sounds ophalen uit JD-XA

KeplerFinn

Ingeburgerd
Lid sinds
10 januari 2017
Berichten
86
ik ben er nog niet helemaal uit of het te maken heeft met een specifieke parameter, maar ik merk dat wanneer ik een analoge sound heb gesaved op mijn JD-XA en weer ophaal uit memory, het een volledige voice-cycle duurt alvorens de sound precies klinkt zoals ik hem gesaved heb.
Dus in poly-mode moet ik eerst 4 maal een single note of 1 maal een 4-notes chord spelen die net wat anders klinkt. Ik kan nog niet precies duiden op welke manier de sound anders is, maar het valt me echt op.
Behoorlijk onpraktisch.
Vreemd is wel dat ik het niet merk bij de factory presets.
Zou er een setting bestaan die de voices automatisch laat updaten ofzo? :?
 
Moet een bug zijn, want vandaag kon ik het niet meer reproduceren. Zelfs niet na een save.
 
.. of user misinterpretation. Ik heb al enkele keren crescendo geloofd dat er een fundamenteel probleem was met één of ander stuk apparatuur, tot ik ontdekte dat er een "niet zo voor de hand liggende factor" de oorzaak was (volume op nul, verkeerd MIDI kanaal, mixer volume, you name it... ).

Heb je al de Roland forums afgeschuimd? Als het een bug is, zal er wel genoeg luidkeels geroep zijn op dergelijke.
 
Zit er niet ergens een functie in waarin de aangehouden noten van de vorige patch ongewijzigd blijven doorklinken als je een volgende patch laadt?
 
De analoge synth van de JD-xi heeft volgens mij ook een bug. Als je voor de eerste keer een patch wil spelen lijkt het net alsof de synth nog op moet starten en een soort vertraging heeft. Alsof de attack van de amp wat omhoog staat. Na 2 keer een toets indrukken speelt hij pas goed. Lijkt het probleem hierop?
 
Heb zelf een tijdje de JD-Xi gehad maar daarop heb ik zoiets nooit eerder opgemerkt. Nu goed, die heeft maar 1 voice dus dat valt sowieso minder op, denk ik.

Ik had toen een vrij intensieve programmeersessie op de JD-XA achter de rug. Bij mijn weten geen globale systeemparameters aangepast, alle FX eens uitgezet, ...
Misschien zat het wel tussen de oren. :o:
 
Back
Top