eigenaar van yamaha a4000 gezocht om iets uit te proberen (ivm met bugs!!!)

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Lid sinds
12 juli 2002
Berichten
2.089
Locatie
YOU
ik zoek iemand die eventueel wat tijd wil vrijlmaken om iets te proberen met de yamaha sampler :


1)kies enkele effecten (doet het er niet toe welke)
2)ga naar de program set up en wijs de program lfo toe aan enkele paramaters van de effecten(negatieve of positieve value doet er niet toe)
3) ga naar de program lfo en kies de triangle waveform ,kies de manuele sync optie,selecteer hoogste tempo /DE SNELSTE RESOLUTIE....OP DIT PUNT LOOPT MIJn samler vast(heb os 1.4)
Ik weet dat ik op deze manier het uiterste verg van mijn sampler (tempo 250 is dan ook heeel veeel)
,mijn hypothese is dat de sampler het hoge tempo zelf moet genereren en daarom vastloopt ,als ik hem sync via midi heb ik er helemaal geen problemen mee omdat de sequencer het tempo genereert.
Zou er iemnd dit eventjes willen uitchecken a u b ....
thanks
 
Re: eigenaar van yamaha a4000 gezocht om iets uit te proberen (ivm met bugs!!!)

Origineel geplaatst door the tall lad

2)ga naar de program set up en wijs de program lfo toe aan enkele paramaters van de effecten(negatieve of positieve value doet er niet toe)
3) ga naar de program lfo en kies de triangle waveform ,kies de manuele sync optie,selecteer hoogste tempo /DE SNELSTE RESOLUTIE....OP DIT PUNT LOOPT MIJn samler vast(heb os 1.4)
Ik kan je stappen niet helemaal volgen, 1 is duidelijk.
2) met parameters van effecten bedoel je dan cutoffMod, PitchMod en Amp Mod?
3) manuele sync optie? bedoel je keyonsync off?
Als je dit bedoelt dan loopt de mijne niet vast. Ik heb os 1.5
 
Kun je die updates flashen of moet je met eeprommetjes in de weer?

Puur uit nieuwsgierigheid overigens.
 
ik denk dat je niet helemaak hb begrepen wat ik bedeoel ...
stap voor stap
1) de paramameters die je moet toewijzen zijn die van de effecten (eender welke parameter en dus niet de cutof en pitch mod want die zijn bedoeld voor de lfo voor iedere individuele sample snap je?)
Je hoeft zelf geen samples in je sampler te laden ,De gewone lfo doet hier niets terzake en moet dus niet gebruikjt worden ,het gaat enkel en alleen maar om de program lfo,-je wijstdus de parameters van de effecten toe aan de program lfo (uiterste rechtse function knop en de bovenste groene led)
2)met ma&nuele sync bedoel ik dat je hem niet moet syncen aan midi (die optie bevindt zich bovenaan in het menu van de plfo.

Je kiest de triangle wave,snelste tempo 250,
en snelste resolutie (kortste maat ,knop geheel naar links draaien )

hier loopt mijn sampler vast

check it out
 
Origineel geplaatst door fuse
Kun je die updates flashen of moet je met eeprommetjes in de weer?

Puur uit nieuwsgierigheid overigens.

Gewoon met een diskette (of 2 dat weet ik even niet meer) flashen.

Oh, ja, de a4k loopt hier ook vast...dus links van 'nootje' x 32 (dx3)...heb het net zitten proberen.
 
Estimated time for checking out the following procedure :2 minutes :)




Blijkbaar ben ik niet al te duidelijk geweest met de omschrijving van het probleem,ziehier een tweede poging
Dit zijn de verschillende stappen een voor een :
1)kies enkele effecten (het doet er niet of er al dan niet samples in het geheugen zijn geladen )
2)ga naar de play/control menu en wijs de program lfo:play/F6 (niet de sample lfo maar de program lfo) toe aan de parameters van de gekozen effecten(vb:program lfo:e1-3) ,kies een positieve of negatieve range .
3)ga naar de program lfo (niet de sample lfo!)en kies de triangle waveform(of sinus,zolang de goLfvorm maar meer dan 2 waardes heeft,de squarewave komt niet in aanmerking omdat die enkel positieve en negatieve values vb:.0.1.0.1.0....waarbij de triangle uit verschillende toenemende en afnemende waardes bestaat vb:0123456789876543212... duidelijk?
Zet het tempo (VAN DE PROGRA LFO) op 250 en kies de snelste cycle.
Kies -sync manual!!!!-(als je manual sync kiest,genereert de sampler het opgegeven tempo waardoor het geheugen meer word belast in tegenstelling tot midi sync waar het tempo word gegenereert door je sequencer en dus minder paramameter geheugen vergt van de sampler).
Op dit punt loopt mijn sampler terwijl ik nog meer dan genoeg parameter geheugen heb(heb 64 mb ram en os 1.5)!!
please check it out and let me know .


alvast bedankt
 
Gast als je even goed leest dan schrijf ik:

"Oh, ja, de a4k loopt hier ook vast ...dus links van 'nootje' x 32 (dx3)...heb het net zitten proberen."

Het is dus blijkbaar een algemeen probleem.
 
De mijne crasht ook zoals je beschrijft. Als ik tempo ga veranderen gaat goed tot 200 bpm, daarna wordt het hard nadenken en crasht ie bij 203 bpm. Als ik eerst alle LFO waarde instel en dan parameters ga toewijzen gaat het bij het tweede effect al fout.
 
Bij mij naait ie niet vast.

Heb gewoon een standaard sinus gepakt, met als E1 effect 93 T-AWah stereo out, naait niet vast.
Geprobeerd met een geladen sample, nog door effecten lopen browsen toen die op 250 stond. Soms wat vertraging maar voor de rest no problemmo. Ik heb dan ook 60 ns geheugen, misschien dat dat het is.

os 1.4 dacht ik even kijken, oh nee 1.5 dus. :)

:doei:
 
2de effect erbij, dat werd toch teveel. :). Nu kan ik hem dus alleen nog maar uit zetten.
 
Laatst gewijzigd:
Bij deze een geluidsfragment, je hoort het waneer er een 2de effect bijkomt en dat ie daarna over de emmert is. De toon blijft hangen.

 
Back
Top