Tangerine Dream: Changing Use Of Technology 1967-1994

Kwurqx

Happy synthing
Lid sinds
16 mei 2017
Berichten
918
Het volgende fragment doet echt vermoeden dat TD de "godfathers of techno" zijn.
https://youtu.be/4w8pbGz7E8c
Ik kende de naam, maar heb er nooit iets van geluisterd. Een schande! Dit TV optreden doet me denken aan "An hour with Pink Floyd" van de (lokale) TV zender KQED. Als Floyd en Earth & Fire fanaat moet ik dit gaan luisteren. Dit doet me denken aan mijn "ontdekking" van King Crimson van een jaar of 3 geleden. Had ik ook 30 jaar al geleden moeten doen.
 
Betreffend album bij de clip van Live at Coventry Cathedral

Tangerine Dream - Ricochet (1975)


ik heb ongeveer alles van Tangerine Dream (tot in de jaren 80) nog op CD....
 
Ik kende de naam, maar heb er nooit iets van geluisterd. Een schande! Dit TV optreden doet me denken aan "An hour with Pink Floyd" van de (lokale) TV zender KQED. Als Floyd en Earth & Fire fanaat moet ik dit gaan luisteren. Dit doet me denken aan mijn "ontdekking" van King Crimson van een jaar of 3 geleden. Had ik ook 30 jaar al geleden moeten doen.

OMG :)
Dan mag je daar binnenkort wel een weekeindje [ of 20] voor gaan uittrekken.
Ze hebben aardig wat uitgebracht.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tangerine_Dream_discography

En solo zijn er ook nog albums wat beschikbaar :)
kun je nog weer verder
 
Nog een leuk videootje van Live performance in Polen

Helaas niet zo'n best audio, want een product van een Poolse amateur/fan.
Maar het gaat hier om de beelden van hier het er aan toe ging tijdens zo'n concert.
Met ook een de nodige close-ups van de leden en de gear.

Tangerine Dream - Poland (voor de beelden)


Voor de audio is er het Album Poland (1984)
 
OMG :)
Dan mag je daar binnenkort wel een weekeindje [ of 20] voor gaan uittrekken.
Ze hebben aardig wat uitgebracht.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tangerine_Dream_discography

En solo zijn er ook nog albums wat beschikbaar :)
kun je nog weer verder

Hangt een beetje van je smaak en interesse af.....maar ik zou niet starten bij het begin (nog met Klaus Schulze als drummer...). En ook ruim op tijd stoppen......

Ik zou beginnen in 1974 (Phaedra) en stoppen medio jaren 80 (Logos Live).

Dus de periode van Edgar Froese, Chris Franke, Peter Baumann en Johannes Schmoelling. Deels geheel analoog met de eerste stapjes in de digitale wereld.

Edgar Froese overleed overigens in 2015...
 
viola, k moest mijn cd exemplaar van het nieuwste album
al direct voor goed afgeven aan mijne lokale muziek maat,,
die kon zn oren ni geloven,,
 
Hangt een beetje van je smaak en interesse af.....maar ik zou niet starten bij het begin (nog met Klaus Schulze als drummer...). En ook ruim op tijd stoppen......

Ik zou beginnen in 1974 (Phaedra) en stoppen medio jaren 80 (Logos Live).

Dus de periode van Edgar Froese, Chris Franke, Peter Baumann en Johannes Schmoelling. Deels geheel analoog met de eerste stapjes in de digitale wereld.

Edgar Froese overleed overigens in 2015...
Thanks. Elke band heeft z'n hoogtij dagen. Ik vind van veel bands uit de 60's en 70's dat ze in de jaren '80 de weg kwijt raakten. Widen met de tijd mee. Resulteerde vaak in disco-achtige commerciële uitgebluste makkelijke muziek.
 
Back
Top