Volca vraag over mono-stereo kabels

Minomatic

Ingeburgerd
Lid sinds
26 juni 2006
Berichten
45
Locatie
Alkmaar
Hey bedankt voor het aanklikken.
Met z'n tweeën met de interne speakers waren de Volca's Keys en Beats lekker aan het jammen IN SYNC.
Maar na aansluiten op mixer begon de boel te skippen en trippen.
Op een forum gevonden dat dit een resultaat is van het gebruik van MONO mini-jacks. Ongeacht welk gat (sync, output), als je mini-jacks gebruikt met je Volca moeten ze ALTIJD STEREO zijn.
OK.

Maar kan ik dan wel kabels bestellen van stereo mini-jack naar mono jack om ze aan te sluiten op de mixer of effectpedalen? Of worden er dan weer zaken kortgesloten met skippen tot gevolg?

Alvast bedankt!
 
Bedankt, dat is een goede optie.

Soms moet je niet te veel zoeken want dat verwart. Kwam ook deze tegen:
https://www.thomann.de/nl/cae_15562_audiokabel_30.htm

In de recensies schrijft de ene Fransman dat de kabel perfect is, omdat L+R zijn samengesoldeerd, een andere Fransman schrijft over 'parasites' (verstoring) door het gebruik van deze kabel. Ik denk dat dat eigenlijk mijn vraag is; hoe zit het?
Moet er wel bij zeggen dat er niet vermeld wordt of deze gebruikers ook syncen in hun setup, lijkt er op van niet.
 
Laatst gewijzigd:
Als je gaat samen solderen, heb je in sommige gevallen ongebalanceerd en dat geeft kans op,storing. Dat bedoelt men daar. Radioontvangst enz.
 
Voor mijn Volca sample en bass gebruik ik net dezelfde kabels waar Rvooh naar verwijst. Werkt gewoon perfect. Die andere kabel weet ik niet. Dus als je twijfelt en je wil zeker zijn, gebruik maar die mini jack naar dual mono jack
 
Ik heb minijack stereo kabel. En dan met een dap audio verloop van mini jack naar jack. Heb van stereo naar mono en stereo naar stereo.
Bij mijn volca bass is naar stereo mono goed , met stereo naar stereo aanzienlijk zachter. Bij mijn volca kick en beat maakt het niks uit welke verloop stekker ik gebruik. De volca beat is verschrikkelijk zacht heb allelei kabels geprobeerd, wel jammer , de kickdrum is goed de rest is veelste zacht.
 
Ik heb ondervonden door de volca beat als "master" te gebruiken in mijn sync kabel setup er nu geen sync problemen zijn, had namelijk eerst de monologue in het begin van de sync kabel setup
 
Back
Top