Rode NT 1A

Sjon

Ingeburgerd
Lid sinds
19 februari 2007
Berichten
52
Locatie
noord/brabant
Beste Forum members,

Wil binnenkort een studio microfoon aanschaffen om hiermee zang op te nemen in mijn studiootje.
Nou loopt er een leuke aanbieding bij i4-muzique.
Mijn vraag is: heeft er iemand zo'n mic in gebruik en wat zijn je ervaringen hiermee ?
Is het een goede koop voor zang opnames of is er een beter alternatief op de markt ?
Budget is zo'n 150,- t/m 300,-.

Gr, Sjon
 
Nt1a is een leuke mic.
Geen kwaliteit zoals een Neumann van 3000,- uiteraard.
Maar dat lijkt me logisch.

Leuke feature van de NT1a is dat hij maar 6dba ruisvloer heeft.
Je kan met die microfoon dus een bromvlieg opnemen.
Een Neumann van 3000,- heeft zelfs niet zo'n lage noisefloor.
:)
 
Heb altijd goeie ervaringen met RØDE gehad, heel lang met een NT-2 (1e generatie) gedaan, klinkt geweldig voor z'n prijs. Ik ken de NT1A niet, maar denk dat het een prima mic is. Dynamische mic zoals een sm58 zou ik snel voor gaan voor studio werk, maar is ook afhankelijk van de zangstijl of type instrument. Mocht je dat wel willen, de M1 van RØDE is een stuk goedkoper en klinkt wat mij betreft beter. En anders doorsparen voor een Telefunken M80, beste dynamische mic die ik ken... (maar zit een paar euro boven je budget)
 
Goeie ervaringen mee, met die NT1A. Is inderdaad zeer geruisloos en vrij klankneutraal. Bovendien krijg je 10 jaar garantie als je online registreert op de RODE site. (aankoopbon wel nodig)
 
Rode NT1A

Rode NT1A

Beste Members,

Ben hiermee geholpen en hoor weinig negatiefs over de Rode NT1A dus ga hem aanschaffen.
Bedankt voor alle reakties :)

Gr. Sjon
 
Veel plezier ermee alvast, laat ook eens horen of en hoe die je bevalt!
 
Ben ook wel benieuwd, zit er ook al een tijdje op te zoeken voor een leuke Allround condensator mic die breed inzetbaar is eneentje die ik niet na een tijd hoef up te graden naar een betere omdat het tegen valt. Heb zelf al jaren een shure sm58 maar wil toch graag wat in een andere categorie.
 
Rode NT1A

Rode NT1A

Beste Forum Members,

Ik heb nu een tijdje wat gespeeld met de Rode NT 1A.
Veel zang opgenomen en ook wat uitgeprobeerd met instrumenten.
Moet zeggen dat het voor zang opnames gezien prijs / kwaliteit ( zoals sommige van jullie al beaamt hadden ) het een goede keus is.
Voor opnames van instrumenten is het wat minder.
Ik ben er erg gelukkig mee en hoop binnenkort een track te plaatsen waarin met deze microfoon de zang opnames te horen zijn !
Bedankt nog voor jullie input :halleluja
 
Beste Forum Members,

Ik heb nu een tijdje wat gespeeld met de Rode NT 1A.
Veel zang opgenomen en ook wat uitgeprobeerd met instrumenten.
Moet zeggen dat het voor zang opnames gezien prijs / kwaliteit ( zoals sommige van jullie al beaamt hadden ) het een goede keus is.
Voor opnames van instrumenten is het wat minder.
Ik ben er erg gelukkig mee en hoop binnenkort een track te plaatsen waarin met deze microfoon de zang opnames te horen zijn !
Bedankt nog voor jullie input :halleluja

Misschien wist je dit al, maar misschien ook niet:

De NT1a is een cardoid microfoon.
Een cardioid microfoon heeft het zogenaamde proximity effect als de geluidsbron dicht bij de microfoon staat.
Wil je een neutrale opname maken met de NT1a, zet deze dan wat verder weg van de geluidbron (een meter ofzo).
Heb je dat al uitgeprobeerd?
 
Back
Top