kopen van software met paypal probleem

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.159
Locatie
Apeldoorn
Ik wilde de upgrade naar het volledige Air music pakket doen bij plugin boutique voor 70 euro.
Speciaal een paypal account aangemaakt en er genoeg saldo opgezet zodat ik de aankoop kon doen.
Bevestiging per mail dat er saldo opstond.
Produkt in de winkelkar en dan betalen, inloggen bij paypal en die vraagt om koppeling met een creditcard? (die ik niet heb)
Gebeld met paypal medewerker en die kon er ook niets aan veranderen, hij kon ook niet zien dat ik een transactie wilde doen en kon dus niets aanpassen.
Mijn vraag aan jullie; hoe bestellen jullie bij plugin boutique of audio deluxe?
 
Die koppeling met je bank wordt bij mij altijd gevraagd als er bij betalen niet genoeg saldo op PayPal staat. Kan zijn door de wisselkoers dat je net te kort komt dan komt die koppeling vraag namelijk, even nachecken en nog wat overboeken na PayPal. Dan zou het goed moeten gaan.
 
Totaal naast de kwestie maar ik heb dit ook al gehad bij 'AirrBnb'. Terwijl ik ook genoeg geld er had opgezet. Ik wil dus ook graag geholpen worden!
 
tegenwoordig kan je gewoon je paypal aan je bankrekening koppelen, hoeft er nooit geld op te staan.
'tis maar een tip..
 
Ik heb mijn Paypal account wel gekoppeld aan mijn creditcard en dat werkt super. Snel en veilig.

Vroeger moest je altijd geld naar je PP account overmaken....was een ramp en omslachtig. Ik dacht dat dat niet meer kom maar blijkbaar dus wel. Wat anoniempje al schreef....misschien de wisselkoers niet bij inbegrepen? Zet er anders iets meer op dan weet je zeker dat het genoeg is. Je kunt het er altijd weer afhalen.
 
Produkt in de winkelkar en dan betalen, inloggen bij paypal en die vraagt om koppeling met een creditcard? (die ik niet heb)

Sommig webshops gebruiken Paypal puur als creditcard-processor (die service bieden ze ook). Dan zie je wel een Paypal scherm, maar kun je alleen maar een creditcard gebruiken.

Stond er echt een "Betaal met Paypal" logo of een betaal met creditcard logo op de betaalknop?

En wat fourier zegt: houdt rekening met de wisselkoers die Paypal hanteert. Die is wat ongunstiger dan wat je misschien zelf gebruikt hebt. En mogelijk was die 70 euro die je gezien hebt nog wel excl. BTW of iets dergelijks.
 
Ja heel gedoe vroeger met een overschrijving duurde 3 werkdagen tot het geld op je Paypal rekening stond. Nu betaal ik snel met de Bancontact optie. En met de bancontact app op mijn gsm staat het geld in mibder dan een minuut op mn rekening zonder gedoe met bakjes: Gewoon bedrag ingeven.. QR code scannen op je gsm.. pincode ingeven (anders dan je bankrekening uiteraard) en klaar. Wat dat betreft een hele vooruitgang!
 
Stond er echt een "Betaal met Paypal" logo of een betaal met creditcard logo op de betaalknop?

En wat fourier zegt: houdt rekening met de wisselkoers die Paypal hanteert. Die is wat ongunstiger dan wat je misschien zelf gebruikt hebt. En mogelijk was die 70 euro die je gezien hebt nog wel excl. BTW of iets dergelijks.
Er stond Paypal logo en na inloggen kreeg ik het scherm met creditcard koppelen.
Dat gebeurde ook nadat ik m'n account had aangemaakt, ze willen altijd meteen van alles van je weten.
Bij plugin boutique kan je de prijs in 4 valuta laten weergeven en ik had 'm op euro staan dus dat was het probleem niet.
Ik had nog niet m'n bankrekening gekoppeld omdat ik niet aan allerlei instanties m'n bankrekening wil koppelen in verband met big data.
Allerlei bedrijven willen graag al je gegevens en als het om gevoelige gegevens gaat zoals m'n rekeningnr dan ben ik voorzichtig.
Ik wilde paypal als electronic wallet te gebruiken dus met een saldo een aankoop doen.
Ik moest als ik het geld terug wilde storten nu toch m'n rekening koppelen helaas terwijl op hun site wordt verteld dat je met saldo op je rekening gewoon kunt betalen?
Ik ga nu m'n rekening gekoppeld is het de komende dagen nog een keer proberen.
Bedankt zover voor jullie reakties!
 
Werkt ook zo met bijvoorbeel Max MSP. Als je het pakket koopt dan is het misschien anders.. maar als je maandelijks voor een tientje Max wil gebruiken, dan willen hun de garantie dat ze kunnen afschrijven. In Belgie schijnt dit ook een dingetje te zijn... maar misschien lieg ik daarover.
 
Het probleem is opgelost maar vraag niet hoe.
Kreeg bevestiging van koppeling bankrekening.
Saldo ondertussen weer terug gestort op m'n rekening want ik kan nu betalen met m'n rekening toch?
Vanochtend een poging gedaan, weer na het inloggen bij betalen scherm met verzoek om creditcard koppeling, dus even gebeld.
De dame zei omdat het de eerste keer is kan het zijn dat het niet gaat omdat er geen saldo opstaat dus weer 70 euro gestort.
Nieuwe poging en weer het scherm met vraag om creditcard koppeling, weer gebeld.
Zegt de helpdesk dat het waarschijnlijk een website is die meteen cash wil en niet achteraf betaald wilt worden dus moet m'n saldo in Britse ponden. :?
Hij stuurt me een berichtje hoe m'n saldo om te zetten in ponden, daarna omgezet in ponden.
Door de iets hogere wisselkoers van paypal kwam ik nu 2 pond tekort dus weer geld over gemaakt, minder dan 10 euro gaat niet dus dan maar 10 euro.
Toen weer m'n saldo omgezet in ponden en jawel; ik kon nu gewoon betalen! pfffff eindelijk!
Na ontvangst van bevestiging ordernr en serial opgestuurd om de serial voor de volledige upgrade te krijgen.
Nu moet het goed komen.
Ik had gisteren m'n zoon aan de telefoon en die vertelde dat hij wel 'ns posters in verwegistan had gekocht en dat het altijd goed ging met paypal, hij heeft nog nooit geld op dat account gehad?
Schiet mij maar lek.........
Bestelt één van jullie wel 'ns bij plugin boutique en gaat het dan ook zo moeilijk?
 
Ja, en nee geen problemen met eerder genoemde methode. Zoals je het nu beschrijft doe ik het altijd al. En nog nooit een bankrekening gekoppeld.
 
Ik had een plots probleem met een abo in de usa. Kon plots niet meer betaald met paypal. Nu, jaren later weet ik sinds kort waarom: mijn gekoppelde visa heeft betalen in usa uitgevinkt staan als ik inlog bij mijn bank.
Vast een tip voor sommigen hier. Dat plots was vast ook na een nieuwe kaart een probleem, of omdat ik t zelf ook afgevinkt had en vergeten was.
 
Back
Top