Nord Rack 1 midi probleem

jordandb

Stamgast
Lid sinds
15 februari 2007
Berichten
167
Beste mensen,

Ik heb enkele weken terug een nord rack 1 verkocht op 2dehands.be en nu krijg ik net een mail binnen van de koper dat hij problemen heeft met het doorsturen van een midi signaal naar de rack.

Nu ben ik zelf slechts de 2de eigenaar van het toestel en heb ik hiermee zelf nog nooit problemen gehad. Ik vind het dus een beetje vreemd (ook aangezien hij het probleem pas nu bij me meld, bijna een maand na aankoop..). Maar soit ik zou deze persoon toch graag wat bijstand willen verlenen, vandaar mijn vraag naar jullie:

Heeft iemand dit al meegemaakt? De koper zei me dat hij de midi channels juist heeft ingesteld en dat, wanneer hij bv zijn prophet aansluit alles naar behoren werkt. Audio geeft de rack vervolgens wel tijdens het afspelen van de demo. Zoals ik al zei ik kan me niet voorstellen dat er tijdens de verkoop ineens iets mis zou zijn gegaan :erm: dus lijkt het mij toch ergens aan de instellingen te liggen.

Alvast veel dank!

Mvg!
 
Bij mij op de Nordrack4 midi reset van CC#04 (breathcontrol) die Logic standaard doorgeeft bij 2 x PRESS STOP. Gaf bij mij een soundloze Nord4 op, totdat ik hem weer aan en uitzette, net zolang ik weer 2 x stop druk in logic of een midi panic doe. Duurde bij mij ook even voor ik het probleem had getackeld.

CC04 reset kan je uitzetten in Logic, kweetniet wat deze jongen gebruikt, maar laaat hem anders die NORD aan en uit doen en dan zorgen dat er op geen enkele manier een CC04 heen kan en kijk of het nog gebeurt oid.

aub

EDIT ik zie dat het niet over het geluid, maar om de MIDI gaat. sorry..

Hij weet dat MIDI OUT naar IN gaat etc ?
 
Ja dit was ook het eerste waar ik aan dacht, gewoon de midi kabels verkeerd ingestoken, heb ik zelf ook al eens meegemaakt maar hij verzekerd me dat alles goed is aangesloten. Strange!
 
Back
Top