Sherman Filterbank V1 -2dehandsprijs

W07

Stamgast
Lid sinds
5 januari 2016
Berichten
264
Wat is volgens jullie een correcte prijs voor een 2dehands Sherman Filterbank, 1e generatie?
Het toestel heeft ook wat uiterlijke slijtage, en de AM pot kraakt.
 
Potentiometers kan je gwn bestellen je moet gewoon mailen voor parts naar Herman. Ik zou dat eerst proberen fixen. Dan kan je er wellicht nog iets meer voor krijgen.
 
Heb je die am pot al rond gedraaid tot je er rsi van kreeg? Dat helpt.

Hier. Een letterlijk antwoorden van de man zelf:

wat meer draaien kan/zal de storingen wegnemen.
Als dat niet helpt, een drupje PRF7-78, ik heb dat hier staan.
 
bedankt voor de tips!
Heb Herman al ns gemaild, en die heeft onmiddelijk geantwoord. sympatieke kerel.

Ik weet dat uit ervaring dat dit helpt, maar het is behoorlijk extreem. Als ik trouwens parameters verander via midi klinken ze veel juister en properder dan als ik aan de knoppen draai, dit beestje is duidelijk al wat ouder.
Het lijkt ook alsof de resonance van filter 1 vast zit , deze krijst altijd evenveel ongeacht de andere instellingen.
Als ik out1 en main out inplug en luister naar enkel filter 2 werkt de res daar wel zoals verwacht. Dit en het feit dat de v1 zo snel in overdrive gaat heeft me toch doen besluiten dit toestel niet over te nemen en voor de v2 te gaan.
Want de klanken die het ding produceert zijn geweldig.
De verkoper vroeg er trouwens 400 euro voor, te veel imho.
 
Ah oke het is om te kopen van iemand. Welja dan kan ik dat bevestigen. Voor die mankementen is 400 zeker teveel..
 
Back
Top