Mental Reality

payt

Enorm Lid
Lid sinds
4 april 2005
Berichten
1.644
Locatie
Yurp
Ok ik post ook maar weer eens een trackje, na al die tijd. Dit keer een beetje house-achtig, maar verder geen idee onder welke categorie het valt.. wellicht kunnen de experts me daar verder mee helpen.

De inspiratie was een autorit over de snelweg met een volle maan met hier en daar een wolkje en een indigo lucht.. wat je al niet kan aanzetten tot het maken van muziek he?




Enjoy!
 
Dank voor de commentaren mensen :)

Gebruikte gear:

Bas: BS2
pads/choirs: Streichfett
drums: grotendeels TR-8, en wat sampletjes hier en daar (de 'claps' zijn bijvoorbeeld een vuurwerk crackle effect)
sequence melodietje: System 1 met system 100 plugout
Verder een Microbrute voor wat arpjes en effecten, en een Jupiter 80 voor de rhodes piano, en een JP-08 voor het 'horn' geluid aan het einde, en voor de stabs.

Dat is het geloof ik.
 
DE streichfett is een geweldige aanwinst, zeker voor wat je er voor betaald. Hij heeft een eigen geluid, dus je moet hem niet zien als vervanging van bepaalde stringsynth. Maar zolang je hem dus als z'n eigen ding ziet, dan is het echt een leuk ding, en verrassend flexibel nog ook.

De streichfett is here to stay :)
 
Track klinkt goed, ga ik nog een keer luisteren.
Relexte chillout space met die choirtjes, is dat de streichfett ?, klinkt wel relext, preset demo op YouTube klinkt rommel.
Die snelle apreggio doet het hem!, klinkt droom achtig, ook afwissellend snel langzaam is goed, hoe heb je dat gemaakt ?
 
Track klinkt goed, ga ik nog een keer luisteren.
Relexte chillout space met die choirtjes, is dat de streichfett ?, klinkt wel relext, preset demo op YouTube klinkt rommel.
Die snelle apreggio doet het hem!, klinkt droom achtig, ook afwissellend snel langzaam is goed, hoe heb je dat gemaakt ?

Hallo designer,

Die choirtjes is inderdaad de streichfett, evenals de string pads hier en daar.

Die arpeggiootjes is de JP-08. Gewoon een geluidje met een snelle decay en dan 32ste nootjes programmeren zodat ze als het ware op en neer door de toonladder gaan, en dan een mooie delay er op. C'est tout!

Wat betreft presets: het valt me op dat presets vaak rommel zijn. Op de 1 of andere manier krijgt men het niet voor elkaar een synth goed te demonstreren. Blijkbaar is de combinatie van goed kunnen spelen, demonstreren en synths programmeren nogal zeldzaam. Het is eigenlijk 1 van mijn pet peeves de laatste tijd. Misschien moeten ze ons maar synths laten demonstreren in het vervolg ;)
 
Oh man, zodra die beat met de bass erin komt, zie ik inderdaad beelden voor me van een snelweg die onder je vandaan verdwijnt. Je weet wel, zo'n timelaps video gemaakt met een dashcam. Ik heb net verschillende video's bekeken met jouw muziek eronder en het is echt heel erg gaaf :D. Je track wordt dus ook echt anders met beeld erbij. Zit hoe dan ook prima in elkaar en er zit een heerlijke drive in. Prima track :okdan:.
 
Back
Top