Korg Poly 61 tuning problemen

Wallyman

Stamgast
Lid sinds
31 juli 2015
Berichten
135
Locatie
Woerden
Hi,

Ik ben een Korg Poly 61 aan het opknappen, alles lijkt nu te werken hij is alleen zo vals als een kraai. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Er was wel wat batterij lekschade op sommige IC's, deze heb ik schoongemaakt. Er zijn geen koperbanen weggevreten. De spanning op de voeding ziet er prima uit. Ik heb de batterij al vervangen voor een knoopcelhouder met een diode op R70.
Het is een DCO synth ik weet niet of je het per voice kan afregelen.
Hij reageerd overal op is te programmeren en alles werkt normaal. De voices reageren alleen heel erg vreemd. Iemand ervaring en tips waar het in zou kunnen ziten?

Groeten, Walter
 
Er zitten 6 potmetertjes op de printplaat waar je iedere voice mee kan stemmen. Komt wel vaker voor dat een p61 na reanimatie niet meer helemaal op stem is :)

ps. je kunt aan de rode ledjes zien welke voice er speelt (wel zo handig).
 
Ik ga wel even per voice proberen af te regelen. Ik dacht dat dit niet kon omdat het een DCO synth is. Veel valser als dat hij nu ik kan bijna niet :D
 
T is een vco synth met digitale controls, beetje hybride dus. De puristen onder ons SFers zullen van dat statement mogelijk gehakt maken maar soit ;)
 
Grappig ik heb precies de zelfde problemen. Ik ben ook een Poly 61 aan het opknappen. De voeding was defect, een aantal print banen waren weggevreten door batterij lekkage en de band kabel tussen het CPU en Voice board was kapot. Hij gaat nu weer aan en er komt geluid uit. Maar er zijn nog een aantal problemen:

- Hij is zo vals als een toeter.
- De toetsenbordindeling is niet juist, de onderlinge afstand van de toetsen lijkt niet te kloppen. Maar ook is de aller laagste toets nu de hoogste toets geworden.
- Het ledje van de knop "Poly" knippert zeer onregelmatig. (niet goed te zien op de video)

Videotje:
https://www.youtube.com/watch?v=BI4Yta-A-e0

Alle controls op het frontpaneel werken. Als iemand een idee heeft waar ik moet zoeken hoor ik het graag!
 
Laatst gewijzigd:
Het stemmen heeft bij mij een stuk geholpen. De laastse voice is nog niet helemaal lekker er zit een rare kronkel in het signaal. Het ledje van deze voice brand ook minder fel. Ik heb geen scope maar het met de soundcardscope applicatie en een stemapparaatapp gedaan.
Ik ga de voeding nog voorzien van nieuwe Elco's ik hoop dat het helpt....

@DarkChaos, heb je de batterij al vervangen en de patches opnieuw geladen via de tape interface?
 
Laatst gewijzigd:
@Wallyman: er zit momenteel geen batterij in en ik heb nog geen patches ingeladen. Denk je dat dit de oorzaak zou kunnen zijn van dit gedrag? Weet jij trouwens waar ik die factory bank dump kan vinden?
 
Het lijkt er op dat de connector van de kabel die envelopes aanstruurd niet helemaal lekker meer is.
Dit veroorzaakt de rare voices. Dat wordt de connector vervangen met iets anders.
 
Back
Top