Dilemma: laten herstellen en bijhouden of verkopen "as is"?

steffie268

Stamgast
Lid sinds
9 mei 2014
Berichten
222
Hoi,

Toen ik mijn AS Red Square kocht had ik nog geen patchkabels.
Het hard-wired gedeelte van de synth werkt naar behoren en is an sich al in staat tot het maken van hele vette klanken - ikke blij dus...
De power switch mist zijn kapje maar dat lijkt de werking van de synth niet echt te beïnvloeden, niks aan het handje dus...

Gisteren zaten eindelijk mijn Hosa CPP890's in de bus, tijd dus om aan het patchen te gaan!
Eerst maar even alle patchpoints uitgeprobeerd en toen kwam aan het licht dat enkele gaten niet of nauwelijks toegankelijk zijn - da's dus wél een probleem...

Dat het ding na een patch te maken plots uitviel en weer tot leven kwam na wat gefrunnik aan de power switch was niet zo bevorderlijk voor het vertrouwen om nog patches uit te proberen - beter het ding eerst door een pro laten checken...

De beste, en volgens sommigen ook goedkoopste, optie zou zijn om het ding terug naar AS te sturen - verzending H/T naar de UK + 39GBP/u + BTW + de onderdelen...
Dat zie ik al gauw 150-200 kosten, als het al niet meer is...

Ik weet nog wel ongeveer hoeveel het ding gekost heeft, maar heb geen flauw idee hoeveel het waard is in zijn huidige toestand en hoeveel het waard zou zijn na herstelling, dus een inschatting maken van hoeveel die herstelling mag kosten is onmogelijk...

Natuurlijk vind ik het een hele vette synth, en hij zou nog veel vetter kunnen zijn als alles gepatched kon worden, maar het is niet zo dat ik hem per sé "nodig" heb (analoge mono's genoeg én er is nog een FR XS op komst)...

Ik ga er maar vanuit dat ik sowieso gefucked ben en hier serieus mijn broek aan ga scheuren, maar hoe kan ik de schade tot een minimum beperken?

Wat zouden jullie doen in mijn geval?
 
Update: bij AS willen ze wel pots en jack sockets vervangen maar aan herstelling van evt. problemen van de electronische circuits willen ze niet beginnen wegens "not worth it"...
 
Er zijn hier verschillende professionele reparateur op het forum aanwezig die je wel kunnen helpen. Moet je ff zoeken naar de thread.
 
Er zijn hier verschillende professionele reparateur op het forum aanwezig die je wel kunnen helpen. Moet je ff zoeken naar de thread.

Herstellers vinden is niet het probleem.

Het probleem is dat ik niet weet wat de synth waard is en dus niet kan bepalen of het überhaupt wel de moeite is het ding te laten herstellen of binnen welk budget de hersteller mag/moet werken... Het kan zijn dat het maar enkele kleinigheidjes zijn maar voor hetzelfde geld gaat in het stellen van een diagnose al heel wat tijd, en dus centen, zitten en ik kan het mij niet veroorloven om iemand zomaar "carte blanche" te geven...

Blijkbaar is dit een taboe-onderwerp of zo want in fora of fb-groepen geen antwoord te krijgen op mijn vragen, en een prijsvork van 500 (fr.audiofanzine) tot 1000 euro (sequenzer.de) lijkt me ook niet echt realistisch... Met transport- en invoerkosten erbij heb ik hem meer dan 500 euro betaald ook,geen al te beste start van het hele reparatieverhaal dus... Ik heb er mij dus al bij neergelegd dat ik gefucked ben, mag ik dan aub weten hoé gefucked ik ben en proberen de schade tot een minimum te beperken?

Alleszins bedankt voor jullie begrip en medeleven.
 
Override de power knop en probeer opnieuw. Kost niks en werkt al vetrouwbaarder.
Gewoon zelf open vijzen en eventueel patch jacks eens reinigen. Of begrijp ik t probleem niet
 
Override de power knop en probeer opnieuw. Kost niks en werkt al vetrouwbaarder.
Gewoon zelf open vijzen en eventueel patch jacks eens reinigen. Of begrijp ik t probleem niet

Behalve dat hij zijn kapje mist heb ik nooit problemen gehad met de power switch - ik schakel de stroom in en uit via een stekkerdoos...
Dat hij uitviel toen ik een patch probeerde kan misschien op een kortsluiting wijzen? Kan er daardoor een zekering in werking zijn getreden die "gereset" is door de power switch in te drukken?

Ik sta in contact met een hersteller en Tom van AS wil advies verlenen indien nodig, aangezien er geen service manual of schema's van deze synth bestaan...
Ik moet er gewoon voor zorgen dat de kosten voor die herstelling niet al te hard uit de hand lopen...
 
Joh, breng dat ding naar een reparateur die een beetje tijd heeft. Klinkt als wat contacten en de boel schoonmaken. Maak een poppetje waarvan je vermoedt dat -ie op de verkoper lijkt en druk er een paar spelden in.
In het leven zijn niet alle gaten toegankelijk, wellicht zijn de Hosa's wat groot geschapen? Idd, even raggen met een andere Jack, misschien is het wel nieuwigheid. Mijn Neutrik patchbays vereisen ook wat doorzettingsvermogen terwijl de Behringers allemaal flink uitgeLUBBERd lijken te zijn.
 
Joh, breng dat ding naar een reparateur die een beetje tijd heeft. Klinkt als wat contacten en de boel schoonmaken. Maak een poppetje waarvan je vermoedt dat -ie op de verkoper lijkt en druk er een paar spelden in.
In het leven zijn niet alle gaten toegankelijk, wellicht zijn de Hosa's wat groot geschapen? Idd, even raggen met een andere Jack, misschien is het wel nieuwigheid. Mijn Neutrik patchbays vereisen ook wat doorzettingsvermogen terwijl de Behringers allemaal flink uitgeLUBBERd lijken te zijn.

Bedankt voor de geruststellende woorden.

Goeie tip ook om eens met een andere kabel te proberen dan de Hosa's, dat ik daar zelf nog niet aan gedacht had ;)
 
:)

De hersteller heeft heel vriendelijk aangeboden om de synth kosteloos open te gooien om zich een beeld te vormen van de situatie... Pas nadien zullen we samen bespreken of het al dan niet de moeite waard is om aan de eigenlijke servicebeurt te beginnen...
Een beter scenario had ik me niet kunnen inbeelden en mijn stressniveau is ineens een heel pak lager :)

Prettig week-end allemaal!
 
Back
Top