[Vocale track] Send me a song

hermax

Ouwe rot
Lid sinds
22 april 2004
Berichten
2.268
Locatie
Haacht
Het (muziek)schooljaar is bijna afgelopen en het was dus tijd dat ik mijn zanglerares een afsluitend zangstuk kon laten horen. Het is een lied van Celtic Woman, en ik heb er een heel schooljaar vocaal op zitten oefenen. Als ik het geen vijfhonderd keer of meer heb gezongen weet ik het ook niet meer.
Maar ik kan natuurlijk ook zelf muziek opnemen en dus heb ik er maar ineens een eigen versie van gemaakt.

Opgenomen met uitsluitend de Integra-7 en de V-synth. Geen computer, enkel een metronoom op de HD-recorder die mee liep. De drumpartij heb ik er op het laatste bijgespeeld omdat ik het toch een beetje te flauw vond zonder ritme. Ik ben daar best fier op want dat is gebeurd in één ruk op de toetsen. Het geeft het geheel een live-indruk.
Wat mijn zang betreft, hier heb ik deze keer veel aandacht besteed aan de reverb om het niet te droog te laten klinken. Ik denk dat het goed zit. Mijn stem is mijn stem natuurlijk, je kan ze graag horen of niet. Mijn engelse uitspraak is niet het van het, moet ik nog hard aan werken.

En vanaf nu zal ik jullie weer gerust laten wat mijn zang betreft... nu terug naar de instrumentale dingen die ik al te lang verwaarloosd heb. ;)
 

Attachments

  • Send me a song.mp3
    9,2 MB · Bekeken: 54
Sowieso hulde voor de dappere stap een track met eigen vocalen hier te delen.

Het klinkt niet verkeerd in het geheel. Ik weet niet of je veel aan mij hebt verder als complete zangleek, maar het kan op bepaalde plekken nog wel een tikje zuiverder, en in je uitspraak van het Engels zit inderdaad ook nog wel wat rek. In ieder geval succes!
 
Ik ken het stuk niet, maar wat ik hoor is muziekaal prima. Inderdaad prachtige drumpartij :okdan:. Wat Stupide zegt: dapper dat je je zang laat horen. Ik vind het al lastig om een stuk op de piano voor bekenden te spelen, laat staan iets te zingen (wat veel persoonlijker is) en te laten horen aan onbekenden. Cool! Ik ben ook zeker geen zangexpert, maar ik denk wel dat je, als je nog dapperder wordt, de zang op momenten krachtiger kunt laten zijn. Meer volume, sterker. Het nummer vraagt daar volgens mij om. En wat toonvastheid betreft, af en toe hoor ik bij de aanzetten nog even wat zoeken. Maar goed, daar heb je natuurlijk zangles voor :). All in all heel gaaf gedaan!
 
Mooie track! Enkele opbouwende opmerkingen die de track nog beter kunnen maken.

1) Ik denk dat je mix nog beter (want die is al vrij goed) zal zijn als je een klein beetje hoog van je piano wegdoet en een klein beetje hoog bij je stem bijdoet. Vooral dit laatste moet uiteraard met een goede eq gebeuren.

2) Hier en daar kleine intonatieproblemen, bijvoorbeeld rond 1'30".

3) Sommige synthsounds zijn een beetje op de rand van schel, bv. rond 3'10, 3'23.

4) Op sommige passages, zoals 3'10 en 3'57 zou je wat kunnen experimenteren met wat delay; je zou daar ook iets meer galm kunnen gebruiken dan op andere passages; dit werkt vaak goed bij dergelijke muziek.

Veel succes!
 
Back
Top