ie zou werken is't knap want gewoon onder linux werkt ie als VST maar half (lees: niet). Het ding doet blijkbaar wat minder standaard dingen dan de meeste VST's.
 
de plugzilla kost gewoon in de vs verdomme dik $3.000,00 de receptor kost net geen € 1.800,00 jezus aardig verschil. Maar euhm is dit nu echt een uitkomst voor de mensen die alleen maar met vst willen werken? Het is natuurlijk een berg geld. Kan je aardig wat softsynths voor kopen. het is dus duidelijk dat de plugzilla meer vst fabrikanten herkent dan de muse, althans dat geloof ik kijk maar eens op plugzilla.com .

Vraag me trouwens af of freeware vst plugins het wel doen in zo'n apparaat. Of eigen gemaakte softsynths in reaktor of met synthedit.

Hoe dan ook ik waag me nog niet aan zo'n apparaat koop liever de snelste processor die er is met een goed moederboord, dan ben je ook klaar.
 
Ik heb de Receptor op dit moment thuis om te testen.
Hij is inderdaad al te koop bij FB, maar is nu al wel uitverkocht.
Het apparaat is met name handig voor liveoptredens, zelf zou ik hem niet zo snel in de studio gebruiken omdat met een beetje recente pc of mac ook niet direct processor overloads zal krijgen.
Ik vind het er allemaal wel stevig uitzien en de knoppen zijn van prima kwaliteit.
Er staan op de (interne) HD al een heleboel plugins die ook allemaal te vinden zijn op de KVR-vst site.
De meeste zijn 30 dagen trials, en er staan ook een paar gratis plugins op.
Ik heb er een tft'tje op aangesloten, en dat werkt ook goed.
Wel geinig om te zien dat alle plugin DLL's geopend worden in een ander OS.
Wat mij wel tegenvalt is dat als je een beetje leuke patch hebt gemaakt van bijvoorbeeld een aantal verschillende (simpele) plugins, dan gaat de processor toch dik over de helft met een aanslag van een vinger of 8.. erg jammer..
Verder is het ook nog niet mogelijk om de (grotere) plugins te draaien, zoals bijvoorbeeld de kontakt libraries en de east west libraries, enz..
het is mogelijk om de libraries op de interne schijf te zetten en de interface (DLL) te openen, alleen dan werkt het dus niet omdat de koppeling gewoonweg (nog) niet mogelijk is.
tja, het is natuurlijk geen windows he..
Verder vind ik het idee wel leuk, maar wel duur.
 
Back
Top