elektron analog four

analogicbear

LSD Flesh of the devil
Lid sinds
21 april 2003
Berichten
777
Locatie
Barneveld
Beste Forumleden,

Bevat de elektron analog four ook drumsounds of is het alleen een desktop synthesizer? ik kan namelijk nergens een sound of patchlist vinden.
 
Ook wel logisch toch dat je dat niet kan vinden, het is geen rompler. Je kan er overigens prima drumsounds mee maken. Vanwege de parameter locks kun je met 1 part zelfs een drumtrack maken met meerdere drums, ze kappen elkaar dan uiteraard wel af. Houd je nog 3 parts over voor synths of meer drums.
 
Er zitten ook wat drumpresets in, maar stel je daar niet teveel van voor... ze "lijken" er een beetje op. Ik vind overigens de AR ook niet geweldig als drumdoos er zijn veel betere.
 
Je kunt er wel redelijke kicks mee maken. Alle overige drumsounds die je ermee kunt maken zijn het (imo) vaak net niet. In z'n algemeen mist de sound van de analog 4 een bepaalde sprankellijkheid in de hogere frequenties. Ik heb daardoor altijd de drang het geluid door iets van distortion te halen. Zoals anoniempje al aangeeft. Op het moment dat je wat drukke drumpatronen begint te programmeren kan het zijn dat geluiden elkaar af gaan kappen. Zeker als je bijv een lang akkoord op 1 track hebt lopen.
 
Back
Top