DX21 sounds overzetten naar Korg Kronos?

robbie50

ferkeert lit
Lid sinds
20 Maart 2004
Berichten
1.239
Locatie
Bij de Zee maar niet de noord!
:okdan:
Hallo,

Ik heb, uit een oud en grijs verleden, soundsets (welke ik ook zelf maakte) op een Cassette bandje staan.
Deze kan ik natuurlijk via Cool-edit of zo omzetten naar een Wav. file, maar HOE krijg ik ze in mijn Kronos?

Heeft iemand dit gedaan of heeft iemand een idee?:eureka:

Graag tips!


groet,

Rob
 
in theorie doe je dan de volgende stappen:
- eerst maak je per noot (range) een wav sample
- deze kopieer je naar usb stick en dan naar de kronos op de ssd
- ga dan naar de sampler (eerst geheugen van de kronos leeggooien
- Maar dan een multisample per preset (program) waarin je de samples zet die voor die preset nodig zijn.
- vervolgens zet je de note range zet je per sample
- en als laatste definieer je de looppoints.
- doe dit voor al je presets
- save daarna de samples als KSC bestand

- nu ga je naar de HD1 synth engine
- maak je presets na door het selecteren van je Multi sample en het instellen van de filters, envelopes en effecten

Dat is het proces dat je dient te doen.

in de video hieronder laat ik dit hele proces zien:
 
Quif,

Dank voor je reactie....maar.......:?
Ik bedoel dus echt SOUNDSETS, file's met van die datapiepjes!
Deze "banken" wil ik dus laden......geen muziekopnames of zo.....

Misschien was ik onduidelijk :stupid, maar DANK voor je reactie....

groet,


rob
 
ah, zo :)

nee dat kan niet
 
je zal ze eerst moeten dumpen in een dx21 en ze dan dumpen als sysex, met een beetje geluk kan je die sysex files dan in de kronos laden

idem voor dx7 sounds:
 
je zal ze eerst moeten dumpen in een dx21 en ze dan dumpen als sysex, met een beetje geluk kan je die sysex files dan in de kronos laden
leuk bedacht, maar dat werkt niet, de dx21 is een latere generatie 4 osc synth.

De mod-7 van de kronos kan alleen 1e generatie DX7 Sysex files inlezen die alleen gesupport werden door de eerste generatie 6 oscs FM synths plus de DX9.

Dus dx21 files kunnen simpelweg niet ingelezen worden.
Enige optie is samplen vanaf de DX21 of nabouwen in de mod-7 als je die wil overzetten naar een kronos. Dat kan altijd natuurlijk.
 
leuk bedacht, maar dat werkt niet, de dx21 is een latere generatie 4 osc synth.

De mod-7 van de kronos kan alleen 1e generatie DX7 Sysex files inlezen die alleen gesupport werden door de eerste generatie 6 oscs FM synths plus de DX9.

Dus dx21 files kunnen simpelweg niet ingelezen worden.
Enige optie is samplen vanaf de DX21 of nabouwen in de mod-7 als je die wil overzetten naar een kronos. Dat kan altijd natuurlijk.

Een andere optie is de DX21 sounds omzetten naar DX7 sounds. Dat is perfect mogelijk, hoewel er geen garantie is dat het 100% hetzelfde zal klinken:
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1810587&postcount=6
Via dxconvert

En wat lees ik daar:
If you need to convert Cassette Interface data (dx100/27/21, dx9, tx81z) to SysEx you need Vincent van Dam's CAStools to convert WAV files to CAS format. DX/TXconvert can read and convert these CAS files.

Dus, eerst CAS file maken van je wav, dan in DX convert, dan naar de Kronos! Ben benieuwd
 
Een andere optie is de DX21 sounds omzetten naar DX7 sounds. Dat is perfect mogelijk, hoewel er geen garantie is dat het 100% hetzelfde zal klinken:
https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1810587&postcount=6
Via dxconvert

En wat lees ik daar:


Dus, eerst CAS file maken van je wav, dan in DX convert, dan naar de Kronos! Ben benieuwd
nice!, klinkt als een goede oplossing, en ook al is het misschien soms niet 100 procent kwa sound conversie, dan is het aanpassen vast minder moeilijk dan helemaal opnieuw maken van de sound.
 
Gave oplossing!
Ik heb software gedownload en ga eens aan de slag hiermee...
HARTELIJK dank voor deze snelle reacties en oplossingen!:okdan::doei::halleluja


rob
 
Back
Top