V-Machine SM Pro Audio

is een hoop gepiel en je loopt vrij snel aan tegen de ondermaatse piemel-CPU die ze in dat ding gestopt hebben.

:D haha nee hij is er zeker niet voor gemaakt om Diva te draaien, maar met beetje passie en doorzettingsvermogen kan je er echt leuke dingen mee.

Je gaat er niet mee op een podium willen staan. En VSTs kun je ook in je computer laden, dan heb je er ook controle over.

Als een vst(i) draait op de V-Machine dan draait het ook stabiel.. Het vervelende is dat de meeste vst's een (gelikte) grafische interface hebben waar je op de V-Machine niks aan hebt en alleen maar CPU vreet. De plugins die voor de V-Machine geoptimaliseerd zijn draaien prima.

Ik lees vaak het argument 'koop een laptopje/computer dat is beter' maar daar heb je ook nog een audio interface + usb kabel bij nodig.. Voor de prijs en het formaat van een V-machine kan ik geen alternatief bedenken.

Ik heb em ook sinds gister.. Ik wilde wel iets betere Rhodes preset zonder de computer te gebruiken (of het monster zelf bespelen) Dankzij MrRay73 is alles ok :)

Die OP-X heb ik er ook voor gekocht.. klinkt ook goed maar is toch een behoorlijke task.

Mijn tip voor de V-machine is Synth1. Leuke plug-in die behoorlijk CPU efficient is. Als je het niet te gek maakt qua unison kun je daar wel meerder instances mee draaien maar met bovengenoemde is dat vrij kansloos.

Samplelord ga ik ook nogeens bekijken.. maar ben blij dat ik het nu een beetje heb ingericht zoals ik wil.. en wil wat ik nu heb niet overschrijven.
Is er ook een manier om dingen die op het apparaatje staan eerst je PC in te krijgen? Dus een 'sync' maar daar vanuit de V-machine zelf. Als je de midi leer functie bv gebruikt hebt ben je dat na het syncen met de PC weer kwijt.

Die fan maakt idd een kolere herrie.. kun je net zo goed je PC aanzetten.. :D wel een leuk klein doosje idd.. :)

Gefeliciteerd met de aanschaf Mac! :)

Ik heb zelf de OP-X voor de V-Machine nog op mijn verlanglijstje staan, maar is dat niet gewoon een kwestie van het geheel op een usb stick zetten en deze in de V-machine stoppen? Draait deze trouwens helemaal 'kraak vrij' als je door de patches heen gaat?

Als ik het goed heb kan je alle data uit de V-machine op een USB-stick zetten (backup) en deze met de VFX software uitlezen dus dat kun je proberen. Ik raad aan om gewoon met een USB-stick te werken.. raak je ook niks kwijt en kun je alles uit proberen.

Kun je met Synth1 ook patches veranderen op de V-machine? Stond me iets van bij dat ik dit nooit voor elkaar kreeg.. Met samplelord werkt dit ook niet, maar als je een sound bank hebt met meerdere geluiden kun je wel via program changes geluiden veranderen.. je ziet alleen niks op het display.. Deze draait overigens erg goed op de V-machine :)

SQ8L
is ook een aanrader trouwens ;)

Neem ook eens een kijkje in de Yahoo groepen.. daar kun je soms leuke wizard files vinden voor leuke plugins.. FM7 bijvoorbeeld welke ook erg lekker loopt op de V-machine.

Sinds ik een Vped heb ligt mijn V-machine in de kast, maar het blijft (op de fan na) een super leuk kastje.. Je kan overigens doormiddel van een weerstandje solderen de fan zachter laten draaien.. De V-machine maakt dan minder herrie, maar blijft dan wel gewoon stabiel.. Helaas niet als je de fan los koppelt.. dan loopt hij na een tijdje vast dus hij is wel echt nodig!

Zo'n 2 jaar geleden had ik na weken klooien met Linux/wizard files/register editors/dll en register monitors Reaktor aan de praat gekregen op de V-machine.. Dat was echt wel top, aangezien je Reaktor zelf helemaal kunt finetunen betreft CPU verbruik!

Ik had toen een tijdje het idee om een eigen 'Groovebox' te maken van de V-Machine + Reaktor.
Heb toen nog weken met Reaktor ensembles zitten klooien/optimaliseren/modificeren maar er ging teveel tijd in zitten.. Voor de lol toen dit techno setje/filmpje opgenomen van het resultaat.. wellicht geen Ed starink, maar wel 100% V-machine zo uit de koptelefoon uitgang opgenomen.

Hier draai ik 1x Samplelord voor wat vocal en achtergrond geluiden en 2 x Reaktor (1 als 6x sample loop player + 1 audio looper en 1 als delay/reverb en master compressor) op 1 V-Machine met 2 midi controllers... Moet wel zeggen dat de CPU meter op 100% stond, maar hoezo niet krachtig genoeg? :D




Wellicht de V-machine toch weer eens opgraven en kijken of ik die wizard file nog heb...
 
Wow! Lekker hoor die set. :) En impressive dat je dat uit de V-machine hebt geperst. Ik heb Reaktor al weleens geprobeerd maar zou niet weten hoe je zoiets in de V-machine krijgt. Je hebt dan die wizard file nodig toch? Ik had wel iemand op YT zien uitleggen hoe je in de registry kunt zien waar je n key vandaan kunt halen.. maar zover ben ik nog lang niet :D

De OP-X draait zonder glitches, dat wel.. maar er is volgens mij weinig ruimte meer voor een tweede (of derde) plug-in. Maar misschien met n monofone lead of 3 stemmen wel.
Ik had eerst de demo gedownload en later gewoon maar de V-machine versie gekocht. Ik vind em best wel goed klinken ook. Niet zoals de originele maar zeker een hele goede emulatie en voor zo'n klein kastje is het zeker een goeie prestatie aangezien je de echte nauwelijks op een bureau kwijt kan :D.

Met Synth1 lijk je idd niet door patches te kunnen scrollen zoals met de OP-X wel kan zonder al te veel inladen.. maar ben er nog niet zo thuis mee ook.
Het systeem / het laden van plugs enzo, heeft best wel een pittige leercurve. Zelfs het navigeren op de V-Machine zelf al, maar het begon na wat trial en error tijd uiteindelijk wel te wennen :)
Heb al heel veel met Synth1 gedaan.. Op een ouwe Duo-core, of zelfs een Pentium 4 kan je al megaveel stemmen genereren. En volgens mij moet dat op V-machine ook lukken.

Ik ken SQ8L ook als plug-in. Leuke plug maar was nooit zo fan van die sound. Heb ooit mijn ESQ1 ook weggedaan.. maar misschien ook een proberen.. vooral als ie een beetje mild is op de CPU. was daar wel een wizardfile voor trouwens? Dat is een beetje het probleem met die V-machine.. en zelf die dingen gaan maken is me voorlopig iets teveel werk

Die fan modden zat ik ook aan te denken.. er zijn fans die stukken stiller zijn met dezelfde luchtverplaatsing. Weet niet wat voor een diameter erin zit? Maar een weerstandje ertussen zetten is ook een oplossing :)
 
Cool, wellicht dan toch maar eens die OP-X voor de V-Machine kopen..

Er zijn op YouTube inderdaad wat filpjes te vinden hoe je zo'n wizard file kan maken, maar het is vrij ingewikkeld en geavanceerd. Als een plugin uit een enkele .dll bestaat en geen registry keys/entries nodig heeft om te draaien dan werkt hij vaak ook zonder gedoe op de V-Machine en heb je geen wizard file nodig.

Je kunt het vrij makkelijk uitproberen door op een usb stick een mapje 'VFX Library.vfxlibrary' te maken met daarin een mapje 'plugs' met daarin mapjes voor elke plugin.. je kunt deze dan zo vanaf de usb stick uitproberen op de V-Machine via de 'plugin parade'

Je kunt ook in de VFX software een export naar usb stick maken als je dat liever doet.

Trouwens.. De maker van die geweldige gratis Korg plugins (Full Bucket) heeft ook een V-Machine en bij zijn plugins zitten vaak ook wizard files dus die zijn ook zeker het proberen waard!

De fan in de V-Machine is een 'Arkua Everflow 5V/0.13A. Motor diameter 21 mm, Outer diameter 36 mm'
Geen idee of hier een beter/stiller alternatief voor is eigenlijk..
 
Ik had hem al eens genoemd, maar voor de VB-3 Hammond plugin alleen is de v-machine zijn geld al waard. Nog steeds mijn favoriete manier om Hammond sounds te verkrijgen uit een module. Zeer compact en stabiel, en klinkt fantastisch. Ik heb hier met twee MIDI keyboards en wat hout zelfs een eigen 'double manual clonewheel' mee gebouwd voor een klein bedrag.
 
Beste mensen,
Ik heb een probleem met mijn net aangeschafte V-Machine. Er komt geen geluid uit! Noch de koptelefoon uitgang noch de stereo jacks geven geluid.

De soundtank files zouden al moeten werken zo uit de doos, heb ik me laten vertellen.

En de VMbundle die ik heb geīnstalleerd verschijnt gewoon keurig in het schermpje (deze heb ik op een USBstick gezet).

Er is in de display een oplopend 'balkje' rechts dat als ik het goed heb aangeeft dat mijn midi keyboard signaal afgeeft.

Maar, zoals gezegd, geen geluid.

Heeft iemand een tip voor mij?
 
Het balkje rechts geeft het cpu verbruik aan. Als er een 'audio uit signaal' is zie je 2 balkjes links naast het rechter balkje. Ik heb Sample Tank nooit echt gebruikt, maar weet wel dat het een drama was/is om deze aan de praat te krijgen met allemaal registratie gedoe... mijn ervaring is dat deze uit de box juist voor geen meter werkt.

Enfin, Er zit een klein ledje (links) in het zwarte gedeelte welke aangeeft of hij midi signaal ontvangt als ik het goed heb.

1. Check eerst even of hij wel midi signaal ontvangt en zet voor de zekerheid je midi keyboard op midi kanaal 1.
2. Probeer eerst wat simpele plugins welke je zonder gedoe kan importeren.
3. Hang de V-Machine via USB aan je computer en kijk of je hem kan aansturen met de VFX software.
 
Ik heb hetzelfde probleem, had helaas een update uitgevoerd en dan moet je opnieuw registreren. Als de machine niet geregistreerd is kan je de plugins met serie nummers niet in de machine activeren. Helaas geeft SMPro geen antwoord op mijn verzoeken, ik zie dat ze machine nog verkopen. After sales bij dit bedrijf is wel een drama.
 
After sales bij dit bedrijf is wel een drama.

Dat komt waarschijnlijk omdat ze niet meer bestaan :D
Ze zijn overgenomen door Harman dus dat is een soort 'E-mu' verhaal geworden ;)

Maar als je de V-Machine aansluit via USB aan de computer kan je met de VFX software de V-Machine en de nodige plugs gewoon registreren.. Het is mij in ieder geval gelukt na een update.. Echter Sample Tank zal waarschijnlijk een ander verhaal zijn.
 
Ik zie geen dubbele balkjes naast de cpu balk. Ook het lampje links naast de display brandt niet. Zowel met de usb midi aansluiting als met de ouderwetse 'dinplug' verschijnt er geen signaal dat mijn midi keyboard herkend wordt door de Vmachine.

Ik heb inmiddels in de global system settings wel de audio output omhoog gezet. Die stond daar nog op nul! Maar ik vermoed dat ik nog steeds geen geluid heb omdat de Machine kennelijk mijn midi keyboard niet herkent. Hoe kan ik dit fiksen?
 
De balkjes geven aan of ie audio uitstuurt. Misschien werkt midi wel, maar de plugin op je v-machine niet. Heb je het al geprobeerd met een supersimpele plugin? Zo eentje van 1 dll. Dan kan je in elk geval de werking testen van het apparaatje. Het kan namelijk goed zo zijn dat je wel de plugin ziet verschijnen, maar dat er om 1 of andere reden geen geluid uitkomt.
 
Heb je de handleiding van de V-machine? Is wellicht wel handig voor 'troubleshooting'
Probeer wat Pip zegt.. een simpele .dll (SQ8L bijvoorbeeld) via de 'plug-in parade' te importeren.
Als dat niet lukt.. hang de V-Machine aan de pc via usb.
Via de VFX software kun je de V-machine als audio en midi device toewijzen en zo testen of de basis dingen werken. Je kan via de VFX software ook plug-ins, banks en programs exporteren/syncen/registreren.
 
Back
Top