Schaftkeet/kantoorunit ombouwen tot kleine studio

mstsfreak

Ouwe rot
Lid sinds
10 november 2004
Berichten
577
Locatie
Guttecoven
Ik ben aan het kijken welke opties er zijn bij het bouwen van een eigen studioruimte. Eerst zou ik de zolder gaan verbouwen, maar dit is niet zo handig, omdat ik hier lastig evt. klanten zou kunnen ontvangen en ook de wasmachine en droger staan hier regelmatig lawaai te maken.
Dus kwam ik op het idee om te gaan kijken voor een 2e hands kantoorunit/schaftkeet en deze om te bouwen.

Heeft iemand van jullie ervaring met:
-Het geluidsdicht maken van de unit?
-Warmte-isolatie.
-Vervoer, plaatsing, vergunning?

Het belangrijkste is natuurlijk het geluidsdicht maken. Is het verstandig om een keet te gebruiken of kan ik er beter niet aan beginnen?
 
Het lijkt mij niet een verstandig plan eerlijk gezegd....het geluidsdicht maken van zo'n keet lijkt mij vrijwel ondoenlijk. Ook de akoestiek zal bovendien beroerd zijn en je hebt niet veel ruimte voor aanpassingen om dat te verbeteren.

Waar zou je zoiets willen neerzetten trouwens, in je tuin? Als mensen er lucht van krijgen dat er apparatuur in staat kan je natuurlijk wachten op een inbraak (tenzij je ook daar allerlei dure maatregelen voor neemt). En hoe een (inboedel)verzekeraar daar mee omgaat, geen idee.

Kortom, ik zou toch proberen een andere oplossing te bedenken. Maar misschien zijn er SF'ers die er wat positiever tegen aan kijken :)
 
Als je de ruimte hebt is het zeker een oplossing, maar in een woonwijk sowieso een 'kamer in kamer constructie' inbouwen.
Buren gaan hoe dan ook klagen als ze bij mooi weer buiten zitten en mee moeten genieten.. daarbij is het voor jezelf ook niet heel erg plezierig om je muziek te moeten delen met de buurt.

Dit soort units dempt niet genoeg om flink in los te kunnen gaan. Je moet dit wel isoleren.. maar dat heeft wel als bijkomend voordeel dat het iets beter te verwarmen is in de winter. :)
Hou ook rekening met de zomer, isoleren betekend dan dat je je je warmte niet kwijt kunt, en een paar powersupplys kunnen de boel dan aardig opwarmen.
Goeie luchtverversing is een noodzaak, mede omdat een goede geluidsdemping van een kamer in kamer constructie een hermetische afsluiting vereist.
 
Back
Top