Bandrecorder SABA 600

Pepertje

Ouwe rot
Lid sinds
9 juni 2008
Berichten
2.045
Locatie
Amsterdam
http://link.marktplaats.nl/m1122973579

Volgens internet de onverwoestbare Rolls Royce onder de taperecorders. Heb er zelf nog niet eens zozeer interesse in maar vond het wel leuk om te lezen wat er zoal allemaal geschreven wordt. Zo zou dezelfde zware techniek gebruikt zijn in Duitse onderzeeërs.

Kwam ook een film tegen over SABA welke misschien bekender is dan ik wel wist, de zogenaamde SABA-Filme, welke een aanrader is om eens te bekijken:

 
maar de zound..., je kan ook van die black boxes kopen van vliegtuigen op ebay,die zijn crash en diepzee-proof
 
Geen idee van de sound. Al lijkt het mij dat die niet zo veel zal verschillen van de taperecorders die een zekere reputatie hebben gekregen op internet onder synth-gebruikers.
 
maar de zound..., je kan ook van die black boxes kopen van vliegtuigen op ebay,die zijn crash en diepzee-proof

Neem dan wel eentje uit een Comet voor die typisch Britse sound. De licht oranje black boxes klinken ook beter dan de feller oranje. Je hebt er ook van Antonov, die zijn wat gruiziger maar ideaal voor lofi.

8o)
 
Ik verkies er 1tje uit een Apollo module,deze zijn super robust en nooit gebruikt,gezien ze nooit ever naar de maan gestuurd zijn geweest. Now Old Stock noemt dat..
 
M'n eerste bandrecorder was een saba ( niet zo'n mooie als deze )
Degelijk
Maar vond m'n latere revox fijner en beter, moderner ook
 
Ik verkies er 1tje uit een Apollo module,deze zijn super robust en nooit gebruikt,gezien ze nooit ever naar de maan gestuurd zijn geweest. Now Old Stock noemt dat..

Kubrick heeft die Soundtrack toch ook ergens mee op moeten nemen?
 
Nee jongen, zelfs dié is fake. Zelfs Kubrick is fake. Goedgelovige ziel.

(ik heb in een iets verder verleden nog om professionele redenen ontwerpen met de F1 motoren van de Saturnus V maanraket moeten uitvoeren, dus neem bovenstaande vooral niet serieus...)
 
Back
Top