mijn eerste "echte" track (techhouse/techno/progressive)

ken-guru

Ingeburgerd
Lid sinds
5 februari 2009
Berichten
85
Locatie
Utrecht
Hi.

Long time lurker, first time poster :)

https://soundcloud.com/ken-guru/jari-tolkkinen-mi-jumi

Alle feedback welkom!

Gear pron:

Basslines - SH-101 en x0xb0x
Paar sounds van JU-06
Rest met Maschine.
 
Last edited by a moderator:
Specifiek ben ik op zoek voor feedback over mixing/mastering. Daar heb ik niet zo veel ervaring.
 
Je track loopt wel lekker maar ik vind 'm wel braaf qua sound. Persoonlijk vind ik delays nooit zo geweldig omdat ze alles zo dichtsmeren en afbreuk doen aan de power. Misschien kun je alles waar nu een delay op zit meer sidechainen zodat de diverse riedeltjes niet boven de beat blijven hangen maar echt opgenomen worden in 't geheel?
 
Ik vind deze leuk klinken, maar moet nog een goed afgestelde compressor overheen om alles wat strakker te maken. Kzou ook een beetje de lowmids opkuisen en sommige leads wat extra eq'en.
Succes!

Hoi en bedankt BigImpactSound.

Heb je misschien goie tutorials/voorbeelden voor dit soort tuning?

gr,
 
ik vind hem wel leuk, klinkt wel lekker-goed verloop
kan zo gauw geen adviezen geven helaas, ben zelf geen sound engineer.
 
Lekker sfeertje.
Wel eens dat het lowmid wat opgeschoond kan worden. Het is die combinatie van die bonkige kick en bass die alles behoorlijk dicht plamuurt. Wellicht die kick een beetje eq'en(of helemaal een andere kick)?
 
Ik denk dat als je meer aandacht besteed aan de panning dat er al een boel gewonnen is.

Voor de rest best een leuke track.

Enne, mastering is een vak apart. Musiceren en masteren zijn 2 compleet verschillende werelden.
Maar voor zover je in je studio bezig bent en je sound wil opvijzelen zeg ik dus panning, en wat meer EQ op bepaalde frequenties.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top