[Trance tracks] Feedback gevraagd

MikeJarod

ziet ze vliegen
Lid sinds
3 december 2003
Berichten
1.468
Had al eerder van dit forum gehoord, en er wel eens gekeken, maar nooit echt actief meegeduscussieerd. Vandaag belandde ik op een of andere vage manier weer op dit forum en dacht laat ik me eens registreren :).

Tijdje geleden heb ik op een ander forum (tweakers.net) een zelfde posting gedaan, maar aangezien er hier meer mensen zitten "op niveau" doe ik hier hetzelfde. Hieronder staan 3 oudere ideeen van me, die ik ongeveer 2 jaar geleden heb gebrouwd. Op dit moment heb ik een overschot aan tijd (werkloos :() en wil weer wat met m'n muziek gaan doen, aangezien ik daar de laatste tijd niet echt zin/tijd in/voor had. Kortom, ik wilde eens wat oude meuk opnieuw leven in gaan blazen (oude tracks afmaken dus...). Luister er eens naar en laat me weten welke volgens jullie de meeste potentie heeft. Reacties van "dit is echt onwijze bagger" heb ik geen reet aan natuurlijk.

Calling You
Devotion
Let Me Be

Calling You = Virus B + Cubase.
Devotion + Let Me Be = Nova + Cubase.

Ohja, zoals ik ergens anders op dit forum zo mooi las: "Het copyrecht van al het materiaal in deze stukken behoort bij de betreffende rechtsperoon", ik dus ;)
 
Zeker afmaken die tracks...Ik vind de melodielijnen en effecten echt goed. Probleem is wel dat deze muziek niet zo snel op vinyl uitgebracht zal worden. Het is echt lekkere luistermuziek en niet om te stuiteren op de dansvloer..;)
 
Origineel geplaatst door musica
Zeker afmaken die tracks...Ik vind de melodielijnen en effecten echt goed. Probleem is wel dat deze muziek niet zo snel op vinyl uitgebracht zal worden. Het is echt lekkere luistermuziek en niet om te stuiteren op de dansvloer..;)
Is dat je mening voor alle 3 de tracks :confused:. Vind de laatste 2 toch wel zeer dansbaar eigenlijk...

Bedankt voor je compliment overigens :)
 
klinken allemaal nogal wat dof ... alé, zo komt et soms toch over ... niet 100% helder

wat de liedjes betreft, 1&2 vind'k et beste, daar zou'k eerst aan verderwerken ... bij voorkeur n°2 but for gods sake, doe daar nen vette rauwe lead bij van uwe virus, er zijn meer als genoeg patches te vinden, en als ge ermee overweg kunt, maak zelf een vet instrumentje ... echt waar, een goede lead en ewa vocals en dan staat ge al stuk verder ... kzou wa ge nu als melodie hebt als melodie-begeleiding houde... enneuh, als ge er nie aan zou wille verder doen, stuur dan ma die midi's door, kheb eigenlijk een goe idee vo da liedje :P

anyway ... veel plezier nog ... en zeker afmaken die handel :)
 
Origineel geplaatst door DeSpErAtOzz
... enneuh, als ge er nie aan zou wille verder doen, stuur dan ma die midi's door, kheb eigenlijk een goe idee vo da liedje :P
Jammerrrrrrr das niet de bedoeling ;)

Maar bedankt voor de redelijk goede review. Die 2e was met een Nova gemaakt, heb geen Virus hier, die had ik geleend.
 
Mike,


2 en 3 de prullebak in, 13 in een dozijn.
Misschien beetje hard want ze zijn best aardig geproduceerd maar het is een feit.

Nummer 1 'Calling you' is een track met karakter.
Deze opnieuw door de mangel halen. Die autotune van de vocal af (is done) en vettere beats er onder.
De invulgeluiden zijn erg lekker en ook het zweverig basje.
Dat soortement van claviasoundje wat elke keer 'antwoord' geeft gaat op den duur vervelen.
Ik zou het er wel in houden maar verander op gegeven moment van sound of dubbel het met iets heel anders en zet hem wat zachter in de mix.
Maak de boel over het algeheel wat opzweepender en harder/aggresiever maar houdt er tegelijkertijd die relaxte sfeer in die vooral door de vocal en de bijgeluiden geproduceerd wordt.
Vocal niet te veel mee rommelen. Het is een mooie vocal. Die kracht moet je juist benadrukken door hem zo natuurlijk mogelijk te houden en zo goed mogelijk met ambience/reverb/delay in de mix zetten. Misschien wat achtergrond vocaleffecten die door de lead heen klinken om het geheel nog sfeervoller te maken.


Succes,


gr. Tom
 
Weet je Mike,



er zijn zoveel mensen die tracks op het forum gooien en om feedback vragen.
Op een gegeven moment heb je er geen zin meer in om al die mensen te beluisteren en feedback te geven.
Ikzelf pik er af en toe is ééntje tussenuit en geef soms wel, soms geen commentaar. Ligt er maar net aan wat ik gehoord heb en wat ik voor nut zie in mijn eventuele commentaar.
Ik merk in ieder geval dat er steeds minder gereageerd wordt op geuplode tracks waarschijnlijk, zoals gezegd, omdat het er de laatste tijd veel zijn.
Maar hé, beter één goede feedback dan tien half zachte!;)



gr. Tom
 
Ik krijg een reactie op mijn tread als ik een track post en ik zit toch ook niet te klagen, je moet blij zijn als je 3 reacties krijgt;)
 
Back
Top