Audio prog. vraag in mijn mailbox:

bambamstudio

Certified MoogPro
Lid sinds
15 september 2001
Berichten
8.914
Locatie
Eindhoven
waar ik het antwoord niet op weet, misschien iemand hier?

At 23:27 5-11-2003 +0100, you wrote:

Misschien kunnen jullie mij info geven.

Ik zoek een programma om oude liedjes (nog met de hand gespeeld) die geen 100% konstante bpm hebben een konstante bpm te geven. Ik weet dat er een programma bestaat dat op beat een liedje "snijdt", en vervolgens elk deeltje aan elkaar zet, verlengt of verkort om een konstante bpm te krijgen.

Weten jullie welk programma dat is.

Alvast bedankt.
Chris
 
volgens mij bedoelt ie een beatslicer a la Recycle, die op de audio losgelaten moet worden. maar dan wordt het nooit echt mooi.
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
volgens mij bedoelt ie een beatslicer a la Recycle, die op de audio losgelaten moet worden. maar dan wordt het nooit echt mooi.

precies..
er geld hier nog steeds: SHIT in = SHIT out.. :D


Arv
 
Acid Pro 4.0 heeft hier een mooie tool voor..genaamd de beatmapper... geloof dat in cubase SX2 enzo dat soort dingetjes ook zitten...
 
Wat wij altijd doen in Logic, om bijv. een oude soulplaat in een strakke productie te verwerken, is het volgende.
We zoeken grofweg het aantal BPM (de grootste gemene deler ;) ), knippen de song (de stukken die we willen gebruiken) op in stukjes van 1/4 maat, of kleiner, afhankelijk van hoe strak de muziek gespeeld is, en gaan die stukjes dan afzonderlijk timestretchen. Vrij intensief en tijdrovend werkje, waarbij je bij elk stukje afzonderlijk nog moet kijken of het wel klopt (de strectch-algoritmes in Logic rammelen aan alle kanten 8o) ) en zonodig nog een beetje bijschaven. Ook de start / eindpunten moeten meestal wel wat verzet worden, door die onnauwkeurigheid....

Voor een productie is dit wel te doen, ook al omdat de "glitches" wel gemaskerd worden door de rest v/d track.
Maar om nou op deze manier een complete muziekcollectie te bewerken,.....:erm:
 
Gewoon in recycle mieteren. De .rex en .mid file exporteren.
Rex file inladen in Reason, .mid file in cubase.
Die midi track quantizen en klaar!

Het lukt niet altijd, maar je moet ook niet altijd willen dat het wel lukt. Sommige dingen gaan niet zo makkelijk.

En loopjes uit een track halen hoef ik volgens mij hier niet uit te leggen. ;)
 
Volgens mij is dit programmatje wel handig:
Vocalign
Origineel is het bedoeld om TV programma's na te synchroniseren (Rudy, was machst du denn ?) Maar het is misschien hier ook bruikbaar voor.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top