"Paul Hardcastle - Rainforest" Snare sound

Is niet meer dan een 808 met een dikke eq en compressie van een ssl ofzo en gated reverb.
Ik heb ook allerlei theorieen gehad over een hoop van die 80's 808 sounds tot dat ik een paar van die oldschool knakkers sprak en mee samenwerkte.
 
Van Egyptian Lover weet ik dat hij alleen een 808 gebruikt(e).
Die weet die snare ook wel dik te krijgen

Het is idd een vermoeden maar zou goed kunnen dat rainforest alleen een 808 is.
Is mij nooit gelukt die snare zo te laten klinken
 
Hebben jullie al gedacht aan het feit dat hij de (als hij enkel een 808 gebruikt) een 808 via een mengtafel laat lopen (incl spul dat daar aanhangt) en dit daarna nog eens goed ge-engineered is.
 
Oa 'de lover' vertelde me idd dat hij alleen een 808 gebruikte en wat er voor handen was in de studio waar gemixed werd.
Toen ik met hem aan een release werkte had ik ook allerlei vragen over 80's technieken ed en het was helemaal niet zo heel 'mystiek' gewoon dikke tafels dikker outboard gear tape etc.
Maar ook van we kochten een bak en gebruikten alle presets en kochten weer een nieuwe bak en gebruikten weer alle presets..

Zit nog even met een andere koptelefoon naar Paul zn snare te luisten.
Volgens mij is het dikke eq dikke gate dikke compressor dikke reverb. Maar wat ik ook denk is dat de reverb ook op een dikke channel strip terugkomt en die ook weer ge-equed en gecompressed wordt.

Toen ik op de sae zat had ik ook al eens de vraag gesteld hoe die reverb van bv the sos band ed zo dik/warm kwam. Omdat we daar ook een dikke amek hadden staan en dikke lexicon ed maar op alleen send werd die lexicon niet zo dik.
Return lexicon op tafel/eq en compressen. Supersimpel..

Mischien gebruikte hij die phil collins truc wel?



Van Egyptian Lover weet ik dat hij alleen een 808 gebruikt(e).
Die weet die snare ook wel dik te krijgen

Het is idd een vermoeden maar zou goed kunnen dat rainforest alleen een 808 is.
Is mij nooit gelukt die snare zo te laten klinken
 
Precies..
Zit ik hier een heel moeilijk verhaal te tikken :)

Maar dat is toch leuk beetje slap lullen over vintage gear en studio technieken beetje tricks uitwisselen.



Hebben jullie al gedacht aan het feit dat hij de (als hij enkel een 808 gebruikt) een 808 via een mengtafel laat lopen (incl spul dat daar aanhangt) en dit daarna nog eens goed ge-engineered is.
 
:)

Dat snap ik :)

Ouwe meuk is leuk (zeker als het drumbakken zijn) :okdan:
Ga dat ingewikkelde verhaal van jou maar eens even toepassen als ik de man cave weer aan het installeren ben :) :W
 
Zo ging dat ja, Jupiter 8's, prophet 5's EMT PLates, Lexicon 480's en SSL's all over the place :)

En natuurlijk ook nog even lekker wat geld verdienen. Zucht, wat zijn de tijden veranderd.
 
ja idd met plug-ins binnen je daw kan je ook best een eind komen maar zo kamerbreed als die 80's producties en daarvoor gaat je niet lukken.

maar ik ben ook niet van de 'vroeger was alles beter' school hoor.
de voordelen van de huidige techniek zou ik niet willen inwisselen voor puur vintage

Het mooiste is een beetje van beiden
En geld is tegenwoordig toch niets meer waard dus daarvoor hoef je het niet meer te doen ;)
 
ff snel snare opgenomen en gated reverb op tafel ff met eq pielen en setting snare en later tom eronder.
reverb is een se50 zonder compressie en niet zo'n snappie analoge gate
alle brom ruis wegdenken..
 
Last edited by a moderator:
Wat is dat voor een vet ding dan?
Heb ik echt nog nooit gezien.
Hoorde die bij de sds serie ofzo?

nee het is een trigger drumcomputer en mixer, je kan elk kanaal triggeren met audio of een triggerclick, en als je dat dan met audio doet kan je met wet/dry dus bijv je 606kik met een kik uit de trixer mixen en daarna zit die waanzinnige reverb er nog op.
er zitten 4 kits standaars in, met kik snare 4 toms, en dan heb ik er nog een paar kaartjes bij met echt een waanzinnige unknown dj achtige kit ertussen.
hij is niet duur dus zou m zeker een keer proberen als je m tegenkomt, ik heb €140 betaald.
dit is die unknown kit met de reverse verb uit het apparaat met eeuwige 606 hatjes.


sorry ts voor de afleiding
 
Vet!

nee het is een trigger drumcomputer en mixer, je kan elk kanaal triggeren met audio of een triggerclick, en als je dat dan met audio doet kan je met wet/dry dus bijv je 606kik met een kik uit de trixer mixen en daarna zit die waanzinnige reverb er nog op.
er zitten 4 kits standaars in, met kik snare 4 toms, en dan heb ik er nog een paar kaartjes bij met echt een waanzinnige unknown dj achtige kit ertussen.
hij is niet duur dus zou m zeker een keer proberen als je m tegenkomt, ik heb €140 betaald.
dit is die unknown kit met de reverse verb uit het apparaat met eeuwige 606 hatjes.
www.youtube.com/watch?v=bXpTdRheTtg

sorry ts voor de afleiding
 
Back
Top