This is a REMIX

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
Lid sinds
21 juli 2010
Berichten
3.656
Locatie
Budapest Magyarország
Dit is een remix :D

https://soundcloud.com/warehousegrooves/czr-feat-darryl-pandy-feelings-getting-really-strong/s-SFgrC

Oude CZR (Darryl Pandy vocal) track onder handen genomen... omdat de helaas te vroeg overleden Darryl Pandy voor mij zijn medewerking verleende aan een van de eerste (Chicago) house tracks in 1986 die bekend werden wou ik hem nog een keer terug brengen in die periode.
De originele versie heeft een meer Nu-Disco groove (als je het mij vraagt) waar ik van af wou.

Ben dan ook een :beard:
 
Last edited by a moderator:
Thanks Bob voor het kijken....... gelukkig had ik al uit voorzorg de link geplaatst :eureka:

Nummer staat natuurlijk op "private" omdat ze anders gaan zeuren dat het niet mag/kan enz ivm het gebruiken van een vocaal. ;)

Gelieve op het linkje te klikken dus :D

Reacties mogen onder de steep :koffie:


____________________________________________
 
Ik vind hem (persoonlijk) wat nerveus. Het ritme is te stuwend. Ik zou zelf de voorkeur geven aan een wat relaxtere beat zodat Farley z'n stem meer tot z'n recht komt. Neemt niet weg dat het supertof is...
 
Thanks en bedankt voor het luisteren Gloom

dod563: Was in eerste instantie bezig met een heel ander iets..... (dingen lopen creatief gezien soms een andere kant op)

Misschien waren 3 drummachines wellicht ook wel een beetje overkill :)

Zou eens gewoon een versie met alleen een TR 707 kunnen proberen wat ook prima zou thuishoren in dat tijdbeeld.

De primaire vocaal was van Darryl Pandy (die idd de vocalist was van Farley's grootste en bekendste hit)
Ben iig blij dat je het supertof heb gevonden. (is altijd een beetje gewaagd om als niet Chi-Town bewoner die sfeer proberen neer te zetten)
 
Alleen 707 zal het hem wel doen doen, ik denk. Ik was zelf eigenlijk onder de impressie dat Darryl en Farley 1 en dezelfde persoon waren maar heb me er nooit in verdiept. Heb Darryl/Farley ooit (live) in Nighttown (1993 ofzo) over het podium zien rollen en daarna aan het zuurstof zien gaan dat het mij toen niet verbaasd zou hebben als hij ter plekke dood neergevallen was. Ik heb een bootleg plaat van hem uit die tijd die ik nog steeds vind rocken. Tracks staan ook op YT.

Deze bv


of deze, die iOS gewoon erg...

 
Last edited by a moderator:
Alleen 707 zal het hem wel doen doen, ik denk. Ik was zelf eigenlijk onder de impressie dat Darryl en Farley 1 en dezelfde persoon waren maar heb me er nooit in verdiept. Heb Darryl/Farley ooit (live) in Nighttown (1993 ofzo) over het podium zien rollen en daarna aan het zuurstof zien gaan dat het mij toen niet verbaasd zou hebben als hij ter plekke dood neergevallen was. Ik heb een bootleg plaat van hem uit die tijd die ik nog steeds vind rocken. Tracks staan ook op YT.

Deze bv
ttps://www.youtube.com/watch?v=lYMc4MGA3fE

of deze, die iOS gewoon erg...

ttps://www.youtube.com/watch?v=eRUavf4VsU4

Als je iemand over het podium heb zien rollen die daarna aan de beademing moest dan was het 100% zeker Darryl Pandy :D ** Hij is trouwens niet oud geworden (48.)

Dank je voor je input :okdan: muziek uit die periode idd nog steeds heel dik is (kast vol heb staan uit die periode) :dj:
 
Same here. Jarenlang hoop gehad dat het ooit nog zou gebeuren maar sta nu zelf in StationTracks met niet zo moderne track tussen jonge hipsters…

http://22tracks.com/ams/stationtracks/81221 (PS Gaat om Bornek - Driftwood)

Ik weet niet zo goed hoe of wat maar laat het maar op me afkomen…. In ieder geval lachen, ja toch...
 
Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik een track van je hoor waarvan ik het eigenlijk niet zo goed weet. Sowieso klinkt het zacht. Maar belangrijker, de vocals vragen wat mij betreft om een track die veel minder strak is. Ik ben niet vies van contrasten zoals je weet, maar hier vind ik het gewoon niet zo goed passen. Als die rapper begint, past het veel beter. Misschien moet de vocals nog extreem bewerken om het beter te laten passen?
 
Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik een track van je hoor waarvan ik het eigenlijk niet zo goed weet. Sowieso klinkt het zacht. Maar belangrijker, de vocals vragen wat mij betreft om een track die veel minder strak is. Ik ben niet vies van contrasten zoals je weet, maar hier vind ik het gewoon niet zo goed passen. Als die rapper begint, past het veel beter. Misschien moet de vocals nog extreem bewerken om het beter te laten passen?

Had weer eens een oude Senn uit de kast gehaald ipv de vertrouwde AKG's (niet meer doen dus) ***geluid is goed alleen heeft een ander geluidsbeeld en dus een ander resultaat (zachter in dit geval) ...eh, nee, ik heb niet van die mooie metertjes *D

Eerste, tweede, derde en vierde instantie was ik ook met iets totaal anders bezig, dit was eerder een onbewust terug naar 1986/1989 piel ding.........
"Simpelste" zou oude piano, stringsample in een oude sampler, TR707 en live zanger/zangeres zijn :engel:

Ok, zal niet meer zondigen en me weer bezig houden met vaag culinair muzak geneuzel :W

Had al eens eerder iets in deze stijl gemaakt: (soort van mini mix) :dj:

https://soundcloud.com/warehousegrooves/jack-the-box-i
 
Laatst gewijzigd:
leuk die 88mix,doet me denken aan die 2 mixes die ook in de 'the house of hits' collectie box zaten van westside records
 
Back
Top