Event monitors tweeter kapot

Roel_en_Sam

Ouwe rot
Lid sinds
18 oktober 2002
Berichten
565
Locatie
N-B
Heb laats een Ion gekocht,

Vette sound,

Maar die staat tegen de muur aan, en een paar meters verwijderd van mijn mixer en monitors.

Gevolg: Op die monitors zie ik twee lampsjes waaraan ik normaal kan zien wanneer ik ze aan het slopen ben,
maar omdat ik dat nu niet zie, weet ik het ook nie, als ik ze te hard zet, keek af en toe wel, maar die Ion gaat zo
lekker diep dat je monitors nee zeggen maar ik ja,

Wilde ik net lekker muziek gaan luisteren, hoor ik raffelend geluid, ik denk verrek, wat is dat, even andere synth proberen, -maar was nog steeds aanwezig, dan maar is alleen de linkermonitor (geen raffelsound)!

Conclussie: Denk rechter tweater Opgeblazen, damm!!!

Dus de hamvraag is nu, kun je bij Event (heb Event monitors) dezelfde tweater kopen en die ouwe eruit mikken en die nieuwe erin duwen.

De bass-speaker kun je er uit schroeven dus lijkt mij dat je die tweater er ook wel uit kunt mikken.

Ps: wel ziek, was net weer naar iets opzoek, volgende keer maar monitors van 150-200 watt max. Kopen.

Heb nu, 70 watt continues, 100 max of zoiets.
 
Shit man.

Nu maar hopen dat ze een beetje handy te fixen zijn. :erm:
 
Als je een "raffel"geluid hoort, lijkt mij de woofer kapot en niet de tweeter. Ook al omdat je zei: ""maar die Ion gaat zo lekker diep"......
Voor zover ik weet (heb meegemaakt), gaat een tweeter niet "raffelen" als ie kapot is, je mist alleen opeens het hoog...
Ik heb wel eens een gescheurde woofer-rand gehad, en dat "raffelt"dus wel behoorlijk.

My 2 centjes....
 
Ja dat kan, gewoon even de importeur bellen, BMI in dit geval.
Die kunnen je helpen aan onderdelen.

bmi groothandel bv

Industrial Estate Forepark
Rhône 40
2491 AP Den Haag

Tel. +31 (0)70 320 24 25
Fax +31 (0)70 320 18 19
Support BE: (+31) 70 3016 638
Support NL: 070 3016 638

Email: support@bmi.nl
 
Ik ging ff kijken wat er aan de hand was en het bleek dat het niet aan de box lag maar aan het kanaal op de mixer. Toen we de equaliser aan en uitzetten deed ie het inneens niet meer :confused: :confused:
Vaag... moeten we nu met de mixer naar de winkel teruggaan of komen dit soort dingen wel vaker voor.
Maar nu doet ie het weer gewoon maar het leek wel ff dat het aan de box lag, maar sam had er nog niet zo lang naar gekeken... (hij heeft weinig tijd, moet veel werken)

Groetjes

Roel
 
Back
Top