Analoge mengert kaduk, waar servicen?

n0_key

wazzaaa!
Lid sinds
27 Maart 2003
Berichten
1.666
Locatie
hoofdstad
Ik heb onlangs zo'n fijne Tascam M2600MKII op de kop getikt, maar gisteren is helaas kanaal 2 overleden. Volgens mij is er niet vreselijk veel aan de hand, maar het lijkt me een goede aanleiding om het ding eens een stevige service beurt te laten geven.

Iemand een suggestie waar ik dit het best kan laten doen? Ik zit in Hoorn en ik ben niet zo erg mobiel, dus suggesties in de buurt zijn welkom.

:okdan:
 
Zelf doen vs. laten doen

Zelf doen vs. laten doen

Hmm.. ik zou eerst geneigd zijn om te zeggen "kijk wat je zelf kunt doen". Goed schoonmaken is vaak al een hele vooruitgang. Is het kanaal echt helemaal weg.. of valt het af en toe weg? Kanaal on/off schakelaars.. en ook de in/uit van je EQ kan vaak voor problemen zorgen. Daarnaast natuurlijjk je channel inserts.

Maar het jammere van zo'n tascam is dat ie niet per kanaal een module heeft.. maar per 8 kanalen. Dat maakt het schoonmaakwerk een stuk lastiger.

Laten nakijken/servicen is vaak een prijzige business.. maar goed.. als je tafel er weer een tijd 100% tegenaankan, dan krijg je er ook wat voor terug!
 
Ik heb het idee dat kanaal 2 echt op de input kapot is. Ook kanaal 23 heeft kuren, maar dat komt omdat het direct out knopje niet lekker meer werkt. Hmm, ik zal nog wel ff rondbellen. Persoonlijk ben ik wel bereid om wat geld neer te leggen om alles helemaal in orde te hebben. iemand enig idee wat zo'n grap kost om te laten servicen? Iemand ervaring met het servicen van grote tafels?
 
Mijn Soundtracs solo kraakt/valt weg op een aantal kanalen. Ook de inserts van de main en de subgroepen doen het niet lekker (alleen geluid als ze gebruikt worden :( ).

iemand daar nog iedeeen over?
 
leuke thread!

m'n soundcraft 24/4 bromt als de ziekte... vooral de fxsends hebben te lijden... ge-aard of onge-aard stopkontakt maakt niet uit... als de rest van m'n studio uitstaat bromtie ook.
iemand ideeen?
 
Origineel geplaatst door koediman
leuke thread!

m'n soundcraft 24/4 bromt als de ziekte... vooral de fxsends hebben te lijden... ge-aard of onge-aard stopkontakt maakt niet uit... als de rest van m'n studio uitstaat bromtie ook.
iemand ideeen?

Wat voor licht heb je in je studio ?? Vage tl-armaturen kunnen wel es moeilijkheden veroorzaken bijv.

Indien mogelijk: licht & geluid op aparte groepen
 
bedankt voor je antwoord gemmetje.. helaas ligt het daar niet aan... heb net met een lange verlengkabel het mengpaneel op een andere groep aangesloten, geen enkel verschil... heb ook geen tl-verlichting ofzo.
 
Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Niederlande Hanex Service
Waaier 36
NL-2451 Leimuiden
Tel 0172-506993
Fax 0172-507052
info@hanexservice.nl

Misschien kunnen die je verder helpen?

Kan ik jullie aanbevelen.
kost ook niet veel.

morgen haal ik mijn m3500 op vanwege dat ik hem effe goed wilde laten nakijken en evt. onderdelen laten vervangen.

Ben benieuwd want volgens hen is die weer zo goed als nieuw.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top