DIY Organelle

Äänivälli

Ingeburgerd
Lid sinds
21 juni 2017
Berichten
28
Locatie
Het hoge noorden
De organelle door Critter & Guitari is een synth/effectenbak welke pure data patches draait. Het mooie van een standaard apparaat als deze is dat er een community omheen bestaat die patches deelt die compatible zijn met de bediening en het scherm. Het nadeel is het prijskaartje, $500, dat voor een klein ARM computertje met geluidskaart toch ietwat aan de hoge kant is.

Critter & Guitari heeft de software open source gemaakt, dus het lijkt mij interessant om met deze software een eigen bakje te bouwen welke compatible is met de patches voor de Organelle.

Mijn project zal draaien op een raspberry pi 3. De knoppen en het scherm zullen bestuurd worden vanaf een stm32f0 (een arm microcontroller). De stm32f0 zal via serial communiceren met de organelle software, welke op zijn part via udp communiceert met pure data.

Ik ben benieuwd of er meer mensen geïnteresseerd zijn in een dergelijk project. In dat geval zouden wij onze krachten kunnen bundelen. Ik weet zelf het een en ander van software en ben redelijk thuis in linux. De grootste obstakels die ik voorzie zijn de behuizing, welke ik misschien uit kunststof wil lasersnijden, en configuratie van de pi.

Laat me vooral weten als het je interessant lijkt mee te bouwen en kennis uit te wisselen. Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang!
 
Back
Top