[DEP5] Display stuk of niet?

shortwave

Ouwe rot
Lid sinds
4 Maart 2003
Berichten
3.979
Locatie
Amsterdam
:confused:

Dinsdag was ie er dan eindelijk: de lang gezochte Roland DEP-5 digital FX processor, ofwel "Debbie". Verkeerde in uitstekende staat en kostte me 100 euro, wat ik een goede prijs vond. De verkoop verliep helemaal via e-mail. Verkoper was erg netjes met beantwoorden van e-mails en stuurde foto's enzo. Nu ja, ik vertrouwde het verder wel. Dus dinsdag kwam het pakket met daarin de DEP-5 keurig en veilig verpakt.

Tja, en dan..... ik sluit Debbie aan en dan heb je het hoor: display doet het niet. GVD, denk ik.... ben ik dan toch opgelicht? Kon het me niet voorstellen, gezien de keurige aard van de e-mail uitwisseling etc. Misschien dan het display toch beschadigd tijdens transport, ondanks de goede verpakking? Anyways, Shorty zat dus in =( =(

Ik ben geen gekwalificeerde elctrotechneut, maar wel erg handig en technisch aangelegd. Heb zelf wel microswitches enzo vervangen in synths. Dus natuurlijk schroef ik die DEP-5 ook open, om te kijken wat er loos kan zijn. Alle schroeven los, kappen eraf, en dan stekker er weer in. Tot mijn stomme verbazing: het display werkt nu wel gewoon. Ik voorzichtig alle connectoren enzo bewegen of er contacten los zitten o.i.d., maar wat ik ook doe het display blijft keurig branden.

Niet dat het superbelangrijk is, maar ik vraag me toch af hoe dat nou kan??? In ieder geval pronkt Debbie nu in mijn rack onder haar kleinere broertje DEP-3 :)

Bedankt voor jullie aandacht! ;)
 
Back
Top