formant shifter

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.162
Locatie
Apeldoorn
Aangezien ik alweer langere tijd gescheiden ben en geen vrouw voorradig is zit ik te denken aan een formant shifter.
Want ik zou wel iets met vrouwelijke vocals willen doen.
Ik heb Melodyne maar helaas essential uitvoering en de upgrade zodat je formant kan shiften is wel meteen 200 euro extra.
Da's toch een aardig bedrag voor de hobby dus ik keek wat rond en m'n indruk was dat er maar een paar zijn die een mannenstem behoorlijk omzetten in een vrouwenstem en die zijn aan de prijs.
Ik zag er eentje van Little Alter boy en die was 69 dollar maar op youtube was er veel gepraat in de clips met allerlei technische details maar het echte formant shiften kreeg ik maar weinig indruk van.
Zijn er leden die deze plugin hebben?
Of een andere schappelijk geprijsde die wel goed is.
 
Aangezien ik alweer langere tijd gescheiden ben en geen vrouw voorradig is zit ik te denken aan een formant shifter.

Prachtige zin, moest er hard om lachen :dubbel:
 
Probeer anders ook eens Madrona's Virta.
Trouwens, tot 7 januari nog 25% korting.
 
Prachtige zin, moest er hard om lachen

Ja, ik vond 'm ook leuk dus ik dacht dan kan wel op het forum.
Het klinkt natuurlijk een beetje alsof ze uit een magazijn komen. ;)

Probeer anders ook eens Madrona's Virta.

Bedankt Hanz, ik keek even maar kreeg de indruk dat het meer om een synthesizer ging dan software wat zich specifiek met vocalen bezig houdt.
 
The-Orb-GUI.png

Bedoelde je zoiets?
 
Laatst gewijzigd:
Bedoelde je zoiets?

Ik weet het niet.
Ze gaan met een bas sample aan de gang en andere geluiden maar ik hoor niet een mannenstem in een vrouwenstem veranderen, da's waar ik naar op zoek ben.
Dat schijnen niet veel van die plug ins echt goed te doen.
Ik download de trial wel en ga 'ns wat ermee proberen, thanks!
 
VET dat ventilatierooster in de plugin! :okdan:
kunnen ze van de plugin geen modulaire module maken?
soundwise niet geluisterd maar de looks zijn oke :D
 
Jeej hoe moet ik dit eens vragen.. zou je werkelijk erachter kunnen staan, achter je track, waar je jezelf hoort zingen als een vrouw? Wat is het doel ervan cq waarom zou je dit willen bijv?
wat is er -als je de 'vrouwelijke versie' van je stem OK vind- dan evt. mis met je eigen mannelijke stem? stel dat het een fantastische track wordt, een hit zelfs en mensen willen 't live zien, of onderzoeken wie erachter zit.. en wat blijkt, het is een man die z'n stem heeft omgevormd tot een vrouw..

Help me out, ik probeer dit te bevatten.. kan zijn dat de muziek zich specifiek leent voor een vrouwenstem, maar dan nog, waarom maak je dan die muziek als er geen vrouwenstem aanwezig is.. Ik maak ook geen muziek die perfect is voor gitaar, terwijl ik geen gitaar speel noch een gitarist in m'n buurt heb :)
 
Laatst gewijzigd:
Jeej hoe moet ik dit eens vragen.. zou je werkelijk erachter kunnen staan, achter je track, waar je jezelf hoort zingen als een vrouw? Wat is het doel ervan cq waarom zou je dit willen bijv?

Het is heel simpel.
Ik ben hobbymatig met muziek bezig dus absoluut niet met het idee hits te scoren.
Als ik zover was dan zou ik wel een zangeres inhuren.
Ik zit nu meer gewoon wat te pielen met ideëen en hier en daar een halve track, ben ook nog niet zo lang bezig.
Nou kan ik als man zijnde van alles zelf doen met m'n hobby.
Kan beter leren piano spelen en als je echt goed keyboard speelt dan kan je behalve hier en daar een paar akkoorden inspelen ook veel meer natuurlijk.
Het improviseren op een melodielijn wordt dan ook veel makkelijker dus de muziek wordt interessanter.
Maar 1 ding kan ik natuurlijk niet en dat is zingen als een vrouw terwijl ik vrouwenstemmen in de electronische muziek juist zo tof vind.
Toen ik nog getrouwd was had ik een vrouw die in een koor zong en een goede stem had maar...toen deed ik nog niets met deze hobby.
Nou ken ik in m'n kennissenkring wel een vrouw maar die heeft niet echt gevoel voor ritme dus ja; what to do?
Dat is waarom ik het idee had m'n stem via een plug in als een vrouw te laten klinken om zo op die manier toch wat te kunnen doen.

Als je Reaktor bezit

Helaas werk ik niet met Reaktor maar toch bedankt in ieder geval!
 
Back
Top