Summer tunes - Deephouse / Techhouse

Codec

Nieuwkomer
Lid sinds
24 november 2002
Berichten
22
Hi all!

Ik wil jullie, in het jaar van de inigetogen zomer, blij maken met een zomerse track!

Een melodieuze track dat met 113 BPM de ruimte voor een lekkere funky drive geeft. Heerlijk om warm mee te worden voor een avondje knallen.

Ik produceer deze muziek onder de naam Elleon (www.elleon.nl). Meer deephouse melodieuze en atmopsherische tracks.

Hij klinkt exra lekkere omdat ik mijn studio een flinke upgrade heb gegeven. Adam monitors, Push2 met Ableton Suite. Focusrite 18/20 soundcard en de Arturia Keylan 88 (geweldig midi keyboard!)

Mijn Soundcloud profiel:

de track:



Ik hoor graag wat jullie van deze vinden. Ik luister ook graag naar muziek van andere! Wat willen jullie laten horen :).

We kunnen zeker leren van elkaar.:okdan:

Bedankt voor jullie tijd!

Ciao!
 
Klinkt zomers.. een lead melodie mis ik, het kabbelt wat voort nu. Oh, en een leuke vocal eroverheen zou lekker zijn...

Ik vind het qua sound wat vlak klinken, weinig laag. En de kick is wat bongkig. Maar kan ook aan mij liggen, ik heb niet zulke hi-tech speakers :-)
maar in vergelijking met wat ik normaal luister valt dat me op....

Maar goed.. mss dan anderen na mij iets over de mix kunnen zeggen.
 
He Furious,

Thnx voor het luisteren.

Laat ik wat meer vertellen. Ik heb zelfs sinds kort Adam A7X monitors en wat een verschil met behringers haha. Dus ook even wennen hoe ik er mee om moet gaan.

Op de eindmix heb ik het laag denk ik iets te ver wegsneden om het hele diepe sublaag, wat over het algemeen ook niet veel in meer heeft. Onder de 50Hz.

Ik heb ook wat zelf mastering met behulp van ozone gedaan. Klein beetje multiband compressie en wat post EQing.

Ik heb gekozen voor een melodielijn die meeloopt en niet duidelijk een lead sound heeft. De vocals waar je het over hebt zou gaaf zijn.

Misschien heeft er iemand tips om aan goede vocals te komen... Ken niet iemand die kan zingen en tekst kan schrijven. Hoe doen jullie dat?
 
Het mist hippe breaks en fills.
 
Niet verkeerd als basis. Ik mis vooral een baslijn en een lead o.i.d. In het laag hoor ik heel erg in de verte wel iets (al is het zo minimaal dat het net zo goed ingebeeld zou kunnen zijn) , maar het geeft het nummer geen funky drive. En wat meer afwisseling kan ook geen kwaad. Zoiets als wat er gebeurt op 3:58 snap ik ook niet helemaal. Het lijkt alsof het nummer stopt en meteen weer van voren af aan begint.

Verder klinkt het allemaal prima en helder. Nu wat verder aankleden en uitbouwen.
 
ik vond hem heel erg mooi, heeft me geen moment verveeld.. Ik zou wel werken aan de puntjes die hierboven worden vernoemd, zal je track nog beter maken.. Veel succes..

En als je een duit in mijn zakje wil doen, mag je altijd luisteren naar en feedbacken op "Anounymous", hier op deze pagina :)
 
lekker luchtig idd. Strakke break vlak voor de 4'00 min... beetje gewaagd. Persoonlijk mis ik niet zo veel... de wat verlegen arp op de achtergrond biedt me voldoende diepgang...
 
BEdankt voor jullie feedback. Ik heb mijn settings op mijn monitor speakers aan moeten passen omdat de akoestiek in mijn kamer niet goed is. Hierdoor lijkt het dat ik laag in mijn mix heb zitten, alleen komt dat voornamelijk door de ruimte van mijn studio. Het is altijd even wennen aan nieuwe monitor speakers :).

Ik ga een nieuwe mixdown maken en ook naar jou track luisteren Gloomer, ben erg benieuwd!
 
Hoi Codec,

Ik vindt het altijd knap als het erop lijkt dat de basis van het ritme verschuift.
Het veranderen van de gebruikte synths gaat subtiel en dat vind ik mooi.
Voor mij alleen pc met versterker en boxen klinkt de mix lekker helder. :mega:

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:
 
Thnx Methox!

Voor de geïnteresseerde.... Ik heb een hele nieuwe mixdown gemaakt. Laag komt er nu mooi uit en kick is ook nog lekkere punchy. Nu klinkt hij zoals hij zou moeten klinken :D.

https://soundcloud.com/elleonmusic/unpaved-road
 
Laatst gewijzigd:
Het is inderdaad meer een Sub ipv een echt baslijn. Ik ga eens kijken naar een baslijn met kortere noten, dan komt er idd meer funk ik. Thnx voor je reactie Mauries
 
Back
Top