[Intro hardstyle] non name (niet af nog)

4tune

Stamgast
Lid sinds
18 september 2003
Berichten
303
Locatie
Amsterdam
Ik ben nog niet zo superlang bezig met muziek maken en daar door ook nog niet zo goed.

Waarom intro? Dat kwam doordat met een nieuwe VST synth bezig was en daar kwamen zulke vette space geluiden uit dat het uiteindelijk een soort van intro plaat is geworden. Hij is alleen nog niet af maar dacht eignelijk dat jullie me misschien advies konden geven.

Het nummer moet dus nog aangepast, verlengd en afgemixt worden.

Ik heb zelf nog hele slechte boxen en heb gemerkt dat al het lage in m'n track niet lekker zit. Ik hoor de helft in het lage namelijk niet. ik ben dus al druk aan het sparen voor een betere geluidskaart en monitoren.

Mijn geluiden zijn nog wat standaard en ben al druk bezig om ze te verbeteren.

Gemaakt met Cubase SX, Albino, SuperWaveP8 DR-008 en wat samples.

http://meerenvaart.tweakdsl.nl/music/upload.mp3
 
Hoi , Leuke track die stevig in elkaar steekt.
Mijn kritiek is Dat de voice-over niet te verstaan is.
Geef het wat meer de ruimte door andere klanken weg te laten,wat harder te zetten
en compress it to jesus.
Over de opbouw en melodie kan ik niets zeggen want je track is natuurlijk niet af.
Vette sounds trouwens.
 
Thnx voor de comment. Bedoel je dat ik klanken uit de stem moet EQen zodat ik hem harder kan zetten? Ik ben al een tijdje bezig geweest om Compressie onder de knie te krijgen. Ik gebruik RComp van waves en heb al een aantal stukken in CM en online gelezen maar vind dit een moeilijk onderdeel.
 
tja de vocal heeft iets minder effect nodig als je het meer verstaanbaar wilt maken ! maar ik vin het best zo !
wel vind ik dat het nummer weinig variatie heeft en dat het erg mid klinkt, ik mis het echte laag en echte hoog !
maar hou je eerst ff bezig met de arrangementen het is gebaseerd op alleen een hihat, kick en leadje misschien moet je ook claps, achtergrond geluiden en vreemde geluidjes toevoegen die het spannend houden !

misschien moet je ook proberen om meer live feel te geven door wat met de phaser, flanger of cutoff van de kick te doen ala chosen few :P gewoon jassen met de knopjes en die brute feel geven... maar het klinkt leuk hoor, nog geen topproductie maar dat komt heus nog wel, gewoon doorproberen en gebruik maken van alle kritiek die je wilt gebruiken !

succes... ps. luister goed naar de lagen in je muziek alles ligt nu in 1 laag... de voorgrond! daarin moet je meer varieren!
 
Origineel geplaatst door 4tune
Thnx voor de comment. Bedoel je dat ik klanken uit de stem moet EQen zodat ik hem harder kan zetten? Ik ben al een tijdje bezig geweest om Compressie onder de knie te krijgen. Ik gebruik RComp van waves en heb al een aantal stukken in CM en online gelezen maar vind dit een moeilijk onderdeel.
Nee ik bedoel met klanken de andere geluiden zoals snare synths.
:)
 
Origineel geplaatst door Mstudio1
tja de vocal heeft iets minder effect nodig als je het meer verstaanbaar wilt maken ! maar ik vin het best zo !
wel vind ik dat het nummer weinig variatie heeft en dat het erg mid klinkt, ik mis het echte laag en echte hoog !
maar hou je eerst ff bezig met de arrangementen het is gebaseerd op alleen een hihat, kick en leadje misschien moet je ook claps, achtergrond geluiden en vreemde geluidjes toevoegen die het spannend houden !

misschien moet je ook proberen om meer live feel te geven door wat met de phaser, flanger of cutoff van de kick te doen ala chosen few :P gewoon jassen met de knopjes en die brute feel geven... maar het klinkt leuk hoor, nog geen topproductie maar dat komt heus nog wel, gewoon doorproberen en gebruik maken van alle kritiek die je wilt gebruiken !

succes... ps. luister goed naar de lagen in je muziek alles ligt nu in 1 laag... de voorgrond! daarin moet je meer varieren!

De FX zitten al in de sample. Ik heb hem namelijk uit de film dune. Heb ff na je post nog even een half uurtje lopen klooien en elementen uit je verhaal geprobeert te gebruiken. Die elementen gebruik ik eigenlijk pas na 3 minuten ofzo.. Ik heb hem over m'n oude file geupload dus kan met dezelfde link beluisterd worden. En weer bedankt voor het commentaar.
 
dit klinnkt best lekker hoor! hierbij mijn commentaar:

het hoofd geluid, de synthstring, is neit stereo aangelegd? Hij komt bij mij in het midden door, dat vind ik jammer, je zou dus kunnen afwisselen, met deze in het midden en daarna twee tegelijk (1 links en 1 rechts), dan wordt ie wat ruimteleuker.
En ik zou ook gaan naar een ander melodie ergens in het midden emt een ander geluid, wordt het allemaal wat speelser van:)

succes
 
Ik doe even een kick omhoog. Ik heb er namelijk nog best wel veel dingen aan veranderd. Eigenlijk ben ik nooit tevreden maar heb er nu toch best wel een punt achter gezet. Op naar het volgende nummer want anders staar je er ook blind op. Ik hoor graag wat jullie er van vinden.
 
Back
Top