EMU ESI-32 storage opties

Mocht iemand dit interessant vinden en binnen de EU een scsi2sd variant willen bestellen die werkt met de EMU samplers en andere uit die tijd dan is de ZuluScsi ook een goede optie. (Spaanse winkel)
ZuluSCSI v1-1 - SCSI to SD adapter - AMIGAstore.eu
Ben nog bezig om te gaan inbouwen.
 
Trouwens kennelijk nog goedkoper verkrijgbaar hier
Daar gaat het inmiddels niet echt meer om (zeker uit USA dure importkosten e.d.) maar de verkrijgbaarheid van een product.
Die 'originele' SCSI2SD is moeilijk tot niet te vinden (chip shortages en zo), er is een officiƫle webwinkel in de UK en dat is het dan.
Ook in Duitsland is een Amiga webwinkel en iets in Frankrijk, maar hebben ook niets. Toevallig deze Spaanse webwinkel wel in de vorm van een ZuluSCSI dus. Ook weer zo'n retro winkel voor Amiga, wat is dat toch dat andere (retro-) elektronica winkels dit nou niet verkopen?
:?:Z
Er zijn toch ook nog oude Mac's en Atari's ST gebruikers nostalgisch bezig lijkt mij. (naast de 90's samplers)
 
Zo, heb het ZuluSCSI (2SD adapter) bordje ingebouwd in de E-MU ESI2000 op de plek van de floppydrive.
Heb een metalen 2,5" SSD inbouwframe (van Conrad) + 30 cm. 50 pin SCSI platte-kabel gebruikt waarbij de ZuluScsi verhoogt (d.m.v. 8mm hulsjes) op vast geschroefd is. De ZuluScsi met 7 SCSI ID's wordt herkend en tot nu toe kan de E-MU de SD-kaart partities van 3,8 GB p/st. (uiterste max. is 4 GB) lezen als een ingebouwde harddiskdrive. Heb geen software nodig gehad voor instellingen.
Het eerste stukje audio is er in gesampled en gaat dus goed zo.
Deze ZuluSCSI v1.1 werkt volgens internet-bronnen dus met vrijwel alle SCSI HDD aansluitingen in jaren 90 samplers.
Een prima alternatief voor de meer bekende originele SCSI2SD v6 adapter. :okdan:
Zie foto's...
 

Attachments

  • inbouw ZuluScsi - ESI2000.jpg
    inbouw ZuluScsi - ESI2000.jpg
    295,3 KB · Bekeken: 123
  • inbouw ZuluScsi voorzijde - ESI2000.jpg
    inbouw ZuluScsi voorzijde - ESI2000.jpg
    775,2 KB · Bekeken: 125
Ha netjes. Ik ben uiteindelijk voor Rascsi gegaan. Wat goedkoper voor mij (rond de 80 alles bij elkaar), maar ook iets minder 'elegant' denk ik dan zulu.
 
@Wilky Hoe bevalt Zuluscsi tot nu toe? Ik heb binnen 4 weken vandaag voor het vierde keer meegemaakt dat iets niet opgeslagen werd op mijn Rascsi. Gewoon een gehele bank naar de klote.
Niet te doen.
Al problemen ondervangen met Zulu?
 
Back
Top