Opknapbeurt Juno-60

H-Man

Stamgast
Lid sinds
8 oktober 2012
Berichten
149
Locatie
Zoetermeer
Hallo beste forumleden,

Al een tijdje heb ik het gevoel dat m'n Juno iets mankeert. Ik weet dat er ruis in de chorus hoort te zitten en dat vintage synthesizers nou eenmaal wat kunnen zuchten en steunen, maar nu twijfel ik of er niet iets kapot is. Ik hoor ook een ruis als ik de chorus uit heb staan. En een galm van tonen in de achtergrond.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iemand (liefst in Zuid-Holland) die m'n Juno-60 wil testen, nakijken en (schoon) maken om hem weer fijn te laten klinken. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt voor de tips!
 
En een galm van tonen in de achtergrond.
Oscillators (VCOs en DCOs) blijven altijd geluid maken; het is de VCA die het geluidsniveau terug naar 0 brengt. Kan zijn dat die dus afgesteld/vervangen moet worden.

Ik ben dus eigenlijk op zoek naar iemand (liefst in Zuid-Holland) die m'n Juno-60 wil testen, nakijken en (schoon) maken om hem weer fijn te laten klinken. Kan iemand mij helpen?

Ik heb zelf geen adresjes voor je omdat ik daar niet in de buurt woon, maar kijk ook eens in deze thread - https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=157422&page=15 :)
 
Back
Top