MIDI/Audio interface voor aan laptop

JurgeN

Ouwe rot
Lid sinds
15 januari 2004
Berichten
539
Locatie
Amsterdam
Hoi,

Ik ben zo zoetjes aan bezig met het opbouwen van m'n setup en ben begonnen met de aanschaf van een nieuwe laptop (Intel I7 6700HQ met een 256GB SSD).

De analoge kant van het verhaal bestaat uit een aantal synths (met- en zonder MIDI), electrische piano, drumcomputer, sampler enz.

Het geheel wordt via een Fostex 812 mengpaneel (die overigens wel op de nominatie staat om vervangen te worden) bij elkaar gebracht (Met een beetje galm van een Lexicon LXP1)

Ik ben ooit begonnen met een Atari ST waar ik een Fostex R8 mee kon syncen (de Fostex heb ik nog, de Atari niet meer) en na een lange pause wil ik een en ander oppakken.

Ik denk dat ik er met de software wel uitkom (met Ableton, Bitwig, Reason of Cubase op de shortlist).

Waar ik nu tegen aanloop is de interface tussen de analoge wereld en de PC; dit is voor mij echt een hele nieuwe wereld. Ik heb het internet al gezocht, maar zonder wat kennis, blijft het lastig kiezen

Een paar dingen heb ik in ieder geval op m'n wensenlijstje staan:
- 4-8 (analoog - ongebalanceerde) ingangen (maar als je me kunt uitleggen dat 2 ook goed is..)
- MIDI standaard plug in/out (voor m'n pre-USB synths)
- Budget +/- 300,-
Voor de rest ben ik hierin vrij blanco wat kennis betreft, dus verdere tips zijn uiteraard welkom..

JurgeN
 
Ik h hier recent van een forumlid een Firefly 808universal overgenomen. Zou optie zijn. Hoor wel geruchten dat Windows 10 niet altijd even makkelijk is met modellen van een paar jaar terug.
 
- 4-8 (analoog - ongebalanceerde) ingangen (maar als je me kunt uitleggen dat 2 ook goed is..)
- MIDI standaard plug in/out (voor m'n pre-USB synths)
- Budget +/- 300,-
JurgeN
Zolang je een externe mixer hebt is 2 inputs "genoeg". Maar als die mixer meer dan 2 outputs heeft en je wil die ook simultaan opnemen, dan wil je meer inputs.
Dus: beslis hoeveel inputs je wil hebben (en indien meer dan 2) maak eens een lijstje welke daarvan binnen je budget vallen. Enkel nieuw of ook tweedehands?
Wat ik zou doen: zoek een tweedehands RME Babyface voor die 300,- of verhoog je budget als je meer inputs wil.
 
Back
Top