Nord 3. Gevoeligheid rotary encoders.

Harry Turtle

Ouwe rot
Lid sinds
11 oktober 2009
Berichten
769
Locatie
Pernis
Hoi,

Heb een nord 3 binnen gekregen. Wat me opvalt is dat de rotary encoders een dag later veel langzamer gaan dan ervoor.

Ze doen het soms soepeler en de ene keer stugger..
Ik vroeg me af of dit een instelling is die ik ergens kan vinden.
Zoiets als encoder sensitivity??? nu moet ik twee keer draaien om een kwart te maken maar voorheen ging dat dus even wat makkelijker.

Of is dit een mogelijk issue?

Ook onthoud hij mn midi kanalen niet..

Tnx alvast
 
ik vind het echt een te gekke bak die nl3! heb hem al jaren en verrast me nog steeds!
maar jou encoder probleem ken ik niet. de waardes lopen syncroon met de hoeveelheid dat je aan een knop draait. Simpelweg als ik een streepje op de fysieke knop zou tekenen loopt de led ring netjes mee bij het draaien...

een altenatieve instelling hiervoor ben ik nooit tegen gekomen in de synth... dus hopelijk helpt een os update of schoonmaken?

midikanalen onthouden doet hij wel maar je moet de gemaakte settings even saven in global settings (ik geloof dat het zo heet... heb de nl3 niet bij hand)... rechter knopje boven de led display.

wil je bijvoorbeeld met verschillende setups werken (bv met externe midi sequencers) dan zijn performance patches interessant

als je een perfomance patch saved slaat hij dit soort instelling in de patch op, ook de modwheel pitchbend instellingen en meer.... als je een geluid verandert zal hij dit ook opslaan in de performane patch zonder de orginele patch te overschrijven.

succes
 
Op mijn Nord Stage 2 zitten dezelfde encoders. Soms moet ik 100 keer draaien aan een encoder voordat deze 'reageert'. Dan komt-ie langzaam op gang en daarna draait-ie zoals elektrofunk beschrijft :). Raar gedrag natuurlijk, aangezien het geen 'analoge' knop is, maar dat gevoel geeft 't wel 'n beetje. Lijkt me dus eerder iets aan de knop te zijn?
 
Back
Top